|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Erower 250-750W w trakcie prac |
Autor |
Wiadomość |
Użytkownik [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 11 Maj, 2006
|
|
|
Arbiter napisał/a: | A hałas można by jeszcze zmniejszyć - montujac dobre łańcuchy(teraz mam padła). Dodatkowo jeszcze zębatki troche podszlifować i nasmarowac troche i nie bedzie az tak głosno. |
Tak wtedy na pewno sie halas zmniejszy zebatka jest zaprojektowana tak zeby chodzila najoptymalniej, jak zaczniesz ja szlifowac to halas wzrosnie i spadnie sprawnosc przekladni - to chyba oczywiste ??? a zmiana łancucha nic tu nie da bo rodzaj lancucha nie ma nic do rzeczy tu zawsze ebdzie żeził |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Użytkownik [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 11 Maj, 2006
|
|
|
Arbiter napisał/a: | Dawid, nie mozna mowic ze hałas jest niezalezny od uzytych podzespołow bo to nieprawda. Zeby musza byc dobrze spasowane. |
a kto tak mowi ? to Ty przecierz chcesz poprawiac fabtryczne ustawienia a nie ja, jak zaczniesz pilowac zeby to tylko zniszczysz wszystko i obnizysz sprawnosc, to jest przekladnia obliczona na komputerze i dopiero produkowana, zebatek nie robi sie na chybil trafil ze potem Pan Miecio w warsztacie musi pilnikiem poprawiac.
Halasu lancucha juz tu nie obnizysz, jedyna metoda to uzycie innego rozwiazania, np przekladnia zebata albo pasek zebaty. |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 15 Maj, 2006
|
|
|
Zamontowałem dziś kontroler:(
POdłaczyłem na 24V boscha GPA który przy 12V ma 750W. Rower fajnie ruszył, kontroler dobrze zadziałał. POtem dałem troche gazu i jechałem szybciej. Potem zatrzymałem sie zeby zobaczyc czy tranzystory ciepłe. Patrze, a tu pod rowerem mi się pali. Tranzystory zapaliły taśme izolacyjną, trzy tranzystory się paliły ogniem. Ogień udało się zgasić. Fotki zaraz:( |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 15 Maj, 2006
|
|
|
No to składam samokrytykę, faktycznie nie doceniłem tych prądów. Ale inna sprawa, że docelowo możesz zmodyfikować i wykorzystać istniejące zabezpieczenie nadprądowe, a to już by rozwiązywało problem. |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 15 Maj, 2006
|
|
|
Prądy duże. Ale tutaj moim zdaniem nawaliło sterowanie tranzystorami. Naprawde juz jechałem powoli i dałem tyćkę gazu. TO nie było tak ze stałem w miejscu i gaz w opór. Szacuję, że prąd który mógł płynąć to około 20A i 24V. Radiator się nagrzał - a całość trwała raptem kilka sekund. Więc na pewno coś jest niedobrze
|
|
|
|
|
Użytkownik [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 15 Maj, 2006
|
|
|
Arbiter czemu mnie nie posluchales ????? przecierz mowilem Ci ze LM ledwo ciagnie jeden tranzystor a Ty podlaczyles 3 i to nie male. Czy to az tak trudno pojąc czym to zaowocuje ? mowilem Ci daj driver miedzy bramki a kontroler, amperarz sygnalu sterującego jest za niski z LMu i bramki nie zdazaja sie naladowac, bramka jest jak kondensator ma swoja pojemnosc i musisz uzyc odpowiedniego pradu aby w okreslonym czasie ja naladowac. Tranzystory spaliły Ci sie bo nie otwierały sie rownomiernie wlasnie przez za mała "moc" sygnalu sterującego z LMa. I nie chodzi tu o prady ze sa duze na tym silniku tylko o to ze tranzystory nie otwieraja sie tak jak powinny, to tak samo jak bys jechal rowerem po pijaku po autostradzie gdziej est duzy ruch, nei masz szans, w kilkam inut skasuje ciejakis tir i tu tak samo tranzystory sie otwieraly jak bybyly pijane nie rownomiernie. |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 15 Maj, 2006
|
|
|
Dawid R napisał/a: | Arbiter czemu mnie nie posluchales ????? przecierz mowilem Ci ze LM ledwo ciagnie jeden tranzystor a Ty podlaczyles 3 i to nie male. |
