|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przejechać tysiąc kilometrów za złotówkę? |
Autor |
Wiadomość |
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016
|
|
|
panowie troszkę poczytałem, przede wszystkim artykuł z linka gienek333 który pokazuje jak dużą robotę musieli zrobić "wynalazcy" byśmy dzisiaj mogli mieć jakże ukochane 18650 lub inne lity, pierwsze ogniwa paliwowe pracowały w ogromnych ciśnieniach jak i temperaturach dając znikome mah na cm2
zeeltom masz rację wodór jako paliwo spalane to tylko do rakiet bo jego wydajność w silniku "spalinowym" jest jedną z najgorszych w śród dostępnych paliw, ja jednak nie miałem na myśli jego spalana w silniku tylko wytwarzanie za pomocą elektrolizy po czym zamienianie go na prąd w ogniwie paliwowym co w moim odczuciu jest nie najgorszym rozwiązaniem, swojego czasu bawiłem się HHO wiem żeby wytworzyć niewielką ilość HHO potrzeba 12V i przynajmniej 30A co w 1l słoiku powoduje problem z temperaturą oraz i ogromnym poborem prądu, jednak kolega który nad niezabezpieczonym wylotem słoika odpalił zapalniczkę to padł na ziemię jak to wszystko du..ło, w mojej opinii niestety wodór to przyszłość, musimy jednak mieć siłę przejść ta drogę która przeli prekursorzy litu 18650 itd by ta technologia była tania, mała, bezpieczna i dostępna dla każdego, najważniejszym pytaniem jest dla mnie jaki jest bilans energetyczny pomiędzy wydatkowaniem energii do przeprowadzenia elektrolizy wodoru a uzyskiem energii w na końcu drogi w ogniwie, niewiem czy nie fantazjuje ale, węgiel drzewny i saletra potasowa i siarka jako niepołączone są niepozorne ale połączone mają ogromną moc - proch strzelniczy - czy można tutaj mówić o "prawu zachowania energii?" |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2016
|
|
|
A ile energii było potrzeba do "wyprodukowania" saletry, węgla i siarki?
Od dawna wiadomo, że wodór z tlenem tworzy mieszankę wybuchową, ale co z tego?
Tak samo, jak opary benzyny.
Tlen w powietrzu jest, a wodoru niewiele.
Zazwyczaj jest powiązany z innymi pierwiastkami.
Żeby go uzyskać potrzeba, jak sam napisałeś, wiele prądu, a efektem był jednorazowy wybuch.
Trwonienie prądu na elektrolizę, zbieranie wodoru, by później znów czerpać z niego prąd, zamiast korzystanie bezpośrednio z prądu, to jakiś poroniony pomysł.
Trzymając się tematów elektrycznych, to pomysł na zasadzie 12V prądu stałego przetworzyć na 230V zmiennego i podłączyć do tego zasilacz 12V. Dla mnie bez sensu, skoro można mieć te 12V bezpośrednio. |
|
|
|
|
robbo2k
stażysta
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 136 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2016
|
|
|
Zeeltom obecnie koszt użytkowania pojazdu elektrycznego to 30zł/100km z tego 20zł to amortyzacja akumulatora. Jesli proces elektrolizy i zamiany wodoru na prad w ogniwie paliwowegym bedzie miał sprawnosc powyzej 30%, a samochod wodorowy bedzie w cenie elektryka to interes się opłaci.
Dzisiaj sporo brakuje |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2016
|
|
|
robbo2k napisał/a: | obecnie koszt użytkowania pojazdu elektrycznego to 30zł/100km z tego 20zł to amortyzacja akumulatora. |
Toż to ja moim benzyniakiem 2,8l z podtlenkiem LPG jeżdżę za ~17zł/100km |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
robbo2k
stażysta
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 136 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2016
|
|
|
bloodyopel napisał/a: | robbo2k napisał/a: | obecnie koszt użytkowania pojazdu elektrycznego to 30zł/100km z tego 20zł to amortyzacja akumulatora. |
Toż to ja moim benzyniakiem 2,8l z podtlenkiem LPG jeżdżę za ~17zł/100km |
I jesteś dwa razy bardziej ekologiczny Jakby elektryki były "naprawdę" tańsze to by nimi jeździli wszyscy to chyba oczywiste. Dzisiaj są to po prostu fani technologii |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Śro 22 Cze, 2016
|
|
|
robbo2k,
sprawność obiegu wodoru to 2% i to teoretycznie |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Czw 23 Cze, 2016
|
|
|
robbo2k napisał/a: | bloodyopel napisał/a: | robbo2k napisał/a: | obecnie koszt użytkowania pojazdu elektrycznego to 30zł/100km z tego 20zł to amortyzacja akumulatora. |
Toż to ja moim benzyniakiem 2,8l z podtlenkiem LPG jeżdżę za ~17zł/100km |
I jesteś dwa razy bardziej ekologiczny Jakby elektryki były "naprawdę" tańsze to by nimi jeździli wszyscy to chyba oczywiste. Dzisiaj są to po prostu fani technologii |
Jeśli wliczasz amortyzację w elektrycznym
to trzeba również podać koszty kilometra wraz z amortyzacją dla spalnowych
?? |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|