|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Jakie przełożenie w silnikach w silnikach przekładniowych? |
Autor |
Wiadomość |
krzysiudmak
początkujący krzychu
Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 24 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Śro 15 Cze, 2016 Jakie przełożenie w silnikach w silnikach przekładniowych?
|
|
|
Jakie przełożenia są stosowane w silnikach przekładniowych (planetarnych)?
Czy jest jakiś standard? A jeśli tak, to czy któreś modele odbiegają od standardu? |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Czw 16 Cze, 2016
|
|
|
Jak kiedyś miałem otwarty silnik to było 5:1. Nie pamiętam tylko czy to był 250 czy 350 W. |
|
|
|
|
krzysiudmak
początkujący krzychu
Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 24 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Czw 16 Cze, 2016 Jakie przełożenie w silnikach przekładniowych?
|
|
|
Właśnie rozmawiałem z serwisantem m.in. silników rowerowych i on przekazał mi informację, że standardem jest 4:1.
Tymczasem w tym miejscu podane jest przełożenie 8:1 a w tym miejscu podane jest przełożenie 13:2
Dodatkowo ty piszesz o przełożeniu 5:1.
Zastanawiam się nad wiarygodnością tych danych. A rozpatruję je w kontekście momentu obrotowego, myślę bowiem że większe przełożenie przekłada się na większy moment obrotowy.
Może to ktoś zweryfikować? |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 16 Cze, 2016
|
|
|
Tak normalnie jest ok 4:1, bafang mial ok 4.2:1, silniki ktore ja tu sprzedawalem na forum mialy mocniejsze przelozenie bo wlasnie 5:1 i to jest juz chyba maks dla hubow. 8:1 to raczej jakas bajka bo by musiala byc podwojna przekladnia planetarna |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Czw 16 Cze, 2016
|
|
|
krzysiudmak napisał/a: | myślę bowiem że większe przełożenie przekłada się na większy moment obrotowy. |
No na pewno, jeśli dasz na wejściu obu przekładni taki sam moment, to na wyjściu przekładni o większym przełożeniu będzie on większy. Natomiast nie oceniałbym momentu na kole po tym, jakie jest przełożenie przekładni. Moment na kole będzie znał znając zarówno przełożenie przekładni, jak i moment napędzającego ją silnika. A chyba moment na kole Cię interesuje..? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|