|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Wysokie napięcie, niskie prądy, cienkie uzwojenia |
Autor |
Wiadomość |
irrs
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 274 Skąd: Poznan.
|
Wysłany: Pią 17 Cze, 2016
|
|
|
Na nexunie tas radzi do tego silniczka 30A i pytanie czy tyle ma isc z baterii czy juz w fazy? Bo jesli w fazy to z baterii pozostaje marne 15A.
Zdaje sie, ze w takiej konfiguracji jeszcze bajka nie bylo: FOC + nc 7x9 |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 17 Cze, 2016
|
|
|
30*2 = 60A w fazy |
|
|
|
|
unix
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2015 Posty: 152 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Sob 18 Cze, 2016
|
|
|
irrs napisał/a: | Na nexunie tas radzi do tego silniczka 30A i pytanie czy tyle ma isc z baterii czy juz w fazy? Bo jesli w fazy to z baterii pozostaje marne 15A.
Zdaje sie, ze w takiej konfiguracji jeszcze bajka nie bylo: FOC + nc 7x9 |
Ja mam FOC Barmala i nc 7x9
Pozdr |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 18 Cze, 2016
|
|
|
atomek1000 napisał/a: | 30*2 = 60A w fazy |
No właśnie jak to jest z tą zależnością ?
Niektórzy dają 80 z baterii i 200 w fazy. To może dać 80 z baterii i 300 w fazy
Gdzie jest ten górny limit prądu fazowego którego sterownik nie będzie już w stanie wytworzyć z podanego prądu z baterii ? |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 18 Cze, 2016
|
|
|
ja dawalem 45 bat i 112w fazy w infineonie.(i faz=2,3-2,5x i batt) ale za bezpieczne uwazam x2. dla mnie 100A fazowego w szybkoobrotowy silnik a 66A przy wolnoobrotowym wystarcza.takz ciekawosci jest jakis link na info ze szczegolami/parametrami tych sterownikow Barmala? |
|
|
|
|
irrs
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 274 Skąd: Poznan.
|
Wysłany: Sob 18 Cze, 2016
|
|
|
Unix to jak masz poustawiane z aku i w fazy? Jak monitorujesz temperature? |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 18 Cze, 2016
|
|
|
Tomas napisał/a: | atomek1000 napisał/a: | 30*2 = 60A w fazy |
No właśnie jak to jest z tą zależnością ?
Niektórzy dają 80 z baterii i 200 w fazy. To może dać 80 z baterii i 300 w fazy
Gdzie jest ten górny limit prądu fazowego którego sterownik nie będzie już w stanie wytworzyć z podanego prądu z baterii ? |
Ja nawet u siebie ustawialem 320A w fazy i było dużo szybciej niż 220A. Przy cały czas takim samym prądzie z baterii około 95A-100A.
Problem w tym ze czym wyzszy prad fazowy tym bardziej grzeje sie silnik ale przyspieszenie wzrasta. Czytalem troche o tym i sa nawet fanatycy wysokiego prądu z baterii zamiast dużego prądu w fazy.
Czyli zamiast ustawiać 80/200 tak jak chcesz to by ustawili 120/140 (tak przykładowo)
Dzieki temu silnik by wolniej przyspieszał na początku ale później jak już ma większą prędkość i efektywność i większy prąd ciagnie go nadal przy dużej prędkości. Ktoś porównywał i poprostu to co straci na starcie 0-25km/h odrabia w 25-60km/h. A silnik grzeje sie mniej.
Na tej podstawie na booscie obecnie mam 95A z baterii a tylko 210 w fazy. Przy starcie da sie rower utrzmac bo przy 320A trzeba było mocno sie pochylic aby nie podnosilo koła.
Limit prądu fazowego ustala rezystancja silnika(mxus to zaledwie 0.110 ohma) więc te 300a w mxusa powinien jeszcze spokojnie pompować na starcie. Jak chcesz sprawdzić to weź profesjonalny miernik cegowy z generowaniem wykresów z opcją inrush current i zapnij na faze, przejedz na takim ustawieniu i zobacz odczyty. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|