|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
problem na finiszu budowy |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Paź, 2016
|
|
|
To nie są hallotrony analogowe. Albo przełącza 0-5, albo wcale. |
|
|
|
|
mcpat
początkujący
Dołączył: 30 Cze 2016 Posty: 8 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 06 Paź, 2016
|
|
|
Witam Wszystkich ponownie.
Wydaje mi się że problem został zlokalizowany, ale do usunięcia jeszcze daleko.
Dzięki uprzejmości kolegi Toft-a mój akumulator wraz z BMSem został podłączony do Jego sprawnego roweru, test wykazał że akumulator jest sprawny. Pracował bez problemów , licznik wskazał pobór 1500W nic nie odcięło, więc chyba ten element można wyeliminować. Kolega jako znacznie bardziej doświadczony w temacie niż ja , zasugerował że silnik pracuje płynnie i raczej halle są OK.
Jednocześnie zauważyłem że wraz z spadkiem napięcia sytuacja się zmienia. Przypomnę na świeżo naładowanym akumulatorze rower odcinał przy gwałtownym przyspieszaniu, stopniowo sytuacja się pogarszała, Zaczęło odcinać także z kołem w powietrzu. Dzisiaj już w ogóle nie było reakcji na manetkę.. Aku w pełni naładowany miał 84,5V dzisiaj 79V..
Uwaga została skupiona na sterowniku. Sterownik był modyfikowany -wymienione przewody zasilające i fazowe,dołożone zbezpieczenie termiczne, ale głównym powodem ingerencji w sterownik miało być uzyskanie hamowania regeneracyjnego dla 20S wg :
http://forum.arbiter.pl/v...der=asc&start=0
(potencjometr został ustawiony na 30K, czyli wartość odcięcia dla 83 V)
wydaje mi się że wszystko zrobłlem tak samo- chyba jednak nie.
Z bólem serca rozebrałem mój założony i uszczelniony na najbliższe 10 lat.. sterownik. niestety nie bardzo się go da "odjąć" od roweru, więc wszystko robiłem przy ramie.
Zacząłem na "pałę"kręcić potencjometrem precyzyjnym. Po zdecydowanym "popuszczeniu" w lewo rower ożył. Reaguje na manetkę w pełnym zakresie, na wszystkich mocach. Co prawda z kołem w powietrzu, ale przed "zabiegiem"była martwa cisza.
Nie wiem co poszło nie tak, ale zamiast odcięcia na potrzeby hamowania regeneracyjnego wyszło odcięcie zasilania w ogóle przy spadku napięcia .
Może ktoś dopatrzy się gdzie jest błąd w przeróbce i poradzi jak to naprawić.
IMG_0120.JPG przepraszam za jakość, robiłem leżąc pod rowerem.. |
Pobierz Plik ściągnięto 213 raz(y) 290,77 KB |
|
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 06 Paź, 2016
|
|
|
mialem 2 przypadki gdy rower zachowywal sie jakby nagle nie mial mocy ito z nikad.najpierw jechal po pelnym naladowaniu i nagle po paru km tracil stopniowo moc o ok 40 procent i nagle gasl jakby byl koniec baterii.co do napiecia nie mialem ze soba woltomierza ale wkrotce okazalo sie ze winowajca byl bms a dokladnie nadpalony jeden z tranzystorow ktory zanim padl dzialal raz dobrze raz nie.drugi przypadek to nagle odcinalo mi moc jakby wyskoczyl bezpiecznik.po chwili znow bylo ok co sie okazalo sprawdzilem wszystko po kolei i bylo ok. zakonczylo sie na sprawdzeniu jeszcze raz kabli raczej pewnych- mam raczej grube i pewne silikony turnigy 8awg.co sie okazalo samo polaczenie w jednym miejscu na styku przypalilo sie i robilo sie coraz ciensze polaczenie az dnia pewnego znalazlem to lacze i wszystko wrocilo do normy. jednak krwi zepsulo to poszukiwanie wiele.z mojego doswiadczenia...najpierw wszystkie bez wyjatku kable na wszystkich polaczeniach, potem manetka i bms. dodam ze bmsow spalilem 3 szt a dzialaly w fabrycznym zakresie |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 06 Paź, 2016
|
|
|
Tak mówiłem i wbrew pozorom to dobra wiadomość:). Udało się ustalić gdzie problem leży:). Nie jest ekspertem od tego sterownika. Wygląda to jak zadziałanie LVC czy jak to tam (low voltage protection) w sterowniku. Tyle, że przy niespodziewanie wysokim napięciu... W wyniku moda? Ktoś może się wypowie. Nie było przypadkiem różnych wersji tego GT? Tzn takich które miały regena i bez regena? Może to coś zmienia... Nie do końca potrafię sobie przypomnieć (nie mam regena u siebie z rożnych względów) ale regen i wysokie napięcie też rodziły problemy (a tu 20s lipo)...
