ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
problem na finiszu budowy
Autor Wiadomość
mcpat 
początkujący


Dołączył: 30 Cze 2016
Posty: 8
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016   problem na finiszu budowy

Na wstępie chciałem przywitać Szanowne Grono tegoż Forum. Dzięki zaangażowaniu i pasji osób Tu udzielających się dobijam do końca budowy mojego e-rowerka.
To drugi rower elektryczny z jakim mam styczność, pierwszy zbudowany przez jakąś niemiecką firmę zajmującą się na co dzień produkcją wózków inwalidzkich "przepadł", ale dał mi wyobrażenie czego oczekuję od kolejnego.
Dzięki pomocy i wsparciu kolegów TAS, Szwagier,Karlos44,Jarek-LT, Tomoaza i kilku innych powstał pojazd elektryczny na bazie trekkinga o niewiele mówiącej nazwie Pegasus solero disc koła 28", silnik NC 7x9 kaseta, sterownik GT-1500, bateria 20S10P z ogniw sanyo GA , skrzynka z laminatu w trójkącie, licznik by Michał V2. Konstrukcja jak wiele tutaj podobnych.
Powinienem był wszystko złożyć na ustawieniach sklepowych i później modyfikować, niestety zrobiłem najpierw wszystkie przeróbki i poskładałem w przekonaniu że wszystko zaskoczy za pierwszym razem....
Modyfikacji poddano silnik - podwojenie przewodów +zabezpieczenie termiczne, sterownik:
http://forum.arbiter.pl/v...der=asc&start=0 , potencjometr precyzyjny ustawiłem na 30K, wymieniłem przewody fazowe i zasilające na miedziane, grubsze i zdecydowanie bardziej elastyczne, dodałem też wyłacznik termiczny..
Wszystko zostało poskładane, połączone i uruchomione. Zdecydowana większość funkcji dzięki lekturze forum, zadziałała zgodnie z oczekiwaniami . Dopracowania wymaga jeszcze kalibracja licznika i hamowanie regeneracyjne. To jednak są szczegóły które mogą poczekać i o to będę pytał później.
Teraz mam jeden duży problem.
Rower 'odpala" bez problemu, równo i płynnie przyspiesza ( na bardzo niskiej prędkości silnik wydaje jak dla mnie nieco dziwny dźwięk, taki "chrobotek") przy płynnym przyspieszaniu zasadniczo jest OK, Niestety przy gwałtownym dodaniu "gazu" prąd się wyłącza , trzeba wyłączyć i włączyć stacyjkę - prąd znowu jest i silnik reaguje na manetkę. Dodatkowo zauważyłem ze jadąc z niewielką prędkością (25-30 km/h) na tempomacie rower nie przerywa, również testując rower bez obciążenia z kołem w powietrzu mogę dowolnie "katować" manetkę i efektu odcięcia nie ma.
Wszystko wskazuje że jest to związane z jakimś zabezpieczeniem przed przeciążeniem ? Tylko gdzie szukać rozwiązania ? Może ktoś podpowie. Nie udało mi się niestety znaleźć odpowiedzi w czeluściach forum.
Podczas tych pierwszych testów - zrobiłem może 8-10 km, sterownik ledwo wyczuwalnie ciepły, silnik wyraźnie ciepły ok 40-50 stopni, spadek napięcia wg nieskalibrowanego wattomierza z 83,5V na 81V
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i pomysły.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016   

U siebie miałem na serwisie kilka rowerów z takim problemem bo ten watomierz zakłóca pracę halli i sterownik zrywał połączenie z hallami i był taki sam objaw.
Odłącz na próbę i sprawdź.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
mcpat 
początkujący


Dołączył: 30 Cze 2016
Posty: 8
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016   

Zrobiłem próbę na dwa sposoby. Odpiąłem przewód od halla do wattomierza - nadal przerywa.
Odpiąłem cały wattomierz od instalacji - nadal przerywa.
Ponadto zmostkowałem zabezpieczenie termiczne silnika, objawy nie ustąpiły.
Dodatkowo to co zaobserwowałem na świeżo - o ile na przełaczniku ustawionym na najmniejszą moc udaje sie kawałek przejechać, o tyle w wersji max odcina od razu. Odcina też gdy po przyspieszeniu zwalniam manetkę , ponownie już nie przyspieszę. Próbowałem też na postoju stojąc obok roweru dodawać "gazu" - pierwsze naciśnięcie - przednie koło idzie w górę, drugie czasami tak czasami nie, trzecie zawsze cisza..
Może też kogoś to naprowadzi na jakiś trop - 5V dla wattomierza wziąłem z przewodu manetki, fakt ze przy odpiętym liczniku nie powinno to mieć najmniejszego znaczenia, ale..?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016   

Wg mnie opis wskazuje raczej na problem z segmentem baterii (puścił zgrzew/lutowanie) lub BMS głupieje gdy brak sygnału z któregoś segmentu. Zmierz napięcie każdego segmentu na BMS, pod obciazeniem.
Przypuszczam ze któryś segment nie ma 10P.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Sob 01 Paź, 2016, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Paps 
młodzik
Paps


