ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
sterownik ZL60V-18GWS-45A - zmiana LVc
Autor Wiadomość
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2016   

Z blokowego sterownika, żeby przeładować aku trzeba by zjeżdżać chyba w alpach z pełnym aku zaczynając. Poza tym bms odetnie jak przekroczy się te 4.25 na celę
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2016   

Sterownik chyba też odcina, przynajmniej ja u siebie miałem takie wrażenie (może to było górny cut-off regena). Jak się ma sterownik z LVC 41v i baterię 14s to ani nie rozładujesz ani nie przeładujesz. Testowane :wink:
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2016   

sietaz napisał/a:
bms odetnie jak przekroczy się te 4.25 na celę

Bms jak ma oddzielne wyjścia ładowania i obciążenia to chyba nie odetnie. Prąd zwrotny płynie przez tranzystory główne a nie te od ładowania. Może być tak, że wyłącza przy górnym napięciu tranzystory ładujące, a przy zbyt małym obciążenie. To by było logiczne wydaje mi się. Z resztą jakby wyłączył nawet tranzystory główne to prąd będzie nadal płyną przez diody w strukturze.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2016   

Adam Wysokiński napisał/a:
sietaz napisał/a:
bms odetnie jak przekroczy się te 4.25 na celę

Bms jak ma oddzielne wyjścia ładowania i obciążenia to chyba nie odetnie. Prąd zwrotny płynie przez tranzystory główne a nie te od ładowania. Może być tak, że wyłącza przy górnym napięciu tranzystory ładujące, a przy zbyt małym obciążenie. To by było logiczne wydaje mi się. Z resztą jakby wyłączył nawet tranzystory główne to prąd będzie nadal płyną przez diody w strukturze.


Nie prawda, jeździłem na różnych bateriach i czasem widziałem bms na żywo w trakcie jazdy. W trakcie używania regena na naładowanej baterii zapalają się diody i bms odcina (bardzo szybko, niczym abs) sterownik który nie może wtedy pompować ładowania. I to wszystko przez port STEROWNIKA a nie ładowarki. Według mnie port ładowania i rozładowania na wiekszosci bmsow rozni sie jedynie prądem zwarcia. Na kanale ładowania szybciej bms wyłączy jak będzie zwarcie :)
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2016   

@sietaz, Ale gdyby było tak jak mówisz, to możliwe byłoby tylko hamowanie z prędkości większych niż maksymalne dla danego napięcia?! Wydaje mi się, że żeby regen działał sterownik musi działać jako przetwornica step-up?

@raymaxxx Tu nic nie nakombinujesz - jak bateria naładowana, to energii już nie przyjmie i regen przestanie działać, bo nie ma co z nią zrobić. Chyba, że sobie jakąś grzałkę podepniesz. :)
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Nie 10 Kwi, 2016   

atomek1000 napisał/a:

Nie prawda

Jeśli jednak wyłącza do dobrze, tego by się spodziewał użytkownik
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group