|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
przeróbka na rower elektryczny |
Autor |
Wiadomość |
inteligent88
początkujący
Dołączył: 26 Lip 2016 Posty: 17 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Sob 10 Wrz, 2016 przeróbka na rower elektryczny
|
|
|
Witam chciałbym samodzielnie złożyć rower elektryczny na bazie chińczyka gdyż posiadam do niego już baterie , lecz nigdy jeszcze tego nie robiłem więc mam kilka pytań.
Posiadam 2 akumulatory 12v 12ah żelowe czyli razem będzie 24v 24 ah? poprawcie mnie jak źle myśle bo się na tym nie znam
1. Moje pytanie jaki by był najlepszy silnik 24v 250w i sterownik do samodzielnego złożenia?
2. Gdzie włożyć silnik na przednie koło czy tylne gdzie lepiej?
3. Czy rower powinien posiadać stacyjkę wyłączającą zasilanie czy może być bez?
4 Chiał bym tylko podłączyć manetke bez czujnika pas więc potrzebował bym jakiś sterownik który zadziała zaraz po przekręceniu manetki ten co mam teraz w chińczyku załącza po 2 obrotach na pedałach
poniżej umieszczam zdjęcie chińczyka chciał bym osiągnąć coś podobnego nie zależy mi na jakiejś wielkiej prędkości tylko poprostu żeby to wszystko działało
gdymym zapomniał o jakiejś istotnej rzeczy to prosze mnie poprawić z góry dzięki za pomoc
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 10 Wrz, 2016
|
|
|
Będzie 24V 12Ah. Wałkowane 100.000 razy na forum
Reszta na forum, trzeba poszukać, bo trudno odpowiadać każdemu na podstawowe pytania po "n" razy.
PS. trochę elektrodą zaleciało, co? |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2016
|
|
|
Cytat: | Posiadam 2 akumulatory 12v 12ah żelowe czyli razem będzie 24v 24 ah? poprawcie mnie jak źle myśle bo się na tym nie znam. |
Zrobisz z tego 24V 12Ah lub 12V 24Ah... simple
Cytat: | . Moje pytanie jaki by był najlepszy silnik 24v 250w i sterownik do samodzielnego złożenia? |
Obojętne jaki, byleby sterownik podwał taka moc coby silnika nie zjarać.
Cytat: | 2. Gdzie włożyć silnik na przednie koło czy tylne gdzie lepiej? | Tylko tył
Cytat: | 3. Czy rower powinien posiadać stacyjkę wyłączającą zasilanie czy może być bez? | Obowiązkowo chyba, że chcesz aby ktoś odjechał Twoim rowerem lub ewentualnie rower pojechał sam...
Cytat: | Chiał bym tylko podłączyć manetke bez czujnika pas więc potrzebował bym jakiś sterownik który zadziała zaraz po przekręceniu manetki ten co mam teraz w chińczyku załącza po 2 obrotach na pedałach | Prawie każdy sterownik ma wejście na manetke a jak nie ma to na pewno da się zrobić. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2016
|
|
|
Silnik 250W wygodniej i szybciej założyć na przód. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2016
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Silnik 250W wygodniej i szybciej założyć na przód. |
Ja bym dodal : jesli wystarczy prędkość 35-38 km/godz przy dostarczanej mocy 500-600 W to wygodnie
i szybciej jest założyć silnik 250W na przód.
Jesli za malo to trzeba dobrac silnik na tył, zastanowić się nad umiejscowieniem większych akumulatorow i dostosowac mechanicznie pozostale elementy. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2016
|
|
|
I, na wszelki wypadek, założyć złączkę do wygodnego zdejmowania koła w razie klejenia dętki |
|
|
|
|
polak_es
początkujący e-rower DJL
Wiek: 64 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 30 Skąd: Hiszpania
|
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2016 Jak wyżej
|
|
|
Mobil_Oil, odpisał na twoje pytanie cyt:
3. Czy rower powinien posiadać stacyjkę wyłączającą zasilanie czy może być bez?
Obowiązkowo chyba, że chcesz aby ktoś odjechał Twoim rowerem lub ewentualnie rower pojechał sam...
Też tak myślę że taki pstryczek elektryczek to przydatna rzecz jak już będziesz zdecydowany na montaż swego pierwszego elektryka to mam taką stacyjkę .
Trzy w jednym 1 to lampa rowerowa ,indykatory diodowe wskazujące poziom naładowania baterii , Brzęczek czy piszczałek automatycznie daje sygnał po rozjechanie pieszego ,No i oczywiście z boku wejście na kluczyk .
Popatrz na załączone foto.
I to wszystko gratis pokrywasz tylko koszt przesyłki z ... >>>Hiszpanii :-))))
IMG_20160914_195228.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 264 raz(y) 98,08 KB |
IMG_20160914_195334.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 235 raz(y) 81,06 KB |
IMG_20160914_195415.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 236 raz(y) 84,81 KB |
|
_________________ szukam osoby mieszkającej w Łodz,i Łódź Górna chcącej pomóc w zakupie kontrolera !!! |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2016
|
|
|
Tak klejenie dętki to w elektryku kłopot jak nie ma złączki. Obecnie włożyłem jakieś dętki po 25 zł z jakimś klejem w środku, bo niestety nie mam takiej złączki.
Stacyjka czy wyłącznik musi być bo sterownik nie powinien pozostawać pod prądem. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2016
|
|
|
Klejenie, to nie problem. Gorzej z wymianą |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2016
|
|
|
mmoto napisał/a: |
Stacyjka czy wyłącznik musi być bo sterownik nie powinien pozostawać pod prądem. |
Prosty wyłącznik blokujący sterownik to tylko tryb standby, czuwania...
Najbezpieczniejszy jest wyłącznik który fizycznie przerywa zasilanie a więc uruchamia przekażnik/stycznik itp. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|