|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
BMS 10S 4LED+Spalona ładowarka BSC42002000 |
Autor |
Wiadomość |
Witt
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 60 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Wto 30 Sie, 2016 BMS 10S 4LED+Spalona ładowarka BSC42002000
|
|
|
Witam Was,
Nie mogę dodać załączników do forum, a szkoda bo może widząc zdjęcia tych elementów do razu byście wiedzieli co dalej z tym robić.
Mam problem ze spaloną ładowarką i nie działającą baterią. Wchodzę do garażu, spalona żarówka w garażu + brak zielonej lampki led na ładowarce+ tylko 3 kreski tylko naładowanej baterii.
Zamówiłem więc ładowarkę z chin, podłączyłem bo myślałem że ładowarka padła i spaliłem chyba nową ładowarkę.
Ładowarka.
1. Nowa ładowarka po podłączeniu do baterii weszła w jakiś dziwny tryb tj. mruga na czerwono w jakimś takcie, nie wiem czy to oznacza że ładuje, testuje lub jeszcze coś tam wykonuje z prac elektrycznych, ale wg mnie spaliłem nową ładowarkę. Ładowarka 4 pinowa, ale po rozebraniu widać, że tylko 2 kable służą do lądowania, jeden z wtyczki jest zaizolowany i leży luźno w pudle.
BMS
2. jest zalany czarną mazią więc nie wiem czy cokolwiek jest spalone.
3 Jak sprawdzić taki BMS, bo może wszedł jak piszecie w innych wątkach w jakiś tryb serwisowy
Bateria:
4. Jak sprawdzić baterie, ja mam pakiety teoretycznie 3 + jeden z 4 paluszkami. w jednym tym dużym pakiecie mam po 12 paluszków, a na każdym równe napięcie 10,3 V, całość ma 34.01 V Czy muszę rozkleić wszystkie te izolacje i sprawdzić pojedynczo każdy paluszek multimetrem?
5. każdy duży pakiet jest podłączony plusem z kolejnym ostatni do tego małego zestawu 4 paluszków, a ten do BMS.
Moduł wyświetlający naładowanie baterii:
6. po wciśnięciu przycisku sprawdzającego stan naładowania diody tylko lekko mrugną na kilka milisekund. Działanie prawidłowe powinno pokazywać cały czas święcące diody.
Jeśli brakuje jakiś opisów ze specyfikacji technicznej dajcie znać w trybie edycji dołączę je do postu.
BMS 10S
MODUŁ 4 LEDS
Gniazdo do ładowania
Pakiet BateriiPAKIET BATERI 2 - WIĘCEJ UJĘĆ
Spalona chińska ładowarka:
Zdjęcie z góry
Spalony opornik (chyba opornik)
Płytka spalonego zasilacza z tyłu |
_________________ http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.
Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/ |
Ostatnio zmieniony przez Witt Wto 27 Wrz, 2016, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 31 Sie, 2016
|
|
|
Dodaj zdjęcia pakietów baterii.
Czy uszkodzenie poprzedniej ladowarki jest pewne ? Nie podaje napięcia -mierząc woltomierzem ?
Piszesz że nowa ladowarka ma 4 piny ale tylko 2 podłączone.
W starej tez ?, W gnieździe tez ? Daj zdjęcie tego gniazda od strony montażu. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Perszing1800
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 162 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany: Śro 31 Sie, 2016
|
|
|
Piszesz że nie można dodać załączników,wrzuć zdjęcie na jakiś fotosik czy coś a do tematu wklej linki;) |
_________________ Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)
http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX |
|
|
|
|
Witt
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 60 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Śro 31 Sie, 2016
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | Czy uszkodzenie poprzedniej ladowarki jest pewne ? Nie podaje napięcia -mierząc woltomierzem ?
Piszesz że nowa ladowarka ma 4 piny ale tylko 2 podłączone.
W starej tez ?, W gnieździe tez ? Daj zdjęcie tego gniazda od strony montażu. |
Ładowarka stara na 100% nie ma napięcia. na pinach, nowa ma przez 2-3 sekundy napięcie 3-4 V a później skokowo co 0,5 V spada do Zera
W starej ładowarce po rozkręceniu wtyczki na 100% są dwa grube kable (jak na zdjęciach w pierwszym poście), nowej nie ruszałem, ale mierzyłem napięcia i podawane są tylko na 2 piny.
Dzisiaj wieczorem dodam jeszcze linki do fotosika: gniazda od strony obudowy i pakietu baterii. |
_________________ http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.
Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/ |
Ostatnio zmieniony przez Witt Czw 01 Wrz, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 31 Sie, 2016
|
|
|
Zatem, przy okazji dokładnie obejrzyj miejsca łączenia baterii z BMS. Wtyk 11 pin, wejscia wyjścia plus i minus.
W kolejnej fazie diagnostyki pewnie trzeba będzie je wypiąć ale na razie nie rozpinaj.
W każdym razie staraj się dojść do styków każdego z 10S aby zmierzyć napięcie każdego segmentu.
od minusa do plusa. I podaj te napięcia. Zakładam że masz sprawny woltomierz / baterię... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zinho
początkujący
Dołączył: 29 Lis 2015 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 31 Sie, 2016
|
|
|
Sprawdz czy bezpieczniki w starej ladowarce nie poszly. |
|
|
|
|
Witt
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 60 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Śro 31 Sie, 2016
|
|
|
zinho napisał/a: | Sprawdź czy bezpieczniki w starej ładowarce nie poszły. |
Przejrzałem jeszcze raz tą ładowarkę (starą) pod lupą, bo część elementów zalana białą masą, ale nigdzie nie widzę bezpiecznika. Starą ładowarkę i nową zostawiam sobie na potem teraz najważniejsze zdiagnozowanie BMS, który jest sprawcą tych nieszczęść lub może inny element baterii. Na pewno miała spalone SMD tylko nie wiem czy to był kondensator czy rezystor.
