|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
No to kontynuujemy budowe |
Autor |
Wiadomość |
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Pią 24 Mar, 2017 No to kontynuujemy budowe
|
|
|
Witam forumowiczow,
Jakos jesienia zaczalem przerabiac rower na elaktryczny:
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5465
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5602
Na zime przerwalem ale zabieram sie do roboty spowrotem.
Komplet 15x https://hobbyking.com/en_us/turnigy-5000mah-4s1p-14-8v-20c-hardcase-pack.html/?___store=en_us
juz lezy w domu, pomierzone. I tu pierwsze pytanie:
Wszystkie cele w kazdej bateri sa ladnie zbalansowane 3.76 V +/- 0.005 z wyjatkiem jednej. W jednej bateri jedna z cell ma 3.74, nie wydaje mi sie, zeby to byl jakis problem ale wole zapytac czy jej nie nalezy doladowac przed polutowaniem aku.
Druga sprawa, moglibyscie zerknac na liste zakupow ponizej i dac znac czy wszystko jest w porzadku? Oczywiscie brakuje kontrolera i manetki ale akurat sa niedostepne.
http://nexun.pl/sklep/man...nice-4x-cd.html
http://nexun.pl/sklep/ste...svmc072080.html
Tas, masz jakies info kiedy bedziesz mial te dwa elementy dostepne?
Zdaje sobie sprawe ze kilka kilku rzeczy tam nie ma - klamki hamulcow z czujnikami, wolnobiegu 5r, pewnie jakis dystansow ktorych potrzeba uzycia wyjdzie dopiero podczas montazu calosci.
Macie panowie (i panie) jakies rady gdzie te rzeczy mozna kupic, w nexunie ich nie ma.
Przechwytywanie.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 250 raz(y) 87,76 KB |
|
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pią 24 Mar, 2017
|
|
|
furifurius napisał/a: | czy jej nie nalezy doladowac przed polutowaniem aku. |
Nie trzeba. Są w miarę równe, resztę załatwi BMS. furifurius napisał/a: | Oczywiscie brakuje kontrolera i manetki ale akurat sa niedostepne. |
Przycisków poszukaj gdzieś na Aliexpress, a jeżeli chodzi o sterownik, popytaj kolegów z forum, może ktoś ma.
Jeżeli budujesz rower na zwykłej ramie, szukaj raczej sterownika blokowego, np.
http://nexun.pl/sklep/ste...0w-60v-45a.html
Sabvoton jest duży, ciężki, dużo droższy i za mocny do zwykłej ramy, a zmniejszenie amperażu mija się z celem.
Chyba, że budujesz coś jak Falcon. |
|
|
|
|
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Pią 24 Mar, 2017
|
|
|
umbur napisał/a: | furifurius napisał/a: | czy jej nie nalezy doladowac przed polutowaniem aku. |
Nie trzeba. Są w miarę równe, resztę załatwi BMS. furifurius napisał/a: | Oczywiscie brakuje kontrolera i manetki ale akurat sa niedostepne. |
Przycisków poszukaj gdzieś na Aliexpress, a jeżeli chodzi o sterownik, popytaj kolegów z forum, może ktoś ma.
Jeżeli budujesz rower na zwykłej ramie, szukaj raczej sterownika blokowego, np.
http://nexun.pl/sklep/ste...0w-60v-45a.html
Sabvoton jest duży, ciężki, dużo droższy i za mocny do zwykłej ramy, a zmniejszenie amperażu mija się z celem.
Chyba, że budujesz coś jak Falcon. |
No co ty, nie bede wrzucal blokowego do Mxus V3, mam wszysto wymierzone i Sabvoton sie zmiesci. Mam to szczescie ze jestem wysoki wiec i rama duza, do tego FELT'y maja "gorna rure" ramy wygieta w gore, wiec spora skrzynke udalo mi sie tam zmiescic - 20s3p + Sabvoton wchodza spokojnie.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pią 24 Mar, 2017
|
|
|
furifurius napisał/a: | No co ty, nie bede wrzucal blokowego do Mxus V3, mam wszysto wymierzone i Sabvoton sie zmiesci. Mam to szczescie ze jestem wysoki wiec i rama duza, do tego FELT'y maja "gorna rure" ramy wygieta w gore, wiec spora skrzynke udalo mi sie tam zmiescic - 20s3p + Sabvoton wchodza spokojnie.
