ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Projekt e-Merida
Autor Wiadomość
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 27 Lip, 2016   Projekt e-Merida

Witam Wszystkich Forumowiczów

Na początku się chciałem Wam przedstawić . Mam na imię Łukasz, mieszkam w Warszawie. Podczas tegorocznego urlopu w miejscowości Wysowa Zdrój w Beskidzie Niskim miałem okazję przejechać się rowerem elektrycznym z wypożyczalni. Padło na Luminę z silnikiem 250W. Dwa lata miałem okazję ruszyć z miejsca elektrykiem z silnikiem o nieznanej mocy zaplecionym na przednim kole i tyle. Teraz zasmakowałem e-narkotyku w postacie skromnej wycieczki - niespełna 10 km. Mile mnie ten pojazd zaskoczył. Po tym spędzałem wieczór przy lekturze forum i bloga Tasa ;-)

Ostatnio przyznam zaniedbywałem rowerowe wycieczki, stąd kondycja słabsza etc, 40 lat na karku, 92 kg więc jest tylko gorzej. Pomyślałem, że może spróbuje zelektryfikować mój składany rower MTB na bazie ramy Merida Matss Sport 18 cali. Będę dzięki temu z przyjemnością wyjeżdżał na wycieczki rowerowe, docelowo mógłbym holować w przyczepce córeczkę ( 2 lata ).

Moja merida nie jest jakimś cudem techniki rowerowej, bardziej średniakiem. Po lekturze forum uznałem, że są dwie drogi do wyboru. Ekonomicznie 250 W, zasięg 40 km bez wspomagania. 60 z wspomaganiem , silnik przekładniowy. Wtedy wydaje mi się, że nie musiałbym dla swojego bezpieczeństwa i komfortu wymieniać hamulców na tarcze, wzmocnionych obręczy czy nowego amortyzatora (co generuje kolejne koszty). Druga opcją to silnik 7x9 500 W zakupiony w Nexunie i jego osprzęt na powiedzmy 48V. Tylko robi się lekki potworek. Dla mnie max prędkością na rowerze przy której czuje się pewnie to 40 KM/h, po szutrach ok 35 km/h. Jeszcze nie wiem na co się zdecyduję, być może jak znajdę ciekawą ofertę używanego sprzętu to pójdę a ekonomiczny zestaw, który jeśli mnie zadowoli pozostanie na jakiś czas. Ew przerzucę go go roweru żony kiedyś i sam zorganizuję coś mocniejszego. Przy ew holowaniu dziecka to 250W przekładnia raczej nie na długo wystarczy ? Może złotym środkiem jest silnik 350W przekładniowy - jeśli taki istnieje. Nie chiałbym kupić za słabego silniczka by później psioczyć i od razu sprzedawać.

Jeszcze chciałem Was spytać o opinię na temat zestawów do konwersji z np: http://maxev.pl/p177,zest...-bestmotor.html Zbliżone wyglądem do tych oferowanych an alliexpress. Na tym forum są chwalone wyroby firmy Nine Continent , to też silniki z Państwa Środka.

Wrzucam foto mojej meridy i mały filmik z wycieczki Luminą ;-) Proszę się nie śmiać, że się tak "zachwycam" damką na prąd ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=7fQ9D9eGGBU

PS. Planowane są jakieś spotkania stołecznych ebikowców, gdzie można spróbować się "karnąć" rowerem 250W i 500W by porównać wrażenia ?

merida.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 154 raz(y) 245,03 KB

Ostatnio zmieniony przez Elektrotonus Sob 03 Wrz, 2016, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 27 Lip, 2016   

Właśnie coś trzeba zorganizować aczkolwiek obawiam się, że mało będzie takich 500wat. Mogę wziąć kabel do sabvotona aby ustawić taką moc, ale ktoś musi lapka ze sobą zabrać
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 27 Lip, 2016   

Zawsze to coś ;-) Kolejne doświadczenie przybliża nas do wiedzy, czego na prawdę potrzebujemy ;-)
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Śro 27 Lip, 2016   

Odnośnie najbliższego spotkania w Warszawie
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3941
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 731
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Śro 27 Lip, 2016   

W holowaniu przyczepki przeszkodą będzie nie moc silnika przekładniowego, a przekładnia. Na pewno są silniki mające mocniejsze i słabsze przekładnie. Np. w tym moim co rozmawialiśmy, przekładnia jest raczej taka lepsza - są osobne zęby do koła słonecznego i osobne do zębnika silnika. Ale pewnie są jeszcze przekładnie, o zębach metalowych...Wiele też zależy od sposobu użytkowania. U mnie żona nie patrzyła na takie rzeczy, jak przeciążenie podczas ruszania: manetka do oporu, ogień i do przodu. A przecież można stopniowo ją odkręcać, delikatnie, z wyczuciem, wraz z rozpędzaniem się "zestawu".

Ale do ciągania przyczepki na pewno lepszy będzie silnik bezprzekłądniowy, moim zdaniem. Choć należy też wziąć pod uwagę wagę roweru - ten sam rower z silnikiem przekładniowym a z silnikiem NC to jż zupełnie coś innego, gdyby trzeba to było wnosić na 2. piętro w bloku...
 
