|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Sterownik 20 A do silnika 250 W |
Autor |
Wiadomość |
Wroc87
początkujący
Dołączył: 05 Sty 2017 Posty: 15 Skąd: Wroclaw
|
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 13 Sty, 2017
|
|
|
A w czym ten silnik taki genialny że chcesz za niego zapłacić takie pieniądze?
Sterownik kupisz u glebora. Silnik zresztą też i to wielokrotnie taniej. |
|
|
|
|
Wroc87
początkujący
Dołączył: 05 Sty 2017 Posty: 15 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Pią 13 Sty, 2017
|
|
|
Ten silnik ma niby 250 W ale spokojnie można kręcić go wyżej. Dlatego potrzebuje sterownik odpowiedni i inne podzespoły. Normalnie jest detykowane 15 A ale czytałem że ludzie stosują 20 A i wyżej i jeżdżą śmiało. Porównaj nawet wagę takiego silnika do innych 250 watowych. Prawie dwa razy tyle waży. Skądś ta waga musi się brać. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 13 Sty, 2017
|
|
|
Każdy silnik można "kręcić wyżej".
Na przykład ja kręcę taki w 20"
Kosztował łącznie z obręczą i zaplotem jakieś 4 razy taniej niż ten z Twojego linka.
A w szczycie pompowałem w niego 30A przy 12s czyli grubo ponad 1000W i nawet się ciepły nie robił |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Pią 13 Sty, 2017
|
|
|
Kolega Ci zasugerował rozwiązanie 3x tańsze o podobnych właściwościach i mocy.
Pisałem w tym samym czasie posta. |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Wroc87
początkujący
Dołączył: 05 Sty 2017 Posty: 15 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Pią 13 Sty, 2017
|
|
|
A co to za silnik na zadjęciu? No to jaka jest różnica między
Tym:
http://www.ebike-solution...r-36v-250w.html
a tym silnikiem?
http://www.ebike-solution...enaufnahme.html
Firma ta sama a różnica w cenie spora. Parametry oprócz wielkości i ciężaru też takie same.
Proponowano mi też żebym kupił silnik detykowany do obręczy 20 cali. W tedy nawet przy prawie wyładowanej baterii będzie kręcił te swoje 25 km/h.
Ogólnie potrzebuje silnik 250W najlepszy jaki jest. Żeby pomimo swojej małej mocy dawał radę. Z tego co czytałem ten Bafang daje radę. Ale cena nie ukrywam nie mała.
A na jakich stronach Polskich nie szukam to silniki zaczynają się od 500W w górę. Na ecobike.pl jest co prawda 250W ale raczej słaby.
Aha i dodam że rower będzie spoooooro ważył. Zakładam że jakieś 40Kg plus moja waga. |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 13 Sty, 2017
|
|
|
Skoro temat zaczął się od sterownika to warto wspomnieć także o tym, że sterownik sterownikowi nierówny. A i w podobnym pudełku może tkwić zupełnie inna elektronika i za zupełnie inne pieniądze. Czasem różnica 100 czy więcej złotych jest jak najbardziej uzasadniona, mimo że obudowa wydaje się być podobna.
Poza tym dobrej rady można udzielić jak się wie, do czego silnik ma służyć. Czy do szybkiej jazdy na manetce, czy do wspomagania, w mieście czy w terenie, na jakim kole (tył czy przód i jaka średnica). Przypomnę po raz kolejny, że nie ma silników NA NAPIECIE i O MOCY. O napięciu decyduje bateria, a o amperażu sterownik.
Myślę że można by jakoś konkretniej pomóc koledze gdyby powiedział czego chce od silnika, w jakim kole i jakie parametry mają znaczenie, moc w terenie czy prędkość na ulicy. Natomiast z planów zainstalowania zestawu na 36V widzę, że demonem szybkości ten rower nie będzie. Ale może wcale być nie musi? |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
Wroc87
początkujący
Dołączył: 05 Sty 2017 Posty: 15 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Pią 13 Sty, 2017
|
|
|
Rower będzie służył do poruszania się po względnie płaskim terenie. Jak są jakieś wzniesienia to raczej długie i łagodne. Rzadko strome i krótkie. Moja droga do pracy to w 70% park/las a reszta to miasto. Chciałbym aby rower zbierał się szybko no i był ograniczony do 25km/h. Ale abym mógł to ograniczenie poza miastem wyłączyć. Na ecobike.pl widziałem filmik instruktażowy. W 12 sekund można zdjąć blokadę. Silniki ma być na tylnej piaście. A wielkość koła to 26 x 3,00.
