|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
"Strzelające" przewody przy łączeniu z silnikiem. |
Autor |
Wiadomość |
Kaemus
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Maj 2014 Posty: 65 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Pon 01 Sie, 2016 "Strzelające" przewody przy łączeniu z silnikiem.
|
|
|
Chciałem prosić o diagnozę takiej sytuacji:
Ładuję szeregowo 3 baterie 12V (przy odłączonym silniku),
po czym podłączam przewody do silnika. W momencie
podłączenia drugiego przewodu leci iskra i wyraźne "pyk".
Skąd się to bierze, czym grozi i jak temu zaradzić?
Przy okazji upewnię się jeszcze, czy powinienem do ładowania
odłączać zasilanie od silnika?
Krzysiek. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 01 Sie, 2016
|
|
|
Do silnika, czy do kontrolera?
Do kontrolera, to normalne, bo gwałtownie ładuje się duży kondensator elektrolityczny, stąd ten "strzał". |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 01 Sie, 2016
|
|
|
Ze sterownikiem łączysz te baterie czy z silnikiem?
Jeżeli ze sterownikiem to ładują się kondensatory w nim i jest to normalne ale można zaradzić stosując wyłącznik (minimalna iskra wtedy jest w wyłączniku) lub wyłącznik + rezystor którym wstępnie będzie się ładował sterownik i po kilku sekundach będziesz włączał faktyczny rozłącznik.
50-100ohm będzie ok byle nie jakiś najmniejszy tylko z 0,5-1W |
|
|
|
|
Kaemus
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Maj 2014 Posty: 65 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Pon 01 Sie, 2016
|
|
|
atomek1000 napisał/a: | Ze sterownikiem łączysz te baterie czy z silnikiem?
|
Ze sterownikiem. Czyli nic strasznego się nie dzieje
Dzięki.
KM. |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Wrz, 2016
|
|
|
Opornik wyjdzie jednak taniej |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016
|
|
|
Kaemus napisał/a: | atomek1000 napisał/a: | Ze sterownikiem łączysz te baterie czy z silnikiem?
|
Ze sterownikiem. Czyli nic strasznego się nie dzieje |
Teoretycznie nic strasznego chwilowo się nie dzieje, ale... Każdy wyłącznik włączając iskrzacy obwód ulega bardzo szybkiemu zużyciu. Kiedyś gdy jeździłem na akumulatorach żelowych stosowalem wyłącznik rozłączający szeregowe połączenie akumulatorów podczas ładowania i po jakimś czasie wyłącznik się psuł (często podczas jazdy). Dlatego jeśli chcesz odłączać akumulatory od sterownika podczas ładowania i robić to wyłącznikiem, to zastosuj opornik tzw. softstart. Uchroni to od przykrych niespodzianek związanych z wypalonymi przez łuk elektryczny stykami. Zresztą nie trzeba odłączać na czas ładowania sterownika. Wystarczy wyłączyć w sterowniku stacyjkę. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|