|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Proszę o pomoc w złożeniu ebike. ABC-informacje dla początk. |
Autor |
Wiadomość |
oloby
początkujący
Dołączył: 09 Lip 2016 Posty: 14 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Czw 21 Lip, 2016 Proszę o pomoc w złożeniu ebike. ABC-informacje dla początk.
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem zielony w temacie. Poczytałem bloga Tas'a, forum Arbiter i mam sporo wątpliwości,które nasuwają się czytając to wszystko, a czym więcej czytam tym większy mętlik mam.
Jestem z Bielska-Białej, gdzie jest trochę podjazdów, fajne górki typu Szyndzielnia,Klimczok, Skrzyczne itp. Chciałbym złożyć rower,który będzie "uniwersalny", czyli jazda po mieście + okolice(asfalt) oraz fajny do np. podjazdów typu Szyndzielnia,Skrzyczne. Nie będzie to jazda ekstremalna( taka jaką czasami pokazujecie na filmikach). Zależy mi na rekreacji.
1)Co jest ważne:
a)zasięg od 70-100 km,
b)prędkość - nie zastanawiałem się może okolice 50-60 km/h(nie jest to czynnik najważniejszy)
c)ruszanie i podjazdy( chciałbym,aby rower w miarę szybko reagował),
d)chciałbym, aby to był rower ze wspomaganiem(czyli pedałuję,a on mnie wspomaga)
e)jeśli skończy się bateria to mogę bez "większych" oporów dojechać do celu
f)jeśli zmienią się moje preferencje(chodzi o styl jazdy rzecz jasna) to mogę go rozbudować
2)Co wiem/nie wiem:
a)silnik NINE CONTINENT 10x6 lub 7x9. Pytanie, który na moje potrzeby?Z kasetą,czy bez?
b)bateria składak od kogoś na forum(mam już wstępne oferty) Pytanie podstawowe i ważne jakie napięcie i jaka pojemność? Jak się ma napięcie(mniejsze/większe) do pracy silnika,przyspieszeń itp do moich potrzeb
c)obudowa w ramie roweru
d)sterowniki itp ze strony nexun.pl
Zastanawiam się nad przeróbką roweru 22-23' Cube Acid, Cube Analog lub Giant Talon(używki). Który najlepszy do wyżej wymienionych potrzeb(moja waga to 92 kg, budżet na rower ok 1200-1600zł + przeróbka ok 3500 zł jakby wyszło mniej byłoby super )?
Bardzo proszę o pomoc o wszelkie sugestie i uwagi.
Pozdrawiam
Olek |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Czw 21 Lip, 2016
|
|
|
W takiej kwocie jesteś wstanie bez problemu się zmieścić.
Masz tu link to konstrukcję co robiłem i którą możesz wiedzieć w Bielsku bo brat jeździ tam codziennie.
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3880
Kosztowała koło 5500zł
Jedynie zasięgiem jest rożnie. Brat robi gdzieś 80-90km\h, ale bez problemu można zrobić 100km\h jednak trzeba wspomagać dużo.
Jedynie zastąpisz np. sterownik z aliexpress greentime gt1500 albo kupisz od razu u kolegi TAS
Tak samo z bms z greentime albo z nexun.
Albo zdecydujesz na lion i wtedy zasięgu mogą być dużo większe, jednak samo budowa jest trudniejsza. |
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Czw 21 Lip, 2016
|
|
|
Jeśli chodzi o silnik to lepszy zdaje się być na kasetę, ale to zależy jaki masz napęd. Jeśli masz kasetę w rowerze, to bierz silnik na kasetę, będzie mniej kosztów potem.
No i przy szybkościach do 50-60 km/h jak zakładasz, przydaje się tryb jedenastka z tyłu, a to tylko z kasetą.
Napięcie w pewnym stopniu zależy od rodzaju silnika, jeśli będziesz brał 10x6, to napięcie 67V (16s) wystarczy, do silnika 7x9 polecałbym 20s, czyli 84V max.
Z drugiej strony są tacy co jeżdżą i na 48V na silniku 7x9, ale o takich prędkościach wtedy zapomnij.
W Twoim przypadku dobrym rozwiązaniem może być silnik 7x9 i wysokie napięcie. |
Ostatnio zmieniony przez wookie Pon 25 Lip, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
Wysłany: Czw 21 Lip, 2016
|
|
|
Musisz wiedzieć że wymagania które postawiłeś są dość wysokie. Sam koszt aku, ładowarki i bmsa pochłonie większość założonej przez Ciebie sumy. Dodatkowo musisz doliczyc odpowiednie do tej prędkości (czytaj bezpieczne) hamulce, pewnie gumy i obręcze.