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 78
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016   problem

zobacz czy steroenik nie jest na 120% jesli tak daj go ma 100% jesli masz na 100% daj na 50% i zobacz czy ustalo
 
 
mcpat 
początkujący


Dołączył: 30 Cze 2016
Posty: 8
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016   

Na trzech zakresach mocy sterownika odcina zasilanie, z tym że im mniejsza moc tym większa szansa na przejechanie jakiegoś odcinka, na największej praktycznie odcina natychmiast.
Będę musiał pomierzyć ten akumulator, muszę tylko doczytać jak to właściwie zrobić. Dostęp do wtyczek na BMSie jest, więc jakoś poradzę.Nie rozważałem tematu akumulatora, bo raz jest świeżo zrobiony i wyglądało to naprawdę nieźle, dwa myślałem że jeżeli BMS odcina zasilanie, to włączyć można ponownie po podłączeniu ładowarki, ale ze mnie specjalista od prądu jak z koziej itd.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 02 Paź, 2016   

Jezeli bms blokuje sie to wystarczy zdjąć obciążenie i po ponownym podłączeniu znowu działa. Większość bmsow jest taka.
Najłatwiej byłoby sprawdzić na innym sterowniku.

Jeżeli po dodaniu gazu napiecie baterii na wtyczcce sterownika jest takie samo(dobre) a 5v na manetke(lub halle) znika to jest to cos ze sterownikiem(manetką, kablami do silnika etc).
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 02 Paź, 2016   

atomek1000 napisał/a:

Jeżeli po dodaniu gazu napiecie baterii na wtyczcce sterownika jest takie samo(dobre) a 5v na manetke(lub halle) znika to jest to cos ze sterownikiem(manetką, kablami do silnika etc).

Jeżeli po dodaniu gazu, na obciążonym silniku, napięcie baterii jest takie samo.....
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 02 Paź, 2016   

Nie wliczam sagu, to przecież oczywiste. Jak doda gazu, sterownik mu odetnie to czy napiecie jest takie samo(bardzo zbliżone..) do tego przed odcięciem. Wątpię aby był w stanie zauważyć w trakcie dodawania gazu do ilu volt spada skoro mu tak szybko odcina.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 02 Paź, 2016   

Jeśli będzie problem z pomiarem pod obciazeniem, choćby stacjonarnie hamowac kolem, no to nie majac warunków pomiarowych trzeba dać inny sterownik albo wypiac BMS.
No bo jak wiemy ten sam objaw może być z kilku powodów i trzeba je fizycznie eliminowac by być pewnym.
Chyba ze drobiazg montażowy, gdzieś po drodze jest problem styku wysokopradowego ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Nie 02 Paź, 2016   

Zacząłbym od sprawdzenia halli wg. http://ebike.nexun.pl/diagnostyka-silnika/ (krok 3)
oraz czy poszczególne przewody czerwony czarny żółty niebieski zielony nie zwierają do obudowy.
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 02 Paź, 2016   

Napisal : " rower bez obciążenia z kołem w powietrzu mogę dowolnie "katować" manetkę i efektu odcięcia nie ma."
Więc to chyba mniej wskazuje na problemy z zlymi połączeniami silnika ale wykluczyc nic nie mozna.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
mcpat 
początkujący


Dołączył: 30 Cze 2016
Posty: 8
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 02 Paź, 2016   

Dziękuję za wszystkie sugestie. Po niedzieli będę kolejno wszystko sprawdzał. Najbardziej obawiam się problemu z akumulatorem - w miarę spadku napięcia problem jakby się nasilał, teraz przy 80v odcięło też z kołem w powietrzu. Sterownika niestety nie podmienię na próbę, jest zainstalowany na zewnątrz, przez co wszystkie przewody musiały zostać wydłużone i przy okazji wymieniono złącza na hermetyczne.
Jak tylko przeprowadzę sugerowane testy, albo się coś zmieni - zaraz dam znać.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Nie 02 Paź, 2016   

mcpat napisał/a:
Dziękuję za wszystkie sugestie. Po niedzieli będę kolejno wszystko sprawdzał. Najbardziej obawiam się problemu z akumulatorem - w miarę spadku napięcia problem jakby się nasilał, teraz przy 80v odcięło też z kołem w powietrzu. Sterownika niestety nie podmienię na próbę, jest zainstalowany na zewnątrz, przez co wszystkie przewody musiały zostać wydłużone i przy okazji wymieniono złącza na hermetyczne.
Jak tylko przeprowadzę sugerowane testy, albo się coś zmieni - zaraz dam znać.

Jak odcina w powietrzu to raczej nie akumulator, zacząłbym od sprawdzenia tych złącz.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Nie 02 Paź, 2016   

Ja obstawiam halle. Sprawdz czy przypadkiem któryś się nie wysunał i np zamiast 0-5V podaje 0-2V.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group