Jeep willys 1:2 |
Autor |
Wiadomość |
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Nie 26 Lut, 2017
|
|
|
Dorwałem zwykły łańcuch rowerowy i pasuje na zębatkę którą kupiłem 30z, więc póki co to ją założę. Zębatka będzie przykręcana, więc bez problemu w przyszłości będe mógł założyć inną. Po prostu narysuje w autocadzie z inną ilością zębów i takim samym rozstawem otworów mocujących.
Czekam na fanty od tokarza (cały tylny napęd) i działam dalej. |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Pon 27 Lut, 2017
|
|
|
Podwozie praktycznie gotowe. Muszę jechać po sklejkę 12mm na karoserię i działam dalej.
|
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 28 Lut, 2017
|
|
|
Jaka tam sklejka.
Zapinaj silnik i rób pierwsze jazdy testowe (przynajmniej kilka metrów)
Nadwozie może poczekać |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Wto 28 Lut, 2017
|
|
|
hehe, pojazd jest zbyt mały, ale jakoś sprawdzić trzeba.
Nie mam zapinki do łańcucha i niema zbytnio jak zamocować silnika póki co no i brak układu kierowniczego . Ale niebawem zabieram się za nadwozie.
edit:
Nie mogłem się powstrzymać i zrobiłem test
Na szybko wszystko podłączyłem i zasiliłem 2 pakietami 5s2p 4Ah połączonymi szeregowo. Bez problemu sobie radził ze mną ok. 80-82kg+ waga pojazdu i to po zabłoconym podwórku . Prędkość na prostej utwardzonej drodze oscyluje na pewno w okolicy 9-10km/h.
|
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 01 Mar, 2017
|
|
|
No i o to chodziło
Teraz z większym zapałem będziesz budował nadwozie wiedząc że sprzęt da sobie radę i założenia napędu były słuszne.
Swoją drogą fajne uczucie poskładać parę elementów i tą konstrukcją móc pojechać
Zapewniam Cię że to nie jest ostatni raz jak próbujesz osobiście
Każdy samochód musi przecież przejść wszystkie testy. Chodzi w końcu o bezpieczeństwo przyszłych użytkowników |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Śro 01 Mar, 2017
|
|
|
To nie pierwszy pojazd, który zbudowałem i w dodatku jeżdżący
Pierwszy co prawda nie pasuje do tego forum, ale się pochwalę
https://www.youtube.com/watch?v=AvWAXB7aqaI
A wstępne testy jeepa wykazały, że przydałby się jakiś hamulec....
Dzisiaj kupiłem sklejkę wodoodporną brzozową 12mm i zacząłem wycinać karoserię. Powiem wam, że niewdzięczna praca, a cięcia jest naprawdę sporo, łącznie ok. 50m.
Wstępne przymiarki .
|
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 02 Mar, 2017
|
|
|
Fajny sprzęcik ale Willys będzie bardziej użytkowy
A napisałem o "paru elementach" nie przypadkiem. Dosłownie kilka elementów i sprzęt może jechać co jest niesamowite. Dam głowę że tego pięknego pojazdu na bazie silnika XT600 nie robiłeś tydzień
Co do hamulca. Prawdopodobnie wystarczy wsteczny bieg (przełącznik zmiany biegunowości zasilania silnika) bo pewnie go planujesz.
Jadąc do przodu jak chcesz zwolnić to po prostu puszczasz gaz a jak chcesz mocniejszego zwalniania to zapinasz wsteczny (nawet nie trzeba dodawać gazu) i już hamuje całkiem przyzwoicie. |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Czw 02 Mar, 2017
|
|
|
Na buggy zeszły ze 3 lata-jeszcze chodziłem do szkoły i był problem z kasą, ale to w tym wątku nieistotne
Dzięki za radę co do hamowania silnikiem. Zauważyłem, że chcąc zakręcić kołem w 2 stronę jest duży opór. |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Sob 04 Mar, 2017
|
|
|
Działam dalej .
|
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 05 Mar, 2017
|
|
|
Masz jakieś wzory (plany) z netu czy twórczość własna?
Nie żebym się czepiał ale na razie to mix willysa i landrovera i sporo odbiega od wzoru którego zdjęcie dałeś na początku |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Nie 05 Mar, 2017
|
|
|
Jest to uproszczona konstrukcja willysa. Za dużo by było zabawy ze zrobieniem zwężenia przed maską, więc zrobiłem prosto. Wzoruje się na pewnej konstrukcji z neta. Jeszcze sporo elementów z karoserii brakuje stąd taki wygląd. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 05 Mar, 2017
|
|
|
Tylna połowa wyszła w połączeniu z kołami rewelacyjnie.
Natomiast przód ma bardzo dużo uproszczeń i proporcje są niepoprawne, za szerokie błotniki a przez to za mało miejsca na atrapę która jest znakiem rozpoznawczym willysa. Tak wąsko światełka to miał land rover 90/110 z lat 60-tych.
Ale i tak jest fajnie |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Nie 05 Mar, 2017
|
|
|
Napisałem, że jeszcze nie skończony. Grill jest normalny i rozstaw świateł też.
Maska będzie szerokości przedniego grilla, błotniki się zwężą o prawie połowę . Jedyne uproszczenie to to zwężenie przed maską, którego brak. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 05 Mar, 2017
|
|
|
No niech Ci będzie
A tu żywcem identyczne uproszczenia jak w Twojej konstrukcji tylko troszkę inna skala:
Swoją drogą za samą sklejkę życzą sobie ponad 1000 dolarów ...
"Troszeczkę" zaoszczędzisz robiąc to sam |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Nie 05 Mar, 2017
|
|
|
Hehe, wygląda identycznie tylko pewnie skala 3/4 .
Grill dałem znajomemu stolarzowi, żeby wyfrezował te żeberka w miarę prosto i ładnie.
Co do kosztów to wszystko notuje i na koniec podsumuję i napiszę. |
Ostatnio zmieniony przez lobudek Pon 13 Mar, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|