|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Projekt e-Merida |
Autor |
Wiadomość |
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 27 Lip, 2016 Projekt e-Merida
|
|
|
Witam Wszystkich Forumowiczów
Na początku się chciałem Wam przedstawić . Mam na imię Łukasz, mieszkam w Warszawie. Podczas tegorocznego urlopu w miejscowości Wysowa Zdrój w Beskidzie Niskim miałem okazję przejechać się rowerem elektrycznym z wypożyczalni. Padło na Luminę z silnikiem 250W. Dwa lata miałem okazję ruszyć z miejsca elektrykiem z silnikiem o nieznanej mocy zaplecionym na przednim kole i tyle. Teraz zasmakowałem e-narkotyku w postacie skromnej wycieczki - niespełna 10 km. Mile mnie ten pojazd zaskoczył. Po tym spędzałem wieczór przy lekturze forum i bloga Tasa
Ostatnio przyznam zaniedbywałem rowerowe wycieczki, stąd kondycja słabsza etc, 40 lat na karku, 92 kg więc jest tylko gorzej. Pomyślałem, że może spróbuje zelektryfikować mój składany rower MTB na bazie ramy Merida Matss Sport 18 cali. Będę dzięki temu z przyjemnością wyjeżdżał na wycieczki rowerowe, docelowo mógłbym holować w przyczepce córeczkę ( 2 lata ).
Moja merida nie jest jakimś cudem techniki rowerowej, bardziej średniakiem. Po lekturze forum uznałem, że są dwie drogi do wyboru. Ekonomicznie 250 W, zasięg 40 km bez wspomagania. 60 z wspomaganiem , silnik przekładniowy. Wtedy wydaje mi się, że nie musiałbym dla swojego bezpieczeństwa i komfortu wymieniać hamulców na tarcze, wzmocnionych obręczy czy nowego amortyzatora (co generuje kolejne koszty). Druga opcją to silnik 7x9 500 W zakupiony w Nexunie i jego osprzęt na powiedzmy 48V. Tylko robi się lekki potworek. Dla mnie max prędkością na rowerze przy której czuje się pewnie to 40 KM/h, po szutrach ok 35 km/h. Jeszcze nie wiem na co się zdecyduję, być może jak znajdę ciekawą ofertę używanego sprzętu to pójdę a ekonomiczny zestaw, który jeśli mnie zadowoli pozostanie na jakiś czas. Ew przerzucę go go roweru żony kiedyś i sam zorganizuję coś mocniejszego. Przy ew holowaniu dziecka to 250W przekładnia raczej nie na długo wystarczy ? Może złotym środkiem jest silnik 350W przekładniowy - jeśli taki istnieje. Nie chiałbym kupić za słabego silniczka by później psioczyć i od razu sprzedawać.
Jeszcze chciałem Was spytać o opinię na temat zestawów do konwersji z np: http://maxev.pl/p177,zest...-bestmotor.html Zbliżone wyglądem do tych oferowanych an alliexpress. Na tym forum są chwalone wyroby firmy Nine Continent , to też silniki z Państwa Środka.
Wrzucam foto mojej meridy i mały filmik z wycieczki Luminą Proszę się nie śmiać, że się tak "zachwycam" damką na prąd
https://www.youtube.com/watch?v=7fQ9D9eGGBU
PS. Planowane są jakieś spotkania stołecznych ebikowców, gdzie można spróbować się "karnąć" rowerem 250W i 500W by porównać wrażenia ?
merida.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 387 raz(y) 245,03 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez Elektrotonus Sob 03 Wrz, 2016, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Śro 27 Lip, 2016
|
|
|
Właśnie coś trzeba zorganizować aczkolwiek obawiam się, że mało będzie takich 500wat. Mogę wziąć kabel do sabvotona aby ustawić taką moc, ale ktoś musi lapka ze sobą zabrać |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 27 Lip, 2016
|
|
|
Zawsze to coś Kolejne doświadczenie przybliża nas do wiedzy, czego na prawdę potrzebujemy |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Śro 27 Lip, 2016
|
|
|
W holowaniu przyczepki przeszkodą będzie nie moc silnika przekładniowego, a przekładnia. Na pewno są silniki mające mocniejsze i słabsze przekładnie. Np. w tym moim co rozmawialiśmy, przekładnia jest raczej taka lepsza - są osobne zęby do koła słonecznego i osobne do zębnika silnika. Ale pewnie są jeszcze przekładnie, o zębach metalowych...Wiele też zależy od sposobu użytkowania. U mnie żona nie patrzyła na takie rzeczy, jak przeciążenie podczas ruszania: manetka do oporu, ogień i do przodu. A przecież można stopniowo ją odkręcać, delikatnie, z wyczuciem, wraz z rozpędzaniem się "zestawu".
Ale do ciągania przyczepki na pewno lepszy będzie silnik bezprzekłądniowy, moim zdaniem. Choć należy też wziąć pod uwagę wagę roweru - ten sam rower z silnikiem przekładniowym a z silnikiem NC to jż zupełnie coś innego, gdyby trzeba to było wnosić na 2. piętro w bloku... |
|
|
|
|
DAREK77
początkujący DAREK77
Dołączył: 20 Wrz 2015 Posty: 24 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Śro 27 Lip, 2016 Pozdrawiam Romet 7x9
|
|
|
Polecam silnik 7x9 na configuracji minimalnej 48 V 30 A, do spokojnej jazdy....
