ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
problem na finiszu budowy
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Paź, 2016   

To nie są hallotrony analogowe. Albo przełącza 0-5, albo wcale.
 
 
mcpat 
początkujący


Dołączył: 30 Cze 2016
Posty: 8
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 06 Paź, 2016   

Witam Wszystkich ponownie.
Wydaje mi się że problem został zlokalizowany, ale do usunięcia jeszcze daleko.
Dzięki uprzejmości kolegi Toft-a mój akumulator wraz z BMSem został podłączony do Jego sprawnego roweru, test wykazał że akumulator jest sprawny. Pracował bez problemów , licznik wskazał pobór 1500W nic nie odcięło, więc chyba ten element można wyeliminować. Kolega jako znacznie bardziej doświadczony w temacie niż ja , zasugerował że silnik pracuje płynnie i raczej halle są OK.
Jednocześnie zauważyłem że wraz z spadkiem napięcia sytuacja się zmienia. Przypomnę na świeżo naładowanym akumulatorze rower odcinał przy gwałtownym przyspieszaniu, stopniowo sytuacja się pogarszała, Zaczęło odcinać także z kołem w powietrzu. Dzisiaj już w ogóle nie było reakcji na manetkę.. Aku w pełni naładowany miał 84,5V dzisiaj 79V..
Uwaga została skupiona na sterowniku. Sterownik był modyfikowany -wymienione przewody zasilające i fazowe,dołożone zbezpieczenie termiczne, ale głównym powodem ingerencji w sterownik miało być uzyskanie hamowania regeneracyjnego dla 20S wg :
http://forum.arbiter.pl/v...der=asc&start=0
(potencjometr został ustawiony na 30K, czyli wartość odcięcia dla 83 V)
wydaje mi się że wszystko zrobłlem tak samo- chyba jednak nie.
Z bólem serca rozebrałem mój założony i uszczelniony na najbliższe 10 lat.. sterownik. niestety nie bardzo się go da "odjąć" od roweru, więc wszystko robiłem przy ramie.
Zacząłem na "pałę"kręcić potencjometrem precyzyjnym. Po zdecydowanym "popuszczeniu" w lewo rower ożył. Reaguje na manetkę w pełnym zakresie, na wszystkich mocach. Co prawda z kołem w powietrzu, ale przed "zabiegiem"była martwa cisza.
Nie wiem co poszło nie tak, ale zamiast odcięcia na potrzeby hamowania regeneracyjnego wyszło odcięcie zasilania w ogóle przy spadku napięcia .
Może ktoś dopatrzy się gdzie jest błąd w przeróbce i poradzi jak to naprawić.

IMG_0120.JPG
przepraszam za jakość, robiłem leżąc pod rowerem..
Pobierz Plik ściągnięto 213 raz(y) 290,77 KB

 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Paź, 2016   

mialem 2 przypadki gdy rower zachowywal sie jakby nagle nie mial mocy ito z nikad.najpierw jechal po pelnym naladowaniu i nagle po paru km tracil stopniowo moc o ok 40 procent i nagle gasl jakby byl koniec baterii.co do napiecia nie mialem ze soba woltomierza ale wkrotce okazalo sie ze winowajca byl bms a dokladnie nadpalony jeden z tranzystorow ktory zanim padl dzialal raz dobrze raz nie.drugi przypadek to nagle odcinalo mi moc jakby wyskoczyl bezpiecznik.po chwili znow bylo ok co sie okazalo sprawdzilem wszystko po kolei i bylo ok. zakonczylo sie na sprawdzeniu jeszcze raz kabli raczej pewnych- mam raczej grube i pewne silikony turnigy 8awg.co sie okazalo samo polaczenie w jednym miejscu na styku przypalilo sie i robilo sie coraz ciensze polaczenie az dnia pewnego znalazlem to lacze i wszystko wrocilo do normy. jednak krwi zepsulo to poszukiwanie wiele.z mojego doswiadczenia...najpierw wszystkie bez wyjatku kable na wszystkich polaczeniach, potem manetka i bms. dodam ze bmsow spalilem 3 szt a dzialaly w fabrycznym zakresie
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 06 Paź, 2016   