NIe umiem podłaczyc tego o czym piszesz, wiec podłaczylem to tak jak umiałem. I teraz jest problem. Transiory na zmianę mam, ale co dalej:) |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 15 Maj, 2006
|
|
|
W sterowniku
http://arbiter.pl/zdjecie/10549
spalił się rezystor który na zdjeciu jest widoczny pod mostkiem z drutu. Rezystor ten łączy bramkę feta z tranzystorem bipolarnym |
|
|
|
|
Użytkownik [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 15 Maj, 2006
|
|
|
postaram Ci sie jutro namalowac jak to podlaczyc jak masz gdzies dokladny schemat tego kontrolera to mi podeslij jak nie masz to spróbuj przerysowac wzór plytki drukowanej z elementami na niej i mi podeslij, zwlaszcza tej czesci gdzie wylatuje sygnal sterujacy, oznacz kolejnosc nóżek LMa i wszystkie elementy po drodze sygnalu sterujacego w sumie reszte schematu mozesz pokminac tylko to wyjscie sygnalu do tranzystorów mocy przerysuj jak dokladnie leci |
|
|
|
|
eAndre [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 15 Maj, 2006
|
|
|
Adam, bez oscyloskopu przy 20 kHz nie uruchomisz sterownika. Trzeba to jakoś sprawdzić przed obciążeniem dużym prądem. |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 15 Maj, 2006
|
|
|
eAndre napisał/a: | Adam, bez oscyloskopu przy 20 kHz nie uruchomisz sterownika. Trzeba to jakoś sprawdzić przed obciążeniem dużym prądem. |
Andrzej, myslisz, ze to co pisze Dawid zadziała? Tzn zeby wzmocnić sygnał sterujacy tranzystorami ?
A moze kontroler, który Ty mi zrobiłers bedzie lepiej sterować niz ten od hulajnogi?
BO nie iwem za bardzo co zrobic. Rower gotowy a jezdzic nie ma jak:( |
|
|
|
|
Użytkownik [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 15 Maj, 2006
|
|
|
eAndre a po co Ci tu osculoskop ? taki sterownik to bardzo prosta przetwornica, oscyloskopu nie uzywa sie nawet przy ukladach kilka razy bardziej skomplikowanych np przetwornica sinus 24/230V impulsowa, wszystko sie robi na bazie wzorów i ma dzialac i dziala jak pokazuje praktyka, a Ty chcesz do tego prostego urzadzonka oscyloskop jak tu wystarczy tylko dac driver i powinno śmigac jak mażenie, mysle ze mozna by za driverem dac nawet 4 tranzystory.
Adam ja powiem tak jak chcesz sie bebrac z problemami i dalej palic tranzystory to sobie kup oscyloskop aj ak chcesz zeby to dzialalo w koncu to narysuj mi wyjscie tego ukladu. |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 15 Maj, 2006
|
|
|
Dawid R napisał/a: | tranzystory to sobie kup oscyloskop aj ak chcesz zeby to dzialalo w koncu to narysuj mi wyjscie tego ukladu. |
Kontrolery chinskie sa wszystkie podobne. Wyjscie - chyba najistotniejszym wyjsciem kontrolera jest sterowanie bramką. |
|
|
|
|
eAndre [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 15 Maj, 2006
|
|
|
Dawid R napisał/a: | eAndre a po co Ci tu osculoskop ? taki sterownik to bardzo prosta przetwornica, oscyloskopu nie uzywa sie nawet przy ukladach kilka razy bardziej skomplikowanych np przetwornica sinus 24/230V impulsowa, wszystko sie robi na bazie wzorów i ma dzialac i dziala jak pokazuje praktyka, a Ty chcesz do tego prostego urzadzonka oscyloskop jak tu wystarczy tylko dac driver i powinno śmigac jak mażenie, mysle ze mozna by za driverem dac nawet 4 tranzystory.
Adam ja powiem tak jak chcesz sie bebrac z problemami i dalej palic tranzystory to sobie kup oscyloskop aj ak chcesz zeby to dzialalo w koncu to narysuj mi wyjscie tego ukladu. |
Ja widzę Dawid R, że ty masz doświadczenie i takie sterowanie fetami to dla ciebie pikuś / Ja nie mam tak wielkiej wprawy i wolę mieć pewność patrząc w oscyloskop, że sygnał jest rzeczywiście prostokątny a zboczem jest pionowa linia prosta. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|