Mam takową do jazdy po gorach... aktualnie moj romet jest na olx i aledrogo...
Po roku uzytkowania.... mysilac o twoim projekcie....na plusy tego silnika
- Spokojne ruszanie z miejsca bez zbędnych zrywów... silnik wolnobiezny ale 90 Nm
- predkosc maxymalna na kole 26 to 35 km/h po rownym terenie.. nie da wiecej....
- moc przy 30 A to 1440 W wydaje sie duzo ale pozwala na dosyc zroznicowanie jej wykozystanie
- silnik sie nie przegrzewa przy tej konfiguracji... nawet po gorkach
- silnik po osiagnieciu topu 45 km/h ma swoisty proces hamowania...nie jedzie wiecej na tym sterowniku....
- zawsze mozna zalozyc sterownik na 40 A i 72 V aku i mozna bedzie zaszalec małym kosztem przerobki...
Silnik ten łatwo sprzedac gdyby sie znudził...
Polecam zainwestowac w dobre ogniva INR by miec zapas energiii...
Przy tej konfiguracji mozna sie jeszcze wybronic przed policją ze osiagi roweru ... ciut podniesione od legalnych 250 W i 25Km/H
Pozdrawiam |
_________________ Falcon V3
|
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 31 Lip, 2016
|
|
|
Silnik 10x6 kaseta 60Nm będzie bardziej zrywać przy ruszaniu, czy wręcz odwrotnie męczyć się? Przy tym samym napięciu 48v. Jak podbije się napięcie do 60 v różnice przy starcie jakoś zmienia czy tylko wzrost v max silnika 10x6? |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Nie 31 Lip, 2016
|
|
|
Odniosę się tylko do 60v, na mniejszym napięciu obu nie miałem. 10x6 będzie wyrywniejszy, bardziej narowisty od 7x9.
Jak nie sprubujesz obu, nie będziesz wiedział, a który byś nie wybrał, będziesz zadowolony, z tym że raczej przy 16s.
Ale kupiłeś już chyba 10x6? Jak Ci nie będzie pasował, sprzedaż bądź zamienisz na 7x9.
DAREK77 pisze, że 7x9 przy 48V jest dla niego OK - do spokojnej jazdy. Dla mnie jest ok dopiero przy 20s bo przy 16s był za mało żwawy. A prędkość mam ograniczoną też do 35-38 km/h. Jak pisałem, są to więc subiektywne wrażenia, musisz sam sprawdzić... |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 31 Lip, 2016
|
|
|
Jak można ograniczyć, sterownikiem, opornikiem, zmniejszając napięcie ? Chodzi o to, by równomiernie przyspieszał proporcjonalnie do wychylenia manetki do np 45 km h na prostej i odcięcie ? |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Nie 31 Lip, 2016
|
|
|
Ja mam ograniczone sterownikiem: na pierwszym ustawieniu przełącznika "3 speed" właśnie taką prędkość mi osiąga. |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 05 Sie, 2016
|
|
|
Witam Forumowiczów
Mam pewien dylemat w związku z wyborem napędu. Sprawa się rozchodzi o koszty. Relację cena/możliwości i osiągi. Oczywiście jak wydam więcej więcej otrzymam ale czasem ciężko mieć wszystko od razu.
Przeróbka roweru na silnik 500 W plus sterownik, nowe hamulce tarczowe, etc. Chciałbym mieć rower do jazdy z prędkością 35 max 40 km/h po płaskim. Jeśli bym się zdecydował na silnik przekładniowy 350 W 48 V to osiągi ( przyspieszenie ) będą o wiele gorsze niż ten 7x9 500 W ? Oczywiście w grę wchodzi jazda po lekkim terenie, tzn leśna dróżka, nie jakiś off road. Tez cenowo silnik, sterownik będzie tańszy. Możecie coś doradzić ? Baterie będę chciał złożyć z kostek turnigy ale 48V 10 Ah by później ew powiększyć. Zasięg 40-60 km na początek ? Ma być wersja ekonomiczna lub jeśli źle kombinuje to kupię już bezprzekładniowca.
merida.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 343 raz(y) 264,72 KB |
|
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 05 Sie, 2016
|
|
|
Wpadnij w niedzielę na zlot to dowiesz się wszystkiego. Tak samo kto, gdzie i za ile może zapleść silnik |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 05 Sie, 2016
|
|
|
OK, na to liczę |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 08 Sie, 2016
|
|
|
Po spotkaniu mam dylemat, czy zrobi coś podstawowego 250W i cieszyć się już teraz czy budować lepszego na przyszły sezon. Chciałem Was spytać co to za silnik ? Sprzedający twierdzi, ze 250 W 48 V ale nie do końca wie co sprzedaje. Możecie rzucić okiem ? Nowy, podbno sprawny
silnik3.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 459 raz(y) 9,89 KB |
silnik2.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 412 raz(y) 22,06 KB |
silnik1.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 362 raz(y) 11,26 KB |
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 08 Sie, 2016
|
|
|
Nie wiem co to za silnik ale widzę tam wielopinowy, specjalizowany wtyk, co oznacza koniecznosc przerobki, ustalenia kabli polaczeniowych a nawet byc może otworzenie silnika. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|