Przejrzałem jeszcze raz wszystkie łącza i grube prądowe są bez przerw przetarć załamać, wręcz nówki. Napięcia:
- z pakietów 34,2 V, z BMS do złącza a dalej do silnika 33,9V
- pojedynczo z pakietów, ale nie wiem, który jest który więc:
a) pojedynczy – 3,4V
b) pozostałe 3 pakiety mają idealnie 10,3V
Przyjrzałem się jeszcze raz wszystkim wtyczkom i gniazdom są wg mnie ok. ponieważ jak wspomnieniom BMS jest zalany czarną masą (pewnie przeciw wilgoci) to nic tam nie jestem w stanie ocenić czy jest coś spalone tylko za pomocą jakiegoś testu elektronicznego.
Czy ten moduł 4 leds jest standardowy? i można go dokupić?
Dodałem 2 nowe linki w pierwszym poście do dodatkowych zdjęć |
_________________ http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.
Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/ |
Ostatnio zmieniony przez Witt Pon 05 Wrz, 2016, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016
|
|
|
Na zdjeciach widać 11to pinowe zlacze BMS.
zmierz napięcia między sąsiednimi stykami.
ma byc 10 odczytów napięć, z każdego segmentu bo to bateria 10S4P. Czyli ma 40 ogniw.
Czy widzisz nadruk symbolu bateria na tych pakietach ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Witt
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 60 Skąd: mazowieckie
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016
|
|
|
zmierz napięcie na wtyku od skrajnego kontaktu NA KTÓRYM jest 1-szy przewód ale między 1-2, 2-3 , 3-4, 4-5 itd.
Ostrożnie abyś w czasie pomiaru nie zwarł końcówek.
A przy okazji sprawdz czy są rzeczywiście termistory, ile ich jest, gdzie są połączone.
Powinienieś uzyskać 10 wyników w okolicy 3,3 - 3,5 V. Zapisz sobie te wyniki a przy okazji oznacz
gdzie jest minus i plus całosci NA WTYKU. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
SawArt
młodzik SawArt
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Wrz 2015 Posty: 65 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | Ostrożnie abyś w czasie pomiaru nie zwarł końcówek. |
To zdanie powyżej należy opatrzyć znakami !!!!!!!!!
Włącz dobre oświetlenie i mierz tylko jeśli masz pewność że nie zrobisz zwarcia.
Wiem z doświadczenia bo naprawiałem kolegom "elektrykom" pakiety po takich pomiarach. |
|
|
|
|
Witt
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 60 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016
|
|
|
No to chyba po ptakach bo wczoraj jak szukałem pinu 11 to bez lupy próbowałem swoim multimetrem szukać tego pinu, zdawałem sobie sprawy z zagrożeń. tylko ja wtyczkę wypiąłem. Czyżbym musiał pomierzyć te prądy z wpiętą wtyczką do BMSa? |
_________________ http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.
Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/ |
Ostatnio zmieniony przez Witt Czw 01 Wrz, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016
|
|
|
Skoro już złącze wypiales, (chociaż pisalem wczesniej abys tego na razie nie robil) to zmierz w ten sposób NAPIECIE, a następnie włącz i powtórz pomiary. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Witt
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 60 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016
|
|
|
wypinałem i wpinałem setki razy zanim konto tu założyłem:), a więc tak
na wszystkich pinach między 1-11, równiuteńko 3.43V po wyjęciu wtyczki, i po wpięciu wtyczki 3,42V do 3,43V.
Dzieło ostatnie czyli ostatnie piny, było tam na 3 pinach 34,3 V do czasu.... bum i jeden czujnik temperatury wybuchł na baterii. Teraz nie ma napięcia na żadnym z 4 pinów czarnych. Było tylko na tym co wybuchł:( nie wiem jak sprawdzić czy jest na tym drugim który nie odpowiadał.
Paluszek us18650 NC1 ; 1NA 1XVB04K. |
_________________ http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.
Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/ |
Ostatnio zmieniony przez Witt Czw 01 Wrz, 2016, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016
|
|
|
Ok, to teraz poważniejsze zadanie
Skoro wypinales zlacze BMS czas sie go 'pozbyc'. Ale najpierw muszisz odtworzyc połączenia, to znaczy jakie sa połączenia tej plytki z otoczeniem. Czyli :
- minusem baterii
- plusem baterii
- wej ladujacym minus
- wej ladujacym plus
- wyjscie minus do sterownika silnika
- wyjscie plus do sterownika
- inne kable np do displaya
- wylaczik glowny zasilania - jesli jest
- bezpiecznik ladowania - jeeli jest
- bezpiecznik zasilania prądowego - jesli jest
- polaczenie do wskaznika diodowego LED.
Krótko mowiac musimy byc pewni ze zalana plytka BMS jest tylko BMS a nie elementem zespolonym sterowania lub transmisji danych.
W miedzyczasie musisz pozyczyc, kupic, zalatwic sobie dostęp do zasilacza aku lion 4,2 V.
No i przy pomocy elektronika musisz zdiadnozowac te dwa zasilacze 42 V które jak piszesz sa zle.
Bo docelowo i tak będzie potrzebny sprawny |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|