|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Pon 06 Cze, 2016 |
amortyzacja w falconach |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016
|
|
|
mam damper z 650lbs, jak rower będzie stać to ci pożycze na test SAGu i jak będzie ok to sobie kupisz takie samo a jak nie ok to lżejsze lub cięższe |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
pawextelinfo
stażysta
Wiek: 42 Dołączył: 13 Maj 2016 Posty: 183 Skąd: Węgierska Górka
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016
|
|
|
Super |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Sob 14 Maj, 2016
|
|
|
pawextelinfo - Wszystkie podzespoły które wypisałeś są OK ! |
|
|
|
|
pawextelinfo
stażysta
Wiek: 42 Dołączył: 13 Maj 2016 Posty: 183 Skąd: Węgierska Górka
|
Wysłany: Sob 14 Maj, 2016
|
|
|
Dzięki |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 14 Maj, 2016
|
|
|
Żeby ktoś nie myślał, że kupując 2 półkę zamontuje ją w rowerze i będzie jeździć parę sezonów. Tak się robi z chińczykami. Amory z górnej półki wymagają obsługi.
Laik rowerowy nie zauważy różnicy miedzy amorem za 900zł, a amorem za 2500zł
Ja jestem laik i nie widzę różnicy
1. Po KAŻDEJ jeździe amor się czyści, usuwa brud spod uszczelek, psika smarami, brunox lub tańszy (i lepszy) smar teflonowy w spray.
2. 1-2 razy (najczęściej 2x) w sezonie (zależnie od intensywności używania) amor się rozkręca i wymienia olej w kąpieli (jeśli jest).
3. 1-2 razy w sezonie wymienia się olej w tłumikach
Bez tego zniszczycie amora.
Jakie tanie używane 2 półki wybierają ludki do swoich konstrukcji customowych (na przykładzie konkretnych wyborów):
RockShox Boxxer Race - (2008-2009) - 700-800zł, przykład:
http://allegro.pl/rock-sh...6116431468.html (750zł)
RockShox Boxxer RC (RaceCup) - (2009-2012) - 900-1100zł, przykład:
http://allegro.pl/amortyz...6093918561.html (1000zł)
RockShox Boxxer WC (WorldCup) - (2010-2013) - 1000-1300zł
RockShox Boxxer R2C2 - (2011-2013) - 1200-1500zł, Przykład:
http://allegro.pl/amortyz...6124365230.html (1300)
Marzocchi 888 Rv (stare)
Marzocchi 888 RC (starsze)
Marzocchi 888 RC2
Marzocchi 888 RC3
Tu różne lata 2007-2012, cenowo różnie, 900-1400zł
Manitou - tutaj o ciężko coś w przedziale do 1500zł
Ceny co podałem powyżej to są ceny do kampienia, czyli siedzicie i sprawdzacie i co tydzień się pojawiają na olx/alledrogo. Powyżej tych cen już nie jest okazja i da się od ręki kupić bo oferty wiszą i nikt nie kupuje (bo wszyscy polują na te okazje)
Ktoś z Was ma jeszcze coś, za co dał mniej niż 1500, a nie dałem tego na liscie?
Co zauważyłem, że ludkowie mają następujące problemy:
1. Do customów najlepiej szukać amora z górną półką wysoką. W ramach główka jest tak zrobiona, że wysoka półka będzie omijać krawędzie skrzyni ramy i nic nie będzie zawadzać (wrzucę później fotkę o co chodzi). Zwyczajna półka też jest ok (najwyżej się da ze 2 podkładki pod nią) ale mając wybór i długą rurę sterową to lepiej wyższa półka niż niska.
2. Rura sterowa do customa powinna mieć minimum 180mm. No i tu też jest problem, bo większość używek ma poobcinane rury. Ale uwaga: rury da się przedłużać, tj tokarz wam zrobi taką tuleje wbijaną w rurę, potem tylko 1-2 śruby mocujace i jest jak nowe. Ja tak mam zrobione w swoim. Główka ramy w customie jest dłuższa oraz górna półka musi być wyżej aby nie haczyć or amę (patrz punkt 1)
3. Customy ważą po 50 kilo i jest problem, bo kupuje się używane amory, a te pracowały w normalnych bajkach, a tam waży 15 kilo rower i zwyczajnie są za miękkie do customa. Więc po zakupie, jeśli amor jest za miękki to należy zmienić mu sprężynę na twardszą. Czy amor będzie za miękki to nie da się stwierdzić przed zakupem. Po prostu kupujemy, a jak jest to trzeba zacząć kombinować. Ogólnie są 3 wyjścia.
