Geometria silnika w rowerach elektrycznych. |
Autor |
Wiadomość |
ajs
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 165 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: Czw 15 Gru, 2016 Geometria silnika w rowerach elektrycznych.
|
|
|
Witajcie. Mam dwa różne silniki z tyłu w dwóch różnych rowerkach i w obydwóch zamocowana tarcza hamulcowa ma bicie...Silniki były otwierane w celu wymiany łożysk, przewodów, itd. To częsty przypadek w Waszych rowerkach ? Ośka krzywa ? Jest na to jakiś sposób by geometria silnika była prawidłowa ? |
|
|
|
|
Bbartass1
początkujący E bike
Wiek: 46 Dołączył: 04 Cze 2016 Posty: 28 Skąd: Gorzow wlkp
|
Wysłany: Czw 15 Gru, 2016
|
|
|
Tez mam taki sam problem w mxus v3 zmienialem juz zaciski hamulcowe kilka razy i tarcze tez kilka razy teraz zalożylem plywającą i dalej bicie jest tarczy o zaciski hamulcowe ,nie wymienialem łożysk silnik byl raz otwary.. to chyba jakas wada konstrukcyjna silnika nie wiem nikt niepotrafi pomóc...a jest to denerwujące |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Czw 15 Gru, 2016
|
|
|
To dlatego że wszystko jest robione na szybko na wylatanym sprzęcie. Myślę że zapięcie silnika na tokarke i przelecenie krawędzi rozwiązało by sprawę. Potem każdorazowe otwarcie silnika musiało by się kończyć idealnym złożeniem delki w tej samej pozycji. Ludzie radzą sobie na bicie tarczy poprzez jej gięcie. Według mnie nie jest to dobre rozwiązanie ale tymczasowo rozwiązuje problem. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
Ewładek
początkujący Władek
Dołączył: 09 Gru 2016 Posty: 9 Skąd: Kraków, północny
|
Wysłany: Czw 15 Gru, 2016
|
|
|
Gięcie tarczy to nieporozumienie, odradzam.
Tarcza musi być prosta, krzywa, przegrzana tarcza na złom.
Tak jak kolega pisze, żeby miało ręce i nogi jedynie tokarka, silnik idealny bez luzów na łożyskach. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 15 Gru, 2016
|
|
|
być może kluczowe jest tu właśnie otworzenie silnika i zamknięcie go. Inaczej pokrywa najdzie, pod innym kątem, do tego nie usuwając resztek starego kleju zrobi się dystans między pokrywą i obudową, imbusy to poodciskają nierównomiernie i to powoduje to pływanie tarczy? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Gru, 2016
|
|
|
Eryk1000 napisał/a: | ..i. Ludzie radzą sobie na bicie tarczy poprzez jej gięcie. Według mnie nie jest to dobre rozwiązanie ale tymczasowo rozwiązuje problem. |
Jeśli mowa o biciu bocznym, to można spokojnie podgiąć tarczę uderzając lekko gumowym młotkiem. Bez przesadyzmu, nic się jej nie stanie. Nie raz klepałem tarcze i nic się złego nie działo. Można też próbować naprostować mocowanie podkładkami z cienkich blaszek. W końcu tarcza nie pracuje na boki, tylko na ścięcie śrub. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 15 Gru, 2016
|
|
|
Wyginanie tarczy jest normalną procedurą w każdym serwisie rowerowym.
Są nawet specjalne narzędzia i klucze do wyginania tarcz, to całkowicie normalne w przypadku popularnych tarcz nie pływających. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Bbartass1
początkujący E bike
Wiek: 46 Dołączył: 04 Cze 2016 Posty: 28 Skąd: Gorzow wlkp
|
Wysłany: Pią 16 Gru, 2016
|
|
|
No ale wyginac nową prosta tarcze to troche szkoda..skoro błąd jest gdzie indziej i piasta ma bicie |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 16 Gru, 2016
|
|
|
To jest 1mm góra, w rowerowych piastach jest to samo, nikt się nie bawi w toczenie piast tylko minuta zabawy i po problemie. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pią 16 Gru, 2016
|
|
|
Oczywista sprawa , rower to nie prom kosmiczny . |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Gru, 2016
|
|
|
Bo w promach hamuje się w inny sposób |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pią 16 Gru, 2016
|
|
|
Hamowało się (przynajmniej jeśli o te kosmiczne chodzi) bo "tera" to się znowu "raketami" pomyka |
|
|
|
|
arq
początkujący wróż amator
Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 3 Skąd: południowe podlasie
|
Wysłany: Śro 21 Mar, 2018
|
|
|
Silnik 9C ma fabrycznie bicie powierzchni przylegania tarczy. Otwieranie i zamykanie silnika nawet z obróceniem pokrywy niczego nie zmienia. Chińska precyzja, ot co.
Gięcie (doginanie) prostych tarcz hamulcowych do krzywej piasty to nieporozumienie. Można mówić co najwyżej o prostowaniu skrzywionych tarcz, co i tak jest skomplikowaną sprawą w przypadku tarcz markowych. Chińczyk z gównolitu za 5$ podda się prawdopodobnie bez większych oporów.
Dla mnie jedno jest pewne - bicie osiowe powierzchni przylegania tarczy w piascie kwalifikuje się jako wada fabryczna. Pomóc może tylko tokarka. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 21 Mar, 2018
|
|
|
Na szczęście już dawno wymyślono lepsze hamulce o nazwie V-brek które nie tylko hamują a nie spowalniają jak tarczowe to na dodatek mają same zalety takie jak,tańsza eksploatacja,lżejsze,skuteczniejsze i zawsze niezawodne nawet po wywrotce i skrzywieniu (rozcentrowaniu koła ) da się na nich wrócić do domu.W przypadku tarczowych i skrzywieniu tarczy pozostaje jedynie brać rower na plecy i "pieszkom" udać się do domu.Mają też V-breki wadę,nie są MODNE. |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 21 Mar, 2018
|
|
|
Tarcze nawet fabrycznie nowe znanych producentów czesto sa z lekkim biciem i to nie jest wada każdy może sobie z tym poradzić. Dyskusja o wyższosci V-brake nad tarczowymi hamulcami jest na tym samym poziomie jak rozprawa o wyższości lokomotywy parowej nad TGV.Zalety v brake sie szczególnie uwydatniaja gdy w błocie je utytłasz o rozpychaniu widelca zwłaszcza tylnego koła nie wspomine, prędzej w lesie koło rozcentrujesz niz tarcze wygniesz. |
|
|
|
|
|