|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Manetka manetce nierówna ??? |
Autor |
Wiadomość |
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 15 Mar, 2017 Manetka manetce nierówna ???
|
|
|
Witam Panowie
by nie robić off topu w temacie poniżej dotyczącym budowy manetki założyłem nowy z uwagi na moje wczorajsze spostrzeżenie
a więc
z uwagi iż moje docelowe wozidło jest nadal w budowie aktualnie popylam bo niemożna tego nazwać jeżdżeniem na mini skuterku pomijając fakt ze wyglądam na nim jak głupi i głupszy, po wczorajsze awarii manetki - rozpada się, założyłem inną i jakie było moje zdziwienie jak okazało sie że skuterek nie cisnie jak dzień wcześniej, zastanawiając się co jest nie tak wlutowałem przycisk wzierny między plus a sygnał manetki i okazało się że manetka odkręcona na full daje jakieś 3/4 mocy i to wszystko, dodanie mocy na maxa jest możliwe jedynie przy zwarciu przełącznika
czy to możliwe że manetki nie wykorzystują max sterownika |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 15 Mar, 2017
|
|
|
Trudno zrozumieć o czym piszesz bo jaka manetka? ....rozpadła się? jak to możliwe?
Manetka nie daje "pełnej mocy",przyznam, że tego nie rozumiem szczególnie gdy nic o budowie manetki nie podałeś. Poza tym manetka na hallotronie nie podaje pełnego napięcia zasilania (5V) a max.4.2V więc może masz jakąś przerwę na przewodzie do sterownika lub w samym sterowniku, trzeba sprawdzić miejsce wlutowania kabli od manetki.To takie najprostsze sugestie. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 15 Mar, 2017
|
|
|
Manetka nie powinna podawać 5V, bo większość sterowników traktuje to jako zwarcie i wyłącza silnik. |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 16 Mar, 2017
|
|
|
wibi napisał/a: | jaka manetka? ....rozpadła się? jak to możliwe?
Manetka nie daje "pełnej mocy",przyznam, że tego nie rozumiem szczególnie gdy nic o budowie manetki...
|
manetka jak manetka pełna jak motocyklowa
rozpadła się - pękły mocowania w środku trzymające magnes i zaczęła się kręcić w około
po podłączeniu innej skuterek jedzie na 3/4 mocy i prędkości więc dorobiłem przycisk zwierany na plus i sygnał manetki, skuterek odzyskał wigor
dlatego pytam jak to jest czy ktoś spotkał sie ze przy zmianie manetki w ciągle użytkowanym pojeździe faktycznie nie teoretycznie spada jego maksymalne wysterowanie
no bo jeśli manetki dają różne "rodzaje" sygnału to warto by mieć możliwość wypróbowania 2-3 w wozidle by dobrać taką z najlepszym / najpełniejszym sygnałem
zeeltom napisał/a: | Manetka nie powinna podawać 5V, bo większość sterowników traktuje to jako zwarcie i wyłącza silnik. |
przyznam że nie zmierzyłem jakie napięcie jest teraz na sterowaniu |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 16 Mar, 2017
|
|
|
Przerabiałem to w pierwszym elektryku - pierwsza manetka jaką kupiłem była felerna i dawała 1/3 mocy. Prawdopodobnie z winy uszkodzonego hala. Jest też różnica np między manetkami kciukowymi a pełną manetką z magmy - ta pierwsza daję dosyć płynna regulację prędkości na całym wychyleniu a w pełnej jest tak: 1/4 obrotu -martwe pole i reszta normalnie. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Mar, 2017
|
|
|
Przerabiałem różne manetki i wszystkie działały prawidłowo. Albo mam szczęście do zakupów, albo ktoś inny ma pecha |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 16 Mar, 2017
|
|
|
Yin napisał/a: | Przerabiałem to w pierwszym elektryku - pierwsza manetka jaką kupiłem była felerna i dawała 1/3 mocy. |
nooo więc coś jest na rzeczy
muszę sprawdzić jakie ta z przyciskiem daje napięcie
zeeltom napisał/a: | Przerabiałem różne manetki i wszystkie działały prawidłowo. Albo mam szczęście do zakupów, albo ktoś inny ma pecha |
a może porostu jeździłeś pojazdem" ciągle z tą sama manetka bez jej zmiany i przez to nie odczułeś różnicy
no albo ja miałem pecha
pytanie jakie powinno być napięcie na maksymalnie odkręconej manetce
4,2? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017
|
|
|
Na pewno nie 5V, bo większość kontrolerów potraktuje to jako zwarcie z 5V zasilania i wyłączy silnik. To takie dodatkowe zabezpieczenie przed ciągłą pracą silnika w przypadku takiej awarii, np przy upadku i przecięciu - zwarciu przewodów. Takie przypadki miałem już okazję przerabiać. Jeżdżę na różnych manetkach, bo się czasami uszkadzają przy upadku, czy przy podnoszeniu roweru za manetkę. |
Ostatnio zmieniony przez zeeltom Pią 16 Lut, 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Śro 22 Mar, 2017
|
|
|
Mam problem z nieczułą manetką. Podłączę się tu żeby nie mnożyć tematów.
Mam kciukową od kolegi krystian91, sterownik też on niego.
W sali ruchu całej manetki moc przy jeździe (50%-100% mocy) reguluje się na bardzo wąskim ruchu manetki 1-2mm. Jak łatwo się domyślić jeżdże praktycznie bez lub na maksymalnej mocy.
Jak to ugryźć? Czy manetka to po prostu potencjometr? Jeśli tak to jestem gotów wstawić zwykły potencjometr np suwakowy i mam manetkę i tempomat w jednym.
A jak nie - to jak to usprawnić? |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Śro 22 Mar, 2017
|
|
|
leszcz napisał/a: | Mam problem z nieczułą manetką. Podłączę się tu żeby nie mnożyć tematów.
Mam kciukową od kolegi krystian91, sterownik też on niego.
W sali ruchu całej manetki moc przy jeździe (50%-100% mocy) reguluje się na bardzo wąskim ruchu manetki 1-2mm. Jak łatwo się domyślić jeżdże praktycznie bez lub na maksymalnej mocy.
Jak to ugryźć? Czy manetka to po prostu potencjometr? Jeśli tak to jestem gotów wstawić zwykły potencjometr np suwakowy i mam manetkę i tempomat w jednym.
A jak nie - to jak to usprawnić? |
A zmierz napięcie na pinie w tym zakresie ruchu manetki.
Manetki są i z potencjometrem i czujnikiem Halla... |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Śro 22 Mar, 2017
|
|
|
leszcz napisał/a: | Mam problem z nieczułą manetką. Podłączę się tu żeby nie mnożyć tematów.
Mam kciukową od kolegi krystian91, sterownik też on niego.
W sali ruchu całej manetki moc przy jeździe (50%-100% mocy) reguluje się na bardzo wąskim ruchu manetki 1-2mm. Jak łatwo się domyślić jeżdże praktycznie bez lub na maksymalnej mocy.
Jak to ugryźć? Czy manetka to po prostu potencjometr? Jeśli tak to jestem gotów wstawić zwykły potencjometr np suwakowy i mam manetkę i tempomat w jednym.
A jak nie - to jak to usprawnić? |
W razie wątpliwości - daj znać. Rozwiążemy problem. Pozdr. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|