 
DAREK77 
początkujący



Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 24
Skąd: Żywiec
Wysłany: Śro 27 Lip, 2016   Pozdrawiam Romet 7x9

Polecam silnik 7x9 na configuracji minimalnej 48 V 30 A, do spokojnej jazdy....
Mam takową do jazdy po gorach... aktualnie moj romet jest na olx i aledrogo...

Po roku uzytkowania.... mysilac o twoim projekcie....na plusy tego silnika

- Spokojne ruszanie z miejsca bez zbędnych zrywów... silnik wolnobiezny ale 90 Nm
- predkosc maxymalna na kole 26 to 35 km/h po rownym terenie.. nie da wiecej....
- moc przy 30 A to 1440 W wydaje sie duzo ale pozwala na dosyc zroznicowanie jej wykozystanie
- silnik sie nie przegrzewa przy tej konfiguracji... nawet po gorkach
- silnik po osiagnieciu topu 45 km/h ma swoisty proces hamowania...nie jedzie wiecej na tym sterowniku....
- zawsze mozna zalozyc sterownik na 40 A i 72 V aku i mozna bedzie zaszalec małym kosztem przerobki...
Silnik ten łatwo sprzedac gdyby sie znudził...
Polecam zainwestowac w dobre ogniva INR by miec zapas energiii...

Przy tej konfiguracji mozna sie jeszcze wybronic przed policją ze osiagi roweru ... ciut podniesione od legalnych 250 W i 25Km/H

Pozdrawiam
_________________
TYCOON CR Ev
Mxus v3_ Sabvoton 80A_ LiIon16s 42Ah
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 31 Lip, 2016   

Silnik 10x6 kaseta 60Nm będzie bardziej zrywać przy ruszaniu, czy wręcz odwrotnie męczyć się? Przy tym samym napięciu 48v. Jak podbije się napięcie do 60 v różnice przy starcie jakoś zmienia czy tylko wzrost v max silnika 10x6?
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 731
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Nie 31 Lip, 2016   

Odniosę się tylko do 60v, na mniejszym napięciu obu nie miałem. 10x6 będzie wyrywniejszy, bardziej narowisty od 7x9.

Jak nie sprubujesz obu, nie będziesz wiedział, a który byś nie wybrał, będziesz zadowolony, z tym że raczej przy 16s.

Ale kupiłeś już chyba 10x6? Jak Ci nie będzie pasował, sprzedaż bądź zamienisz na 7x9.

DAREK77 pisze, że 7x9 przy 48V jest dla niego OK - do spokojnej jazdy. Dla mnie jest ok dopiero przy 20s bo przy 16s był za mało żwawy. A prędkość mam ograniczoną też do 35-38 km/h. Jak pisałem, są to więc subiektywne wrażenia, musisz sam sprawdzić...
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 31 Lip, 2016   

Jak można ograniczyć, sterownikiem, opornikiem, zmniejszając napięcie ? Chodzi o to, by równomiernie przyspieszał proporcjonalnie do wychylenia manetki do np 45 km h na prostej i odcięcie ?
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 731
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Nie 31 Lip, 2016   

Ja mam ograniczone sterownikiem: na pierwszym ustawieniu przełącznika "3 speed" właśnie taką prędkość mi osiąga.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 05 Sie, 2016   

Witam Forumowiczów

Mam pewien dylemat w związku z wyborem napędu. Sprawa się rozchodzi o koszty. Relację cena/możliwości i osiągi. Oczywiście jak wydam więcej więcej otrzymam ale czasem ciężko mieć wszystko od razu.

Przeróbka roweru na silnik 500 W plus sterownik, nowe hamulce tarczowe, etc. Chciałbym mieć rower do jazdy z prędkością 35 max 40 km/h po płaskim. Jeśli bym się zdecydował na silnik przekładniowy 350 W 48 V to osiągi ( przyspieszenie ) będą o wiele gorsze niż ten 7x9 500 W ? Oczywiście w grę wchodzi jazda po lekkim terenie, tzn leśna dróżka, nie jakiś off road. Tez cenowo silnik, sterownik będzie tańszy. Możecie coś doradzić ? Baterie będę chciał złożyć z kostek turnigy ale 48V 10 Ah by później ew powiększyć. Zasięg 40-60 km na początek ? Ma być wersja ekonomiczna lub jeśli źle kombinuje to kupię już bezprzekładniowca.

merida.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 111 raz(y) 264,72 KB

 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 05 Sie, 2016   

Wpadnij w niedzielę na zlot to dowiesz się wszystkiego. Tak samo kto, gdzie i za ile może zapleść silnik
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 05 Sie, 2016   

OK, na to liczę ;-)
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 08 Sie, 2016   

Po spotkaniu mam dylemat, czy zrobi coś podstawowego 250W i cieszyć się już teraz czy budować lepszego na przyszły sezon. Chciałem Was spytać co to za silnik ? Sprzedający twierdzi, ze 250 W 48 V ale nie do końca wie co sprzedaje. Możecie rzucić okiem ? Nowy, podbno sprawny ;-)

silnik3.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 182 raz(y) 9,89 KB

silnik2.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 158 raz(y) 22,06 KB

silnik1.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 139 raz(y) 11,26 KB

 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 69 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3208
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 08 Sie, 2016   

Nie wiem co to za silnik ale widzę tam wielopinowy, specjalizowany wtyk, co oznacza koniecznosc przerobki, ustalenia kabli polaczeniowych a nawet byc może otworzenie silnika.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group