|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
turbo doładowanie |
Autor |
Wiadomość |
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016 turbo doładowanie
|
|
|
witam gdzieś na forum było o takiej przetwornicy że dobrze pracuje ktoś używa jej nawet jako ładowarki http://www.ebay.pl/itm/5A...talgo=undefined pomyślałem sobie czy nie dało by się za jej pomocą zrobić turbo doładowanie w moim rowerku. W rowerze mam silnik 250 watt giant bez przekładniowy silnik jest zasilany napięciem znamionowym 36v za pomocą sterownika który mam możliwość podłączenia pod 36/48 volt w rowerku trochę brakuje mi szybkości. Wiec pomyślałem nad zastosowaniem takiej przetwornicy coby nieraz jak potrzeba go użyć i zasilić nim sterownik wyższym napięciem żeby rowerek szybciej poleciał przez chwilę. Tylko nie mówcie że lepiej zrobić baterie na 48 bo raz to kupa roboty bateria jest już na 36v dwa potrzeba inna ładowarkę a więc kasa. Więc pytanie czy to ma czy to ma szanse działać ? Zdjęcia |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016
|
|
|
Mało Wat ma ta przetwornica. Trzeba by kilka równolegle. Mija się to z celem, trzeba by ją jakoś przełączać między bateria a sterownikiem. Według mnie szkoda kasy i miejsca. Lepiej baterię rozbudować |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Wto 11 Paź, 2016
|
|
|
Eryk1000 napisał/a: | Mało Wat ma ta przetwornica. Trzeba by kilka równolegle. Mija się to z celem, trzeba by ją jakoś przełączać między bateria a sterownikiem. Według mnie szkoda kasy i miejsca. Lepiej baterię rozbudować | Ale takie coś mogło by chyba być sterownika mój ma 17 amper to było by troszkę słabsze http://www.ebay.pl/itm/5A...mueX2IVdfttTc5g |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 22 Paź, 2016
|
|
|
Zapewniam, że nie warto
Kiedyś miałem w jednym rowerze dwie baterie, 36 i 48V. Dużą i pojemną 36 i małą, 48V służącą jako źródło wyższego napięcia i szybszej jazdy. Efekt? Woziłem masę ogniw, a i tak jeździłem głównie na 48V i tylko wtedy przełączałem na 36, jak mi 48V padła i musiałem dojechać. Bardzo szybko sprzedałem obie baterie i zrobiłem jedną porządną 48V. Raczej też tak zrób. Ewentualnie druga rada. Kup silnik na 24V i zasilaj go napięciem 36V. Jeśli sterownik jest do 17A to można tak robić bez obawy. Silnik pojedzie szybciej. Na kole 26 można spodziewać się w zależności od masy całkowitej i warunków nawet 40 km/h. Jak coś, to mam dostęp do takiego silnika. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|