Poniżej grafika przedstawiająca moją drogę do pracy
|
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 14 Sty, 2017
|
|
|
Ok, skoro 26 cali to wybór silników jest bardzo szeroki.
"Zdjęcie blokady" może trwać o wiele krócej niż 12 sekund. Przy tym wystarczy jeden ruch ręki (odłączenie rezystora). Bo rozumiem, że rower ma być w granicach miasta "ściśle przepisowy", a tylko poza miastem niekoniecznie Żeby jednak "zdjąć blokadę" trzeba mieć z czego. Silnik powinien mieć zapas prędkości przepisowo zablokowanej do 25 km/h). W zasadzie to większość silników (zwłaszcza tych z tabliczką znamionową 250W/36V) jest już dostosowana do jazdy zgodnie z przepisami UE, czyli z prędkością 25 km/h. Sugerowałbym więc koncentrować się nie tyle na silniku, ale raczej na rozważeniu wyższego napięcia baterii i doborze właściwego sterownika. Oczywiście silnik-sterownik-bateria to jakby układ naczyń połączonych. Ale wyciśnięcie z silnika dwukrotnie więcej albo nawet czterokrotnie więcej mocy niż nominalna na tabliczce znamionowej nie jest niemożliwością, o ile oczywiście pozwala na to budowa silnika oraz pojemność cieplna. Temat jest zresztą szeroki i głęboki jak rzeka... |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
Wroc87
początkujący
Dołączył: 05 Sty 2017 Posty: 15 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Sob 14 Sty, 2017
|
|
|
Na innym forum ( Pedelecforum.de ) proponują zamontowanie silnika detykowanego do koła 20 cali a do tego kontroler minium 20 A. O baterii jeszcze nic nie wspominali bo też nie pytałem. Twierdzą że takie rozwiązanie pozwoli na uzyskiwanie prędkości 25km/h nawet przy prawie pustym akumulatorze.
Czyli jaki sterownik i jaką baterie proponował byś do silnika 250 W 36 V? |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 14 Sty, 2017
|
|
|
Niemcy lubią porządek i przepisy. Ale tutaj mają trochę racji, jak obejść przepis zgodnie z przepisem Silnik dedykowany do koła 20 cali musi mieć dużo RPM, żeby rower na małym kole rozpędzić do przepisowych 25 km/h. Taki silnik zapleciony w większe koło oczywiście pojedzie szybciej niż 25, chociaż odbywać się to będzie kosztem momentu obrotowego, a więc i mocy. Jednak o wiele ciekawszym rozwiązaniem jest bateria minimum 13s. Po pierwsze każdemu silnikowi zapewni szybszą pracę (bateria i volty=prędkość, sterownik i ampery=moc), po drugie: ciągle jest zgodna z przepisami, po trzecie: przy tej samej liczbie ogniw w pakiecie co bateria 10s zapewni o większy zasięg, gdyż wzrośnie liczba Wh. Także bateria 13s, a silnik nominalnie na 36V/250W będzie kręcił się szybciej i jego moc wzrośnie dwukrotnie . Jaki dobrać sterownik? Sterowniki dobiera się do układu bateria-silnik tak, by wykorzystać silnik optymalnie, ale go nie przeciążyć (nie przegrzać, nie spalić). Nie da się jednoznacznie powiedzieć jaki sterownik, jeśli nie zna się silnika. Silniki mają różne uzwojenia, różną pojemność cieplną, itd. Tu kłaniają się obliczenia i eksperymenty. Robiłem kiedyś pomiary silników BionX na stanowisku pomiarowym firmy Festo służącym do nauki elektrotechniki i pomiarów parametrów silników DC i BLDC. Wyszło, że silnik nominalnie na 250W (napis na tabliczce) łatwo łyka 2kW i jeśli zastosuje się czujnik termiczny, nie sposób tego silnika "zakatować". Jest to też najlżejszy silnik DD. Gdybyś chciał szybki i mocny silnik DD, a przy tym z napisem "250W 36V" to polecam BionXa. Z bateryjką 13s spokojnie pociągnie powyżej 40, a do 25 blokuje się rezystorem przy manetce. Jeśli chcesz jeździć na PAS a nie na manetce, to masz opcję 3-speed w sterowniku i tym możesz regulować prędkość. Wspomniany już gdzieś w tym temacie glebor zajmuje się Bionxami, tak więc jak chcesz możesz do niego zagadać. Ze mną to co najwyżej o szybkich silnikach przekładniowych. Np. żeby rower na kołach 20 leciał powyżej 40 |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 14 Sty, 2017
|
|
|
Wroc87 napisał/a: | Na innym forum ( Pedelecforum.de ) proponują zamontowanie silnika detykowanego do koła 20 cali a do tego kontroler minium 20 A. O baterii jeszcze nic nie wspominali bo też nie pytałem. Twierdzą że takie rozwiązanie pozwoli na uzyskiwanie prędkości 25km/h nawet przy prawie pustym akumulatorze.
