Tani i prosty odzysk z BLDC |
Autor |
Wiadomość |
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2016
|
|
|
Na plaskim moze duzo nie odzyskuje - tego nie sprawdzalem bo nie mam jak. Ale w gorach nigdy ponizej 10% nie zeszlo. Czyli zawsze mam te 10% wiekszy zasieg do zrobienia. Nie rozumiem po co z tego rezygnowac. Tak jak kolega powyzej wspomnial przeciez to nic nie kosztuje a nawet mozna oszczedzic kupujac troche mniejszy akumulator |
|
|
|
|
radasss
dyrektor Radosław
Pomógł: 7 razy Wiek: 55 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 413 Skąd: Luboń/k.Poznania
|
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2016
|
|
|
Zysk jest duży na klockach hamulcowych. Tarczowy hamulec można używać marginalnie. Jeżdżąc po Poznaniu (płasko) odzyskuję ok. 1 %. |
_________________ warsztatmotocykli.pl |
|
|
|
|
Witt
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 60 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016 A da się wykorzystać kondensatory
|
|
|
Myślałem o odzysku już pierwszego dnia kiedy kupiłem rower z dynamem w kole. Ogranicznik napięciowy tam wrzucony to 6 V. Ale wszystko się zmieniło jak w 2014 kupiłem e-bike. To co chciałbym to chwilowe wspomaganie przy ruszaniu dzięki odzyskowi energii. Ja chamuję kilkadziesiąt razy na światłach w mieście. zjazd i podjazd z dwóch wiaduktów. Jak radasss napisał hamowanie silnikiem byłoby BAJKĄ w zimie, gdzie komplet klocków starcza mi na 1 tydzień. Najbardziej zależałoby mi na odzyskaniu maksymalnie wielkiej ilości energii zmagazynowania go np. w kondensatorze, by ten oddał od razu wszystko lub w miarę wszystko po to by ruszyć na takim zestawie SUPERkondesatorów, np. MAXWELL TECHNOLOGIES BCAP3000P270K04.
Czy zastanawialiście się kiedyś nad zastosowaniem tych kondesatorów w naszych układach?
Akumulator z tych kondensatorów |
_________________ http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.
Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/ |
Ostatnio zmieniony przez Witt Sob 01 Paź, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016
|
|
|
Jest to trochę problematyczne, jeden taki kondensator 3000F gromadzi około 3Wh energii. Czyli prawie 1/4 energii jaką gromadzi ogniwo o pojemności 2900mAh na dodatek rozmiary, taki kondzior jest kilka razy większy od aku 18650. W samochodach takie rozwiązania się stosuje jest na to miejsce, dodatkowo doposaża się to w układy przetwornic i bms coś ala jak w LIion W ebajku ciężko z miejscem i dodatkowymi gratami dlatego lepiej sobie odzyskiwać energię z powrotem do akumulatora |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016
|
|
|
Witt, a dlaczego chcesz stosować superkondensatory zamiast akumulatorów lipol, które są dużo tańsze? Za cenę wyższą o 1/3 od tego kondensatora (JEDNEGO, który Ci nie wystarczy!) możesz kupić pełnoprawną baterię do roweru, która spokojnie przyjmie prąd z Twojego hamowania!
Superkondensatory sprawdzają się tam, gdzie są bardzo duże prądy i wielokrotne ładowanie, ale małe energie. |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
|
|
|
|
wita00
początkujący
Dołączył: 04 Lis 2016 Posty: 41 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Nie 11 Gru, 2016
|
|
|
Mam pewien pomysl jak zastosowac pomysl regenu zbudowanego na te przetwornicy z ebay, azeby poszlo to na zasilaniu >36V baterii bo mam ebike na baterii 16s zatem potrzebuje napiecia ladowania 67v na 5a. Wiem ze mozna laczyc przetwornice szeregowo wiec polacze je ustawiajac kazda na 5A i napiecie 33,5V. Zadzialalby mi uklad? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 11 Gru, 2016
|
|
|
a nie lepiej od razu kupić przetwornicę na odpowiednie napięcie? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
wita00
początkujący
Dołączył: 04 Lis 2016 Posty: 41 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Nie 11 Gru, 2016
|
|
|
Masz racje lepiej ale pytanie czy taniej. 2 przetwornice kupisz za 18,37 zl sztuka z przesylka. A przetwornica wieksza na 67V widzialem za 160zl wiec ma sens polaczyc te tansze w szereg i mec regen od max predkosci do zera. Mozna tez podlaczyc druga manetke na lewej rece do plynnego regena do regulacji amperazu badz napiecia regena. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Gru, 2016
|
|
|
A masy wejścia i wyjścia są oddzielone galwanicznie w tych przetwornicach? |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 12 Gru, 2016
|
|
|
zeeltom napisał/a: | A masy wejścia i wyjścia są oddzielone galwanicznie w tych przetwornicach? |
Zdaje sie ze nie bo to są przetwornice zbudowane na cewce a nie transformatorze.
Ale sam pomysł jest dosc ciekawy, poniewaz mają (miewają) osobną regulacje dla napiecia i prądu.
Zasadniczo napięcie mozna im ustalic dowolne, powyzej napięcia baterii, np 80V. Za to ustawic prąd 5A i tym sposobem zawsze uzyskamy moc hamowania 5A x aktualne napiecie na baterii. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Gru, 2016
|
|
|
Jeśli masy są wspólne, to narysuj, jak to chcesz połączyć. |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 12 Gru, 2016
|
|
|
Przy takiej przeróbce fazy załączane byłyby do mostka prostowniczego 3 fazowego a następnie on zasilałby przetwornice ladująca aku.
Dodatkowo nalezaloby oscyloskopem zmierzyc co wychodzi z silnika. Czy rozpedzajac go napięciem 48V do maxa i błyskawicznie przełaczajac na hamowanie silnikiem nie uzyskamy szpilek po 60V. Na logike beda niższe ale w sumie pewien nie jestem.
To pociąga za sobą jaka przetwornice kupic. Step Up czy Down. Raczej up, ale bez pomiarów to zgadywanka.
Manetka załączałaby przekaznikzasilajacy przetwornice.
Tu pojedyncza przetwornica, ktora zalatwi hamowanie.
http://allegro.pl/zasilac...6606178918.html |
|
|
|
|
radasss
dyrektor Radosław
Pomógł: 7 razy Wiek: 55 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 413 Skąd: Luboń/k.Poznania
|
Wysłany: Pon 12 Gru, 2016
|
|
|
wita00 napisał/a: | Zadzialalby mi uklad? | Nie |
_________________ warsztatmotocykli.pl |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Wto 13 Gru, 2016
|
|
|
wita00 napisał/a: | Mam pewien pomysl jak zastosowac pomysl regenu zbudowanego na te przetwornicy z ebay, azeby poszlo to na zasilaniu >36V baterii bo mam ebike na baterii 16s zatem potrzebuje napiecia ladowania 67v na 5a. Wiem ze mozna laczyc przetwornice szeregowo wiec polacze je ustawiajac kazda na 5A i napiecie 33,5V. Zadzialalby mi uklad? |
Potwierdzam, nie zadziała, nawet sprawdzałem |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
Ostatnio zmieniony przez Dlugas Wto 13 Gru, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|