Pozdrawiam |
Ja tak jeżdżę . Wziąłem Mxusa, bo się tak nie grzeje. Nie chodzi o to czy się zmieści Sabvoton, bo jak się uprzesz to wejdzie, ale rama może nie wytrzymać. Nie wiem jak chcesz go ustawić, ale zbyt duży moment może wyrwać silnik z mocowania. |
Ostatnio zmieniony przez umbur Pią 24 Mar, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 24 Mar, 2017 Re: No to kontynuujemy budowe
|
|
|
furifurius napisał/a: |
Tas, masz jakies info kiedy bedziesz mial te dwa elementy dostepne?
|
Za tydzień |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 24 Mar, 2017
|
|
|
Sabvoton ma dużo lepsze sterowanie silnikiem więc jeżeli jest miejsce i budżet to jak najbardziej jest to dobry wybór. Dużo większy komfort jazdy będzie. Nie ważne ile amper ustawi. |
|
|
|
|
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Pią 24 Mar, 2017
|
|
|
Cytat: |
Ja tak jeżdżę . Wziąłem Mxusa, bo się tak nie grzeje. Nie chodzi o to czy się zmieści Sabvoton, bo jak się uprzesz to wejdzie, ale rama może nie wytrzymać. Nie wiem jak chcesz go ustawić, ale zbyt duży moment, może wyrwać silnik z mocowania. |
Wydaje mi sie ze nie bede mial wiekszych problemow, uchwyty osi kola w ramie wygladaja solidnie, poszerzenie ich o te 2 mm spowoduje niewielki ubytek materialu w stosunku do orginalu. Jes tez spora mozliwosc spilowania zeby kolo glebiej siedzialo. A co do mocy - raczej bede sie trzymal ograniczen do 5kW ciaglej, a nie 7kW chwilowej.
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Pią 24 Mar, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Pią 24 Mar, 2017 Re: No to kontynuujemy budowe
|
|
|
tas napisał/a: | furifurius napisał/a: |
Tas, masz jakies info kiedy bedziesz mial te dwa elementy dostepne?
|
Za tydzień |
No to swietnie
pozdrawiam |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pią 24 Mar, 2017
|
|
|
atomek1000 napisał/a: | Nie ważne ile amper ustawi. |
furifurius napisał/a: | raczej bede sie trzymal ograniczen do 5kW ciaglej |
|
|
|
|
|
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Pią 24 Mar, 2017
|
|
|
[quote="umbur"] atomek1000 napisał/a: | Nie ważne ile amper ustawi. |
furifurius napisał/a: | raczej bede sie trzymal ograniczen do 5kW ciaglej |
Nie bardzo rozumiem,
mam na mysli, ze nie planuje cisnac tego zestawu do 80-90 A czyli max pradu chwilowego, tylko skonczyc podnoszenie ograniczenia A-max na 50-60 A. Oczywiscie bede to robil stopniowo od znacznie mniejszych pradow/mocy.
Zabezpieczenia termiczne zamierzam zalozyc, mysle tez, zeby wykorzystac czujnik temperatury wbudowany w silnik.
Tu akurat trzecie pytanie - skad wziac "wyswietlacz" pasujacy do termistora w tym silniku. Ciekawe czy zwykly elektroniczny termometr z sensorem na kablu z Castoramy czy innego OBI bedzie do tego pasowal? Wie ktos cos? |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pią 24 Mar, 2017
|
|
|
furifurius napisał/a: | Nie bardzo rozumiem,
mam na mysli, ze nie planuje cisnac tego zestawu do 80-90 A czyli max pradu chwilowego, tylko skonczyc podnoszenie ograniczenia A-max na 50-60 A. Oczywiscie bede to robil stopniowo od znacznie mniejszych pradow/mocy.
Zabezpieczenia termiczne zamierzam zalozyc, mysle tez, zeby wykorzystac czujnik temperatury wbudowany w silnik.
Tu akurat trzecie pytanie - skad wziac "wyswietlacz" pasujacy do termistora w tym silniku. Ciekawe czy zwykly elektroniczny termometr z sensorem na kablu z Castoramy czy innego OBI bedzie do tego pasowal? Wie ktos cos? |
Po prostu nie przegnij, żeby sobie krzywdy nie zrobić .
Nie musisz podłączać termistora z silnika, nie jest to potrzebne. Załóż bezpiecznik termiczny, który już zakupiłeś. Jak już się jakimś cudem wyłączy, odczekasz 10 minut i jedziesz dalej. Nie wiem jak przy 5kW, ale u mnie przy 3kW rzadko się zdarza odcięcie. Łapie się na tym, ze stale niepotrzebnie gapie się na temperaturę silnika . Jak koniecznie chcesz mieć pomiar temperatury i innych parametrów, to dalej najlepszą opcją jest Pikacz. |
|
|
|
|
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Pią 24 Mar, 2017
|
|
|
umbur napisał/a: |
Po prostu nie przegnij, żeby sobie krzywdy nie zrobić .
