Łączenie 2 typów akumulatorów w jednym pakiecie? |
Autor |
Wiadomość |
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017
|
|
|
gienek333 napisał/a: | ... chodzi o ogniwa idealne, bo rzeczywiste będą miały takie same napięcia) ...
... prądem (U2-U1)/(Rw1+Rw2)). | Nie wiem co miałeś na myśli pisząc "ogniwa idealne"
Każde ogniwa połączone równolegle mają to samo napięcie bo są połączone równolegle i to jest to samo miejsce pomiaru. W Twoim wzorze jest oczywiście błąd bo nie powinny być napięcia U1 i U2 a siły elektromotoryczne ogniw E1 i E2. Napięcia na ogniwie wynikają z siły elektromotorycznej, rezystancji wewnętrznej i prądu płynącego przez ogniwo.
Schemat zastępczy źródła napięciowego:
Przy aku jest tym gorzej że siła elektromotoryczna nie jest stała a zależna od stopnia naładowania. |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1335 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017
|
|
|
Do tematu wystaw miałem okazję uczestniczyć w projekcie solar team politechniki łódzkiej:
aczkolwiek nei wytrwałem do końca. Szpachlowaliśmy budę (szczerze mówiąc bez rewelacji to wyszło ) i byłem na etapie projekcji komunikacji wyświetlania parametrów w czasie rzeczywistym na ekranie tabletu poprzez arduino. Program na tableta pisał już ktoś inny z grupy. Bardzo ciekawe doświadczenie. Szkoda tylko, że nie dotrwałem do końca, bo zjadły mnie zaliczenia i pod koniec oduściłem projekt. |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017
|
|
|
A co to ma wspólnego z łączeniem ogniw? |
|
|
|
|
Sniffles
początkujący
Dołączył: 02 Cze 2016 Posty: 26 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017
|
|
|
Z tego co widzę, to każdy ma własną teorię. Najlepiej będzie zrobić eksperyment taki jak proponował glebor czyli z amperomierzem pomiędzy równolegle połączonymi ogniwami nisko i wysokoprądowymi w celu sprawdzenia przepływających między nimi prądów. Pewne jest, że przy dużym obciążeniu więcej będzie szło z ogniw wysokoprądowych, ale różnie to może być biorąc pod uwagę różne chemie stosowane w obu typach ogniw i jeśli nie będzie bardzo dużej dysproporcji w parametrach ogniw to prąd wyrównywawczy nie będzie duży i specjalnie destrukcyjny dla ogniw. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017
|
|
|
Nawet nie o to chodzi że destrukcyjny będzie ten prąd. Chodzi o to że będzie płynął prąd wyrównawczy nawet jak sprzęt będzie stał w garażu pozostawiony na kilka dni i nawet nie podłączony do ładowania. Na ES pisali o akumulatorach które samoistnie zapaliły się w garażu do niczego niepodłączone. Wypaliło wszystko, nawet aluminiowe ramy stojące metr dalej się stopiły ... A glebor pisał o 400 ogniwach 18650 połączonych na stałe i to ogniwach z założenia o różnych charakterystykach.
Osobiście nie używam nawet bmsa bo i tak bym tego podłączonego do bajka w garażu nie zostawił bez nadzoru. Za duże ewentualne straty. |
|
|
|
|
Szymon645
stażysta
Pomógł: 6 razy Wiek: 29 Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 157 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017
|
|
|
Jak ma płynąć jakis prąd wyrównawczy podczas stania w garazu skoro cala sekcja ma to samo napięcie. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017
|
|
|
Szymon645, masz na samej górze strony wyjaśnione dlaczego popłynie prąd mimo, że cele będą połączone równolegle. Może nie bezie to efekt przez cała noc, ale dajesz gazu = płynie prąd z ogniw, puszczasz gazu = płynie prąd miedzy ogniwami i dzieje się tak non stop przez całą jazdę, im większe róznice w rw tym efekt większy. A zdaje się autor chce połączyć ogniwa 15mR z ogniwami 40mR |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Szymon645
stażysta
Pomógł: 6 razy Wiek: 29 Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 157 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017
|
|
|
Tak wiem ale te prądy chyba nie będą az takie duze, akumulatora nie rozładowywuje sie w kilka minut zeby mogly powstac az takie różnice napięcia.
Chociaż sam osobiście nie budowal bym takiego pakietu.
Z ciekawości zaraz połącze jakieś VTC4(43mR) z starym ogniwem z lapka(115mR) oba na bocznikach i potyram ładowarką |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017
|
|
|
Już produkują coś takiego jak samochody hybrydowe . Są nawet takie gdzie aku jest ładowane z ogniw paliwowych. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Szymon645
stażysta
Pomógł: 6 razy Wiek: 29 Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 157 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017
|
|
|
Po teście bym to zdecydowanie odradzal . Nie płyną zabójcze prądy ale po kilku minutach rozladowywania 10-12A, słabsze ogniwo zaczyna ładować tego vtc4 prądem około 1A |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017
|
|
|
Zostaw je na noc spięte multimetrem (miliamperomierzem) jeżeli możesz i zobacz jaki prąd będzie rano płynął.
Ciekawe czy będzie 0 mA |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017
|
|
|
Spoko, tylko pytanie jaki rower będzie Ci siorbał 10A/ ogniwo przez kilka minut? To brzmi jak spalony silnik 3 razy;p
Jak dla mnie nie da się jednoznacznie okreścić, czy będzie dobrze, czy będzie źle, bo działać to może. Jedyne co odpowie na tę zagwozdkę to przeprowadzenie badań i symulacji.
Trzeba byłoby wsadzić celę 1s2p złożoną z ogniwa wysokiej pojemności i wysokoprądowego w styropian (symulowałoby to częściowe odizolowanie termiczne ogniw w pakiecie), przykleić do nich czujnik temperatury i pobierać z tego 10A przez 30s, następnie minuta przerwy. I tak przez 15-20 minut.
Taki sam test wykonać dla 1s2p z dwóch ogniw wysokiej pojemności.
Na końcu porównać wykres temperatur tych pakietów podczas testu. Wyniki tego eksperymentu dałyby przybliżone prawdzie wnioski czy taka praktyka jest sensowna, czy prowadzi do nadmiernego zużycia ogniw. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017
|
|
|
Wielu z Was już zna wyniki tych testów, większość rozbierała baterie laptopowe. Takie same ogniwa, prądy, a jednak różne parametry. To temperatura, największy wróg. Nawet zamarznięta woda paruje, tylko wolno. W aku jest elektrolit, który również paruje (li-po się nadymają), jak wyparuje z przestrzeni międzyelektrodowej, to ciężko mu tam wrócić. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 25 Sty, 2017
|
|
|
Gdyby to było dobre rozwiązanie, to wszyscy by tak robili od lat. Wnioski wyciągnijcie sami. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 25 Sty, 2017
|
|
|
Dodatkowa próba : 1S2P czyli ogniwo wysokopradowe i laptopowe. Obciążenie np 10 A przez przynajmniej kilkanaście min. Rozlaczyć i sprawdzić jakie są różne napiecia na obu.
To dodatkowy argument za tym by na stale nie robić takich pakietów. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|