Włożenie tego wszystkiego do zwykłej ramy to kłopoty. Pomyśl nad zmniejszeniem wymagań albo idź na całość (co w ogólnym rozliczeniu na pewno jest lepszym rozwiązaniem) i zacznij od zakupu ramy przeznaczonej do e-bike. Będziesz budował dłużej, wydasz więcej ale na 100% nie pożałujesz tej decyzji |
_________________ 🔋 3,5 sztuki 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181 |
|
|
|
|
oloby
początkujący
Dołączył: 09 Lip 2016 Posty: 14 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Czw 21 Lip, 2016
|
|
|
hmm. 50-60 km to sporadyczne osiągi. Raczej jazda rekreacyjna. Bardziej chodziło mi o uniwersalny rower. |
|
|
|
|
oloby
początkujący
Dołączył: 09 Lip 2016 Posty: 14 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Czw 21 Lip, 2016
|
|
|
chodziło mi o prędkość 50-60km/h |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 22 Lip, 2016
|
|
|
Silnik na wolnobieg ma ponoc o 10% wyzszy moment przy tej samej predkosci niz ten na nakrecany ale jest drozszy. Wolnobieg nakrecany 11-stke tez dostaniesz. Coprawda nie wiele miejsc je sprzedaje ale jak juz gdzies sa to leza latami bo zaden normalny rowerzysta takich nie potrzebuje. Ja tu nawet na tym forum przez ponad rok nie moglem takich sprzedac a grosze za nie chcialem.
A co do nawoju czy szybki czy wolny to mozesz se dopasowac napieciem swojej baterii (albo na odwrot) z tym ze jesli chcesz kupic baterie o slabej obciazalnosci pradowej i nie bawic sie w pogrubianie przewodow to lepszym rozwiazaniem jest dac wyzsze napiecie i silnik 7x9 |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pią 22 Lip, 2016
|
|
|
20S w silniku 7x9 kaseta, przy kole 26" daje Vmax na sterowniku GT1500 45A jakieś 55km/h (na baterii rozładowanej do ok 50-60%) - testowane wczoraj
Jaka bateria pojemność/zasięg: sprawdzisz tutaj:
http://www.electricbikesimulator.com/
http://www.ebikes.ca/tools/simulator.html/
Ogólnie lepszy silnik na kastę: szerzej rozstawione łożyska - lepiej podparta ośka. Zdaje się nieco szersze magnesy. Możliwość zamontowania kasety - 11T najmniejsze kółko bez problemu, a jednak wolnobiegu z takim najmnijeszym kółkiem trzeba szukać. I nie będzie kosztował 45 zł
Poza tym ładniejszy wygląd silnika w wersji na kasetę
Czy silnik 10x6 czy 7x9? tas i inni z Twoich rejonów mówią, że 7x9 lepszy na górki, więc bym im zaufał |
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Sob 23 Lip, 2016
|
|
|
qaz33 napisał/a: | Silnik na wolnobieg ma ponoc o 10% wyzszy moment przy tej samej predkosci niz ten na nakrecany ale jest drozszy. |
Kolega miał na myśli silnik na kasetę |
|
|
|
|
oloby
początkujący
Dołączył: 09 Lip 2016 Posty: 14 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 24 Lip, 2016
|
|
|
W takim razie silnik 7x9, bateria 54C28AV (myśiicie, że będzie ok? sterownik GT 1500W)? Możecie podać stronki z dużym wyborem wyświetlaczy, manetek itp. na stronie Nexun okrojony wybór. Kto z Was robi obudowy na baterie? W trójkąt ramy L/XL. Chodzi mi o fajną obudowę np. poliwęglanową. Mniej więcej jaka cena za taką obudowę? |
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Nie 24 Lip, 2016
|
|
|
Ja nie za bardzo rozumiem to oznaczenie baterii.
Sterownik GT1500 pociągnie z baterii do 45A, więc sobie policz czy bateria da radę.
Skrzynki ktoś z Warszawy na pewno robił, najlepiej poszukaj ogłoszeń w giełdzie. |
|
|
|
|
oloby
początkujący
Dołączył: 09 Lip 2016 Posty: 14 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 24 Lip, 2016
|
|
|
to była literówka 54V28AH |
|
|
|
|
oloby
początkujący
Dołączył: 09 Lip 2016 Posty: 14 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 24 Lip, 2016
|
|
|
a jak to się liczy? |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 24 Lip, 2016 Re: Proszę o pomoc w złożeniu ebike. ABC-informacje dla pocz
|
|
|
oloby napisał/a: | Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem zielony w temacie. Zależy mi na rekreacji......
(moja waga to 92 kg, budżet na rower ok 1200-1600zł + przeróbka ok 3500 zł jakby wyszło mniej byłoby super )?....chodziło mi o prędkość 50-60km/h ......zasięg od 70-100 km, |
Może kol.tas by się wypowiedział bo mnie wydaje się, że takie warunki może spełnić (i to przez najbliższe kilka lat) jedynie motocykl, szczególnie w miastach takich jak Bielsko lub Zakopane, dla normalnego człowieka nie związanego z kolarstwem zawodniczym.
Dlatego taka dyskusja to tylko marzenia a nie realna rzeczywistość ale może się mylę? w końcu Amerykanie byli na księżycu w czasie gdy komputery miały moc obliczeniową dzisiejszego kalkulatora. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 24 Lip, 2016
|
|
|
Autorowi wątku chodziło chyba o 84v (max V) a nie 54V???. Ah jest odpowiednie. Przy 50 kmh przelotowo zużycie powinno oscylować wokół 1500 - 2000W na płaskim. W zależności od okoliczności czyli w kolejności: od oporów powietrza, nachylenia ( zakładamy płasko) oporów toczenia itp.... Generalnie do przejechania 50km z prędkościa 50kmh rowerem powinna wystarczyć bateria 1.5 - 2.0 kwh.
Pozdro:) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|