Nie musisz podłączać termistora z silnika, nie jest to potrzebne. Załóż bezpiecznik termiczny, który już zakupiłeś. Jak już się jakimś cudem wyłączy, odczekasz 10 minut i jedziesz dalej. Nie wiem jak przy 5kW, ale u mnie przy 3kW rzadko się zdarza odcięcie. Łapie się na tym, ze stale niepotrzebnie gapie się na temperaturę silnika . Jak koniecznie chcesz mieć pomiar temperatury i innych parametrów, to dalej najlepszą opcją jest Pikacz. |
Heh, pamietam zdanie w ktoryms z postow na blogu Tasa - "E-bike to nie cross". No ale jednak, po ujezdzaniu od 13 roku zycia roznych komarkow, WSK, ETZ, a od dziesiecu lat wierny Yamaszce DT125 chyba bede w stanie ogarnac 5 kW rower i sie na nim nie zabic.
Co do wskaznika temp. no niby wskazania temp nie sa koniecznie potrzebne ale wydaje mi sie, ze to przydatna rzecz, wiedziec czy slilnik nie zbliza sie do granicy przegrzania, dlatego skoro termistor itak juz jes zamontowany, chcialbym go wykorzystac. A Pikacz - no fajna sprawa ale dziekuje bardzo za dlubanine z przerobieniem go zeby dzialal na 80V (do tego w Irlandi ciezko o sklep z elementami elekronicznymi) |
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Pią 24 Mar, 2017
|
|
|
furifurius napisał/a: |
Wydaje mi sie ze nie bede mial wiekszych problemow, uchwyty osi kola w ramie wygladaja solidnie, poszerzenie ich o te 2 mm spowoduje niewielki ubytek materialu w stosunku do orginalu. Jes tez spora mozliwosc spilowania zeby kolo glebiej siedzialo. A co do mocy - raczej bede sie trzymal ograniczen do 5kW ciaglej, a nie 7kW chwilowej.
Pozdrawiam |
Pamiętaj tylko, że niejeden już liczył na to że solidny hak wytrzyma. Przy tej mocy torque arm jest konieczny i to najlepiej po obu stronach. Ja w swoim pierwszym rowerze ukręciłem hak silnikiem NC 10x6, też wydawał mi się solidny.
Czy ja dobrze zrozumiałem że zakładasz moc 5kW w rowerze bez tylnej amortyzacji? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 24 Mar, 2017
|
|
|
Taki Mxus potrafi przy 80A połamać co lepsze fulle, u nas w beskidach na 6 mocnych dobrych fulli 3 były spawane bo im wahacze połamało...
Im lepszy rower tym gorszy ebajk z niej wychodzi.
|
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Pią 24 Mar, 2017
|
|
|
wookie napisał/a: | furifurius napisał/a: |
Wydaje mi sie ze nie bede mial wiekszych problemow, uchwyty osi kola w ramie wygladaja solidnie, poszerzenie ich o te 2 mm spowoduje niewielki ubytek materialu w stosunku do orginalu. Jes tez spora mozliwosc spilowania zeby kolo glebiej siedzialo. A co do mocy - raczej bede sie trzymal ograniczen do 5kW ciaglej, a nie 7kW chwilowej.
Pozdrawiam |
Pamiętaj tylko, że niejeden już liczył na to że solidny hak wytrzyma. Przy tej mocy torque arm jest konieczny i to najlepiej po obu stronach. Ja w swoim pierwszym rowerze ukręciłem hak silnikiem NC 10x6, też wydawał mi się solidny.
Czy ja dobrze zrozumiałem że zakładasz moc 5kW w rowerze bez tylnej amortyzacji? |
OK, troche mnie wystrzaszyles dodalem juz druga blokade osi do listy zakupow.
A co do pytania - no tak, rower nie ma amortyzacji na tyle, ale ja tez nie zamierzam wyczyniac nim niewiadomo czego. Jazda po asfalcie i w miare rownych szutrowych gorskich drogach, zadnych szalenstw w stylu wyskoki na metr w powietrze. Czasem pewnie zjade sobie na jakiejs zjazdowce ale jak zwykle bardzo powoli i ostroznie.
Kilka lat temu polamalem sobie reke tak, ze lokiec trzyma sie teraz na kilu tytanowych drutach i jakies solidniejsze uderzenie nim nawet w ochraniaczu skonczylo by sie dla mnie bardzo przykro. Czas szalenstw sie skonczyl niestety. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|