- Jeśli jest dostępny wybór sprężyn to kupujemy najtwardszą. Można to dorwać z 2 obiegu. Jak nie ma nigdzie to dzwonimy do serwisu producenta i pytamy o sprężyny. Popularne modele mają łatwo
- W przypadku problemu posiadania niepopularnego modelu bez dostępu do sprężyn należy do amora zamontować tzw asystę powietrzną. Ja to mam u siebie. Jest to zwyczajny wentyl i pompujemy amortyzator robiąc z niego powietrzno-sprężynowy
- W przypadku nie możliwości powyższych jest plan całkowicie awaryjny - możecie zamówić w zakładzie sprężynę o dowolnych parametrach, zrobią wam, koszt nie powinien przekroczyć 200zł (ale lepiej powalczyć z asystą). |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 15 Maj, 2016
|
|
|
Cenne informacje. Dobrze że przeczytałem ten wpis bo już bym zamawiał złego amora
tas napisał/a: | 1. Do customów najlepiej szukać amora z górną półką wysoką. |
A to wtedy jest niska górna półka ? http://www.trasymasy.pl/w...upside-down.jpg
Nie bardzo sobie to właśnie wyobrażam, jak wysoka górna półka nie będzie haczyć o ramę ? Wrzucisz fotkę ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 15 Maj, 2016
|
|
|
obie półki nie haczą, przy czym wysoka nie wymaga podnoszenia goleni górnych (a dokłądniej to obniżania półek) aby ją odsunąć od górnej krawędzi ramy, a to powoduje, że nie zabierasz sobie tych milimetrów ze skoku.
Są też amory, w których nie możesz przesuwać goleni na półkach bo mają do tego celu przeznaczone zgrubienia (np manitou dorado) i tam bez wysokiej półki lub toczenia przedłużek na golenie zwyczajnie nie zamontujesz amora do customa |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Tomek
brygadzista
Pomógł: 9 razy Wiek: 27 Dołączył: 06 Lut 2016 Posty: 268 Skąd: Bralin
|
Wysłany: Nie 15 Maj, 2016
|
|
|
Co do rury sterowej już gdzieś pisałem ale napiszę jeszcze raz. Poczytałem trochę o temacie i doszłem do wniosku, że do mocnego superbika najlepiej wymienić. Znalazłem kolesia co może zrobić każdy rozmiar z alu lub stali - naprawdę profesjonalna robota. Ja wymieniłem w moim boxxerze 1/1/8 alu - koszt 240zł (miałem ~2cm za krótką i wymieniłem na 182mm - tu faktycznie 180mm była by idealna ale dołożyłem 2mm "dla pewności" ). Koleś podchodzi do każdego indywidualnie, powiedziałem mu, że chcę max wytrzymałości bez względu na wagę - dostałem to:
Po lewej oryginalna rura sterowa boxxera a po prawej w półce nowa z tego samego stopu. Efekt zadowalający
Dałem za amorka 1300zł, 2012 RC (200mm) - może i przepłaciłem ale górne golenie są naprawdę w idealnym stanie a dolne odmalowałem - amor jak nowy Po włożeniu aku jak siadam to amortyazcja osiada o ok. 1/4 - 1/3 więc chyba nie będzie konieczna wymiana sprężyn. Jeszcze pare elementów dojdzie ale lusterka i manetki raczej nie ważą tyle aby coś zmienić
tas napisał/a: | psika smarami, brunox lub tańszy (i lepszy) smar teflonowy w spray. | \
Jestem nowy w te klocki, mam taki spray teflonowy http://www.ceneo.pl/35997081#tab=spec -jest suchy i po użyciu robi się powłoka (nie jakaś trwała bo najmniejsze przejechanie palcem ją zbiera) będzie to dobre do codziennej konserwacji amorka po jeździe ? |
_________________ Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403 |
|
|
|
|
ZenekFr
początkujący
Dołączył: 20 Cze 2015 Posty: 25 Skąd: Płock
|
Wysłany: Nie 15 Maj, 2016
|
|
|
ady Pany rury sterowe są dostępne nie trzeba nic toczyć/dorabiać. |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 16 Maj, 2016
|
|
|
Pany jaką kupić sprężynę (twardość) do Marzocchi ? |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pon 16 Maj, 2016
|
|
|
Nikt Ci na to pytanie nie odpowie, a jak odpowie to będzie niezłym wróżbitą. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 17 Maj, 2016
|
|
|
Juz obczaiłem. Powyżej 90kg ( moim przypadku 93 plus polowa masy ebika jakieś 20 kg) nad się 7.7 Sag powinien wynosić 25% wg producenta. |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 17 Maj, 2016
|
|
|
Ten Damper co jest na stronie vectora DNM Burner RCP-3 ktoś ma albo zna z opinii czy warto w niego wchodzić ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 17 Maj, 2016
|
|
|
Ja kupiłem w zamówieniu grupowym, to jest chiński wynalazek, ale ma opinię dobrego jak za swoją cenę. Do tego jest już ze sprężyną 650, a to dodatkwowa zaleta |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 17 Maj, 2016
|
|
|
Zakładałes juz go do falcona jak wygląda sag przy sprężynie 650 ? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|