A kolegę zapraszam jak coś będzie potrzeba jednak podmienić przełożyć czy ulepszyć. Pozdrawiam:) |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Pią 07 Paź, 2016
|
|
|
Zapodaj w końcu jakieś zdjęcia roweru..... |
|
|
|
|
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Czw 13 Paź, 2016
|
|
|
Jak rower - odezwij się.
pozdrower |
|
|
|
|
mcpat
początkujący
Dołączył: 30 Cze 2016 Posty: 8 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 14 Paź, 2016
|
|
|
Wszystko fajnie zadziałało, po czym zapakowałem płytkę sterownika do obudowy, poskręcałem i.... cisza, najmniejszych śladów życia.
Niestety ze względu na system zmianowy jaki uprawiam w tym tygodniu nie mam czasu przysiąść w garażu. Pogoda też nie motywuje.
Jak tylko coś nowego się wydarzy , zaraz dam znać.
Temat problemów ze sterownikiem dokleję do właściwego działu.
Zdjęciami rowerka oczywiście się też pochwalę, tylko najpierw muszę zamknąć "bebechy", na razie trochę"niewyjściowo" |
|
|
|
|
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Pią 14 Paź, 2016
|
|
|
No to nie udany start ale nie zrażaj sie, w końcu musi przyjść nagroda...
Jarosław-LT |
|
|
|
|
mcpat
początkujący
Dołączył: 30 Cze 2016 Posty: 8 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 03 Lis, 2016
|
|
|
Trochę to trwało, ostatecznie można odtrąbić sukces. Przeprowadziłem wraz z kolegą szereg prób, w końcu odkryliśmy że zmostkowanie przewodów manetki i podanie zasilania skutkuje kręceniem koła na maksa. Następnym krokiem było użycie jako "mostka" potencjometru - teraz już uzyskaliśmy odpowiednie zachowanie silnika - koło reagowało na zmianę położenia pokrętła. Zakupiłem nowa manetkę od jednego z kolegów na forum, przy okazji dostałem w gratisie czujnik halla odpowiedni do manetki. Kiedy manetka dotarła do mnie podłączyłem nowy egzemplarz do sterownika - sukces -działa. Jako że wymontowanie niesprawnej manetki było by dosyć kłopotliwe , mój kolega wlutował do niej otrzymany w gratisie czujnik.
Rower pędzi lepiej niż potrzeba Podczas poniedziałkowej jazdy testowej dwa razy zwiało mi czapkę... Jest moc i radość.
Z racji tego że coś jednak spowodowało awarię pierwotnie założonej manetki ( nówka zakupiona w sklepie)jak i uczulony wpisami o potencjalnych problemach związanych z użytkowaniem wattomierza od Michała, na razie mam go odłączonego.
Do pełni szczęścia i oficjalnego domknięcia projektu potrzebuję:
1.Zasilić wattomierz z innego źródła niż sterownik - jakaś zgrabna przetwornica z 84v na 5v?
2. Podać informację o obrotach koła z pominięciem halli w silniku ( na hasło" kontraktor"czy "kontrakton" alledrogo oferuje mi cos w szklanej rurce... raczej sie nie nada.
3.Uzyskać opcję hamowania silnikem przy mojej instalacji 20S. Niestety przeróbka sterownika wykonana w moim wydaniu, oparta na instrukcji z tego Forum cos mi nie wyszła.., ale ten temat będę próbował pociągnąć w kontynuacji wspomnianej instrukcji.
Wszelkie sugestie związane z zasileniem licznika i podaniem informacji o predkości mile widziane |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 03 Lis, 2016
|
|
|
"coś w szklanej rurce" to jest właśnie to czego potrzebujesz.
Nawet w bezprzewodowych prędkościomierzach za kilkaset złotych taka "rurka" siedzi w czujniku i przelatujący obok magnes powoduje krótkie impulsy które przekazywane są do licznika znajdującego się na kierownicy/mostku. |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Czw 03 Lis, 2016
|
|
|
A najłatwiej po prostu kupić najtańszy licznik (koło 10zł na bazarku czy allegro) i wykorzystać oryginalny czujnik i magnesik. Mocowanie jest, wszystko działa, bez zbędnego kombinowania |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 03 Lis, 2016
|
|
|
I to jest najlepsze rozwiązanie.
Obudowa będzie, mocowanie będzie, przewód będzie ... a kontaktron i magnes wraz z mocowaniem w gratisie |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|