|
To założenie, że jest lekki niewielki rower, więc i wielkość i umiejscowienie akumulatora winno być odpowiednie, aby rower elektrycznie wspomagany był nadal rowerem... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Sob 14 Sty, 2017
|
|
|
przenikanie napisał/a: | ...Przypomnę po raz kolejny, że nie ma silników NA NAPIECIE i O MOCY.
... |
Moc znamionowa silnika i jego napięcie pracy to podstawowe parametry konstrukcyjne silnika elektrycznego. To, że będzie się obracał w szerokim zakresie napięć nie upoważnia do takich uproszczeń, szczególnie w przypadku silników przekładniowych. Silnik może dużo wytrzymać, ale przekładnia już nie |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 14 Sty, 2017
|
|
|
borsuk napisał/a: |
Moc znamionowa silnika i jego napięcie pracy to podstawowe parametry konstrukcyjne silnika elektrycznego. To, że będzie się obracał w szerokim zakresie napięć nie upoważnia do takich uproszczeń, szczególnie w przypadku silników przekładniowych. Silnik może dużo wytrzymać, ale przekładnia już nie |
Że silnik obraca się w szerokim zakresie napięć i dysponuje wraz ze wzrostem napięcia większą mocą i napędza rower z większą prędkością, dowodzą najpopularniejsze na tym forum silniki 9C. Wystarczy zerknąć na tabelę zależności parametrów silnika od napięcia na stronie
nexun albo mniej popularnych ale równie dobrych silników Magic Pie na stronie maxev.
A co do silników przekładniowych. Nie wiem, skąd opinia, że silniki przekładniowe są czułe na przewoltowanie i że sypie się w nich przekładnia. Sam od dwóch lat używam (by nie powiedzieć: katuję) w jednej ze swoich trajek silnik przekładniowy na napięcie nominalne - uwaga! - 24V, który zasilam baterią 48V i oczywiście odpowiednio dobranym sterownikiem. Fakt, że sterownik jest dobrany bardzo precyzyjnie i silnik nawet po długiej jeździe jest ledwo ciepły. Zrobiłem mniej więcej 30.000 km i na wiosnę będę zmieniał silnik na Magic Pie zasilany napięciem 72V. Pewnie bym tego nie robił, ale ostatnio przekładnia co jakiś daje znać, że pora ją wymienić. Mimo to nie uważam, że dwukrotne (!) przewoltowanie silnika przekładniowego i zmuszanie go do napędzania ciężkiej trajki z prędkością 45-50 km/h jakoś specjalnie mu szkodziło. Pomagać też mu pewnie nie pomaga, ale nie ma rzeczy wiecznych, a silnik jest po to, żeby napędzał rower. 30.000 na przewoltowanym dwukrotnie silniku ciągnącym trajkę o łącznej wadze 120 kg z prędkością 45-50 km/h to raczej przyzwoity wynik. A że na tabliczce znamionowej jest napisane 250W/24V to oznacza, że nominalnie tyle ma przy takim napięciu i że pojedzie 25 km/h. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|