|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Teoria to nie wszystko |
Autor |
Wiadomość |
Marcin B
początkujący Teoretyk
Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 12 Cze, 2016 Teoria to nie wszystko
|
|
|
Cześć, od paru lat jestem całorocznym rowerzystą, dojeżdżam do pracy codziennie, czasem też gdzieś dalej. 30km dziennie traktuję jako coś normalnego. Roweru używam jako narzędzia. Tak samo teraz chciałbym używać elektryka. Tylko szybciej i dalej
Więc czytam fora, oglądam filmy, analizuję specyfikacje tak żeby wybrać konstrukcję odpowiadającą moim potrzebom, a trochę tych wymagań mam.
Póki co skłaniam się do zakupu używanego fula do tego silnik 9c baterię ok. 0,8kWh i Vmax 60 km/h. Jednak nigdy na podobnej maszynie nie jeździłem... Ba, nawet nigdy takiego czegoś świadomie nie widziałem. Z internetu nigdy nie dowiem się czy tego właśnie szukam.
Przed pierwszymi zakupami bardzo chciałbym przyjrzeć sie takiemu rowerowi, zobaczyć jak się koło kręci i wogóle pogadać o doświadczeniach.
Być może jest ktoś w Warszawie lub okolicach kto dysponuje rowerem 1000W+ i chciałby poświęcić mi ze 30 min.
Dla chętnych przewidziany drobny upominek
Ps. Na info o zlocie w Żyrardowie trafiłem 3 dni PO zlocie |
_________________ nowy elektryk już niedługo... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 12 Cze, 2016
|
|
|
Błąd
Masz okazję za rok przetestować siebie i rowery |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 12 Cze, 2016
|
|
|
Co jakiś czas 'organizujemy' spotkania w barku kaszubskim na Mokotowie rog Wilanowskiej i Doliny Sluzewieckiej. Tam masz szanse spotkac parę osób i przejechać się różnymi modelami. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 12 Cze, 2016
|
|
|
Napisz do mnie na maila (przycisk email pod postem) i zgadamy się na przejażdżkę. Dysponuję rowerem o mocy do 8000W ale mogę go ustawić na ile Watt chcesz aby było podobnie jak będziesz miał w docelowej konstrukcji. |
|
|
|
|
Marcin B
początkujący Teoretyk
Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 12 Cze, 2016
|
|
|
Dzięki wszystkim za odpowiedź! Nie spodziewałem się tak szybkiego odzewu. Coś czuję, że po pierwszych próbach na takim rowerze, budowę swojego będę musiał zacząć natychmiast.
@zeeltom - za rok może przyjadę już swoim
@WojtekErnest - jak moża się dowiedzieć o waszych spotkaniach?
@atomek1000 - mail już poszedł. |
_________________ nowy elektryk już niedługo... |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Nie 12 Cze, 2016
|
|
|
Oho, też coś czuję: przewiduję ciężki przebieg tej choroby...
Atak pierwszej gorączki już się zaczyna |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 12 Cze, 2016
|
|
|
Zwłaszcza, że pierwszy test drive będzie na adapto i mxusie |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Nie 12 Cze, 2016
|
|
|
No właśnie, może lepiej prób od sprzętu Atomka nie zaczynać ?
To ryzykowne, pierwsza noc po tak ciężkim zakażeniu może być niezwykle trudna |
|
|
|
|
Marcin B
początkujący Teoretyk
Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 12 Cze, 2016
|
|
|
Haha, właśnie przeczytałem tematy z rowerami atomka. Istotnie - wysoka półka, aż strach sprawdzać ceny takiego sprzętu. Pewnie będę musiał długo schodzić na ziemię żeby dopasować chęci do możliwości. |
_________________ nowy elektryk już niedługo... |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Nie 12 Cze, 2016
|
|
|
Jeśli będziesz jechał na Mazury krajową 8, będziesz mijał mój dom w odległości 1 km. Zapraszam
Aha, do takiego śmigania po mieście, przemieszczania się z punku A do B, rower o parametrach przez Ciebie wskazanych moim zdaniem będzie OK. Sam mam coś takiego, tyle, że na ramie HT i z mniejszą baterią ca. 600Wh. Żeby robić więcej jak 30 km, przydałaby się większa bateria - choć to zależy, jak szybko się jedzie i ile wkładasz nogami. Mi ten akumulator starcza na 30km (więcej nie próbowałem), nawet bez pedałowania (ale nie przekraczałem 35km/h - tylko czasami ). Z pedałowaniem najwięcej zrobiłem 52 km (tyle akurat wyniosła trasa) 30/30/30 asfalt, szuter, las/polne piaszczyste drogi. |
Ostatnio zmieniony przez Szwagier Nie 12 Cze, 2016, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 16 Cze, 2016
|
|
|
Udalo sie przejechać ? Ja zastanowilbym sie przed jazda na tak mocnym bajku
Raz sie przejedziesz i nie bedziesz mial poźniej frajdy z jazdy na slaszym bedzie ci brakowac mocy. |
|
|
|
|
Marcin B
początkujący Teoretyk
Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 16 Cze, 2016
|
|
|
Jeszcze nie, Atomek nie miał czasu w tym tygodniu, jednak mam nadzieję że się spotkamy.
Obserwuję też temat spotkaniowo-warszawski.
Jeśli okaże się tak wcześnie, że mniej niż 3kW to za mało - nawet lepiej bo nie stracę czasu na zbyt słabą konstrukcję.
Fajnie też jeśli stwierdzę że 1500W to max i wcale nie potrzebuję sprzętu z wyższej półki.
Błędy w założeniach trzeba eliminować jak najwcześniej w projekcie. |
_________________ nowy elektryk już niedługo... |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Czw 16 Cze, 2016
|
|
|
To musisz przejechać się przynajmniej dwoma rowerami - a raczej pojeździć. Wiadomo, jak wsiądziesz na 4 kW, to mocy Ci nie zabraknie Ale może też jej nie zabraknie na 1,5kW..? Skąd będziesz to wiedział? Ja np. kupiłem od razu silnik 9c 10x6, w momencie, gdy miałem za sobą jedną jazdę na rowerze z silnikiem o mocy nominalnej 250W (mam teraz dwa rowery). Po czasie, faktycznie potwierdzam, ten silnik 250W jest troszkę za słaby, ale z drugiej strony, wcale nie wykorzystuję tego 10x6 do szybkiej jazdy i nic więcej (moc) nie jest mi potrzebna. Nie ciągnie mnie w mxusa. Pewnie inaczej jest, gdy jeździsz po górkach, a inaczej po płaskim. Inaczej po asfalcie, a inaczej po lesie, polu, na przełaj, przez piach. Co jest pewne - nie mając żadnych innych doświadczeń, że jak kupisz silnik mocniejszy, to możesz na min jechać wolniej, z mniejszą mocą. Jak kupisz słabszy - w drugą stronę będzie trudno Ale duża moc to większe koszty (droższe komponenty) - i cena nie rośnie liniowo wraz z mocą Do tego rower chyba coraz bardziej przypomina motocykl, robi się ciężki... Najlepiej spotkaj się z chłopakami, pogadaj, pojeździj... |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 16 Cze, 2016
|
|
|
No i warto zastanowić się czy rower będzie wnoszony np na pietro, gdzie i jak będzie ładowany, czy np bateria nie powinna być odłączalna, czy w planach nie ma rowerów dla dwóch osób, warto by ładowarka czy aku były takie same itp. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|