:) Tak mówiłem i wbrew pozorom to dobra wiadomość:). Udało się ustalić gdzie problem leży:). Nie jest ekspertem od tego sterownika. Wygląda to jak zadziałanie LVC czy jak to tam (low voltage protection) w sterowniku. Tyle, że przy niespodziewanie wysokim napięciu... W wyniku moda? Ktoś może się wypowie. Nie było przypadkiem różnych wersji tego GT? Tzn takich które miały regena i bez regena? Może to coś zmienia... Nie do końca potrafię sobie przypomnieć (nie mam regena u siebie z rożnych względów) ale regen i wysokie napięcie też rodziły problemy (a tu 20s lipo)...
A kolegę zapraszam jak coś będzie potrzeba jednak podmienić przełożyć czy ulepszyć. Pozdrawiam:)
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Pią 07 Paź, 2016   

Zapodaj w końcu jakieś zdjęcia roweru..... :wink:
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Czw 13 Paź, 2016   

Jak rower - odezwij się.

pozdrower :wink: :roll:
 
 
mcpat 
początkujący


Dołączył: 30 Cze 2016
Posty: 8
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 14 Paź, 2016   

Wszystko fajnie zadziałało, po czym zapakowałem płytkę sterownika do obudowy, poskręcałem i.... cisza, najmniejszych śladów życia.
Niestety ze względu na system zmianowy jaki uprawiam w tym tygodniu nie mam czasu przysiąść w garażu. Pogoda też nie motywuje.
Jak tylko coś nowego się wydarzy , zaraz dam znać.
Temat problemów ze sterownikiem dokleję do właściwego działu.
Zdjęciami rowerka oczywiście się też pochwalę, tylko najpierw muszę zamknąć "bebechy", na razie trochę"niewyjściowo"
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Pią 14 Paź, 2016   

No to nie udany start ale nie zrażaj sie, w końcu musi przyjść nagroda... :wink:

Jarosław-LT
 
 
mcpat 
początkujący


Dołączył: 30 Cze 2016
Posty: 8
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 03 Lis, 2016   

Trochę to trwało, ostatecznie można odtrąbić sukces. Przeprowadziłem wraz z kolegą szereg prób, w końcu odkryliśmy że zmostkowanie przewodów manetki i podanie zasilania skutkuje kręceniem koła na maksa. Następnym krokiem było użycie jako "mostka" potencjometru - teraz już uzyskaliśmy odpowiednie zachowanie silnika - koło reagowało na zmianę położenia pokrętła. Zakupiłem nowa manetkę od jednego z kolegów na forum, przy okazji dostałem w gratisie czujnik halla odpowiedni do manetki. Kiedy manetka dotarła do mnie podłączyłem nowy egzemplarz do sterownika - sukces -działa. Jako że wymontowanie niesprawnej manetki było by dosyć kłopotliwe , mój kolega wlutował do niej otrzymany w gratisie czujnik.
Rower pędzi lepiej niż potrzeba :) Podczas poniedziałkowej jazdy testowej dwa razy zwiało mi czapkę... Jest moc i radość.
Z racji tego że coś jednak spowodowało awarię pierwotnie założonej manetki ( nówka zakupiona w sklepie)jak i uczulony wpisami o potencjalnych problemach związanych z użytkowaniem wattomierza od Michała, na razie mam go odłączonego.
Do pełni szczęścia i oficjalnego domknięcia projektu potrzebuję:
1.Zasilić wattomierz z innego źródła niż sterownik - jakaś zgrabna przetwornica z 84v na 5v?
2. Podać informację o obrotach koła z pominięciem halli w silniku ( na hasło" kontraktor"czy "kontrakton" alledrogo oferuje mi cos w szklanej rurce... raczej sie nie nada.
3.Uzyskać opcję hamowania silnikem przy mojej instalacji 20S. Niestety przeróbka sterownika wykonana w moim wydaniu, oparta na instrukcji z tego Forum cos mi nie wyszła.., ale ten temat będę próbował pociągnąć w kontynuacji wspomnianej instrukcji.
Wszelkie sugestie związane z zasileniem licznika i podaniem informacji o predkości mile widziane :)
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 03 Lis, 2016   

"coś w szklanej rurce" to jest właśnie to czego potrzebujesz.
Nawet w bezprzewodowych prędkościomierzach za kilkaset złotych taka "rurka" siedzi w czujniku i przelatujący obok magnes powoduje krótkie impulsy które przekazywane są do licznika znajdującego się na kierownicy/mostku.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Czw 03 Lis, 2016   

A najłatwiej po prostu kupić najtańszy licznik (koło 10zł na bazarku czy allegro) i wykorzystać oryginalny czujnik i magnesik. Mocowanie jest, wszystko działa, bez zbędnego kombinowania ;)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 03 Lis, 2016   

I to jest najlepsze rozwiązanie.
Obudowa będzie, mocowanie będzie, przewód będzie ... a kontaktron i magnes wraz z mocowaniem w gratisie ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group