|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Problem z silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
inmunis
początkujący
Dołączył: 30 Maj 2016 Posty: 6 Skąd: Nysa
|
Wysłany: Pon 30 Maj, 2016 Problem z silnikiem
|
|
|
Witam.
To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.
Mam taki problem, poproszono mnie żebym wymienił koledze opony w rowerze Gazelle Orange ( chyba poprawna nazwa) jest to rower z napędem elektrycznym silnik jest w przednim kole. Wiec wymieniłem i nagle silnik przestał pracować, wszystko inne działa to znaczy wyświetlacz funkcje na nim itp, problem jest tylko taki że kolega rower oddał mi i nie sprawdziłem czy to jest sprawne czy nie bo się na tym nie znam. No i oczywiście po wymianie nie działa koło nie chce się uruchomić, ładowanie działa ale wygląda to tak jak by silnik nie dostawał prądu.
Nie jest to mój pierwszy rower tego typu niekiedy składam takie przywiezione w kartonie a tu nagle takie coś.
Pytanie jest takie czy mogło być to już uszkodzone wcześniej (znaczy się według mnie było ) czy może po odłączeniu koła trzeba coś uruchomić ??
jeśli temat juz gdzieś był to przepraszam |
|
|
|
|
KrzysiekEV
stażysta KrzysiekEV
Pomógł: 14 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 148 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto 31 Maj, 2016
|
|
|
W Gazelle którą naprawiałem czujnik nacisku na pedały jest przy ramie w tylnym kole .
Po każdym odkręcaniu tylnego koła - napinaniu łańcucha trzeba zrobić kalibracje czujnika .
Na wyświetlaczu pokazuje się symbol klucza ? jaki kod błędu podaje ?
Łańcuch musi mieć 2-3 cm luzu.
Rower musi stać na równym .
Kalibracja jest 2 etapowa . Najpierw w spoczynku bez nacisku na pedały , potem z naciskiem 10 kG.
Trzeba uruchomić tryb kalibracji CAL1 i trzymać rower w spoczynku bez obciążenia .
Potem obciążyć pedał pod kątem 90 stopni(poziomo) ciężatem 10 kG (można z wyczuciem nacisnąć nogą i trzymać równo) i uruchomić tryb CAL2.
Nie pamiętam już dokładnie kombinacji guzików jak w te 2 tryby wejść , przyciskało się jednocześnie (chyba podświetlenie) i mode a potem podświetlenie i menu.
Najpierw tryb CAL1 , potem tryb CAL2 nie odwrotnie.
To tyle co pamiętam , pdf z instrukcją do danego typu komputerka by się przydał bo mogą się różnić funkcjami. |
|
|
|
|
inmunis
początkujący
Dołączył: 30 Maj 2016 Posty: 6 Skąd: Nysa
|
Wysłany: Śro 01 Cze, 2016
|
|
|
Wielkie dzięki !!
Wczoraj siedziałem i grzebałem w rowerze i właśnie nie czytając posta odkryłem że wszystko działa ale że właśnie ten czujnik ma coś z tym wspólnego, zadzwoniłem do Wrocławia i tam mi też powiedzieli o tym czujniku ale powiedzieli że sam nie ustawię ale teraz jak już wiem że trzeba poszperać w "guzikach" i zrobić kalibrację to się pobawię |
|
|
|
|
inmunis
początkujący
Dołączył: 30 Maj 2016 Posty: 6 Skąd: Nysa
|
Wysłany: Śro 01 Cze, 2016
|
|
|
No i nie wiem jak wejść do tego ustawienia kalibracji, przyciskałem te guziki ale nic nie działa. Może zrobię foto i dam to może będzie łatwiej. Raz mi wyskoczyło error 04.
13330434_10206690127353686_1283519545_n.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 860 raz(y) 62,1 KB |
|
|
|
|
|
inmunis
początkujący
Dołączył: 30 Maj 2016 Posty: 6 Skąd: Nysa
|
Wysłany: Śro 01 Cze, 2016
|
|
|
Rower ustawiony temat zamknięty |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Śro 01 Cze, 2016
|
|
|
Pochwal się, jaka to kombinacja klawiszy, może ktoś w przyszłości tęz będzie miał taki problem i mu tym wpisem pomożesz |
|
|
|
|
inmunis
początkujący
Dołączył: 30 Maj 2016 Posty: 6 Skąd: Nysa
|
Wysłany: Śro 01 Cze, 2016
|
|
|
W tym rowerze który ja robiłem jest czujnik przy tylnym kole w widelcu i po każdym ściągnięciu koła trzeba go kalibrować.
Więc po kolei :
1) wciskamy trzy przyciski na raz eco/boost + mode+ światła
2) pojawia się 99,9 km/h wtedy wciskamy mode i pojawi się 00,0km/h
3) prawą nogą naciskamy pedał tak żeby na liczniku pojawiło się 25,0 km/h i wciskamy mode
oczywiście jeśli jest sprawny czujnik ten przy ramie widać go na zdjęciu, dodam jeszcze że ten czujnik też się ustawia
13318898_10206693059906998_1216957301_n.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 946 raz(y) 52,12 KB |
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 02 Cze, 2016
|
|
|
A próbowałeś ustawić inne szybkości naciskiem pedałów? Np. 40 km/h.
Zmienia to coś w czasie jazdy? |
|
|
|
|
inmunis
początkujący
Dołączył: 30 Maj 2016 Posty: 6 Skąd: Nysa
|
Wysłany: Czw 02 Cze, 2016
|
|
|
zeeltom nie, nie próbowałem ale z tego co widzę przy 25 km/h silnik się odłącza więc myślę że można do 40 km/h podciągnąć |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 02 Cze, 2016
|
|
|
No to taka ciekawostka przyrodnicza, ale spróbuj dla potomności i daj znać, co z tego wyszło |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|