Jeśli połączy -P i -C to BMS utraci możliwość odłączania ładowarki.
Minimalny rozjazd - jest przeładowanie i brak balansowania (ładowarka ma wyższy prąd niż balancer).
A wtedy....
Już nie wspomnę, że większość BMSów (albo i wszystkie?) nie będzie mogła wyłączyć obciążenia podczas rozładowania jeśli zamknie się obwód przez -C i po odłączeniu zasilania przy rozładowaniu celi obciążenie pójdzie przez -C, a tam są 1-2 tranzystory zazwyczaj
Ogólnie nie polecam łączyć -P i -C, nie opłaca się
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 14 Mar, 2017
Elektrotonus napisał/a:
Mam opis swojego watomierza TK15.
A opis/schemat jest inny niż ten który Ci wysłal Atomek ?
Bo tamten schemat wskazuje że wprost nie można go podłączyć w instalację z BMS-em zwierając ujemne jego piny,
Ten wydaje się atrakcyjny watomierz, który ma pomiar dwukierunkowy (ładowanie/rozładowanie) ale powoduje że na boczniku jest zmienna polaryzacja, więc powiązanie go z Twoją instalacją nie jest przemyślane. Zatem proponuję byś najpierw zakończył budowę roweru bez tego watomierza i sprawdził czy całość działa, bo jak wynika zrobiłeś próbę ładowania, prawdopodobnie zwierając piny BMS, czyłi w trakcie ładowania napięcie o odwrotnej polaryzacji poszło na -P.
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 14 Mar, 2017
tas napisał/a:
Jeśli połączy -P i -C to BMS utraci możliwość odłączania ładowarki.
Nie zgadzam się z tym, mi odłączało na greentime'owym bmsie bez problemu na kanale P-. Czyli z moich obserwacji wygląda na to, że bms patrzy tylko na HVC i LVC i odłącza oba kanały jak napięcie wychodzi poza zakres. Jeżeli jest inaczej to dziwna sprawa..
Robiłeś ekstensywne testy @tas ? Czy tylko zaleceń chińczyka się trzymasz?
Oczywiście nie łączyć kanałów bmsa P- i C- fizycznie ze sobą tylko sterownik i ładowarkę razem podłączyć do P-.
W instalacji planowanej do roweru kieruje się tym schematem od Tasa. Watomierz planuję wpiąć między baterię a sterownik, oczywiście za BMS. Włącznikiem watomierza będzie stacyjka, z której PLUS pobrany z PLUSA zasilania aktywuje watomierz. Następnie ten PLUS z watomierza zmierza do włącznika ON/OFF na kierownicy, potem dalej przez dwa bezpieczniki termiczne ( sterownik oraz silnik ) by na końcu inicjować pracę sterownika po wciśnięciu ON na kierownicy. Zatem by watomierz nic nie popsuł jak podłączyć do instalacji by mieć wskazanie ładowania ? Mile widziany rysunek
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017
Mój watomierz ma taka niepraktyczną przypadłość, że jak jest na 100% naładowany to sobie zlicza pojemność baterii ( jej ubytek w % ) na podstawie napięcia i natężenia prądu przepływającego przez bocznik na biegunie ujemnym. Wyładowałem baterię, i podczas ładowania nie aktualizował pojemności ( jej wzrostu ) mimo iż miał informację o napięciu w V. Tani miernik z nexuna wylicza mniej więcej pojemność procentowo na podstawie napięcia. Mój niestety nie ;-( Zatem wypada jeździć do zera ( odcięcie sterownikiem przy 41.5 V ) i ładować do 54.6. Tylko znając te ograniczenia jak zapragnę doładować akumulator przed np dłuższą trasą z 50 do 80% watomierz nie zauważy tego i będzie sobie liczył w dół Ah nie znając faktycznej pojemności. Klucz jest być może w tym wskazywaniu procesu ładowania - w zasadzie jego nieobecności przy boczniku wpiętym za BMS przed sterownikiem. Jedynie podczas hamowania regen pojawia się info o doładowywaniu akumulatora przez silnik.
Może ktoś mi podpowiedzieć, jak zmodyfikować bezpiecznie podłączenie watomierza by rzetelnie wskazywał , jeśli to jest wykonanalne z tym modelem ?
Atomek pisał:
"Oczywiście nie łączyć kanałów bmsa P- i C- fizycznie ze sobą tylko sterownik i ładowarkę razem podłączyć do P-."
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
Nie watomierz ma niepraktyczną przypadłość tylko źle podłączyłeś, masz pełną instrukcje producenta i jeszcze wskazówki od nas jak to zaadaptować do pracy z bmsem. Do roboty poprawić połączenie i cieszyć się poprawnymi wskazaniami
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 16 Lip, 2017
Dzięki za cierpliwość Zastanawiam się jakie napięcie ustawić dla 13S jako miniumum = całkowicie wyczerpana bateria. Ma to znaczenie czy 39, 41, czy 42 V? Watomierz sobie jakoś analizuje to minimalne napięcie oraz full, czy tylko bada napięcie w instalacji i przepływający prąd ? Gdy ustawiłem 41.5 tyle co sterownik odcina, to jak mi przysiadło chwilowo do 42 V by potem powrócić do 43.5 już miałem na watomierzu zero procent baterii.
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 16 Lip, 2017
Ustaw na 3,0v na ogniwo czyli 39v pakiet, chyba, że obciążasz mocno pojedyńcze ogniwo to ciut więcej, policz sobie lub przetestuj jaki masz najniższy spadek napięcia na ogniwo pod maks obciążeniem tak aby było w bezpiecznym zakresie .
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum