|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Rozładowane ogniwo 18650/Podróbka ImaxaB6 |
Autor |
Wiadomość |
Ledo
młodzik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2016 Posty: 99 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017 Rozładowane ogniwo 18650/Podróbka ImaxaB6
|
|
|
Chej,
jeżdże na 16s
rower mi wyłączył zasilanie jak prąd spadł do 3,4V na ogniwo
(po odstawieniu na 6h, cele się "uspokoiły" napięcie wskoczyło na 3,6V i rower zadziałał)
-pierwsza diagnozna była że przegrzał się i termostat odłączył prąd (grzałem na 120% i może szpilkowo temp skoczyła na termostacie - obudowa zimna była...)
Wskoczyłem na rower, po chwili znowu prąd odcięty, napięcie 3,4V na ogniwo
z tego co gdzieś po tematach poszukałem, rozładowane ogniwo to jest 3,0V, a nawet na testach/wykresach arecki rozładowywuje do 2,9V.
Czy to wina BMS'a ? czy może GT1500, (nie robiłem jeszcze zmiany LVC pod 16s)
no chyba że te 3,4V to koniec ogniwa? |
Ostatnio zmieniony przez Ledo Sob 27 Maj, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
Pytanie zasadnicze - sposób pomiaru napięcia na poszczególnych "eSach". Najprawdopodobniej jedna sekcja schodzi chwilowo poniżej napięcia dopuszczalnego dla BMS, a gdy ten odetnie - wraca do ~3,4V |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
maciex93
stażysta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2015 Posty: 112 Skąd: Polska
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
Sprawdzić czy odcina bms czy sterownik jest bardzo łatwo, jeżeli napięcie za bms czyli na wejściu sterownika "znika" znaczy że bms odcina, jeżeli napięcie jest to sterownik się wyłącza. |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
Kiedy rower się wyłączy sprawdź czy masz napiecie w gniezdzie ladowarki. Jezeli będzie powiedzmy 0-20v to masz pewnosc ze bms odlaczyl zasilanie. Jesli tak to rowerek na serwis, pomierzyć cele, któraś na 100% ma ponizej 3v... Bms odlacza przy 2.8 |
_________________ Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech
https://www.facebook.com/pasterbajk\
http://pasterbajk.pl/ |
|
|
|
|
Ledo
młodzik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2016 Posty: 99 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 07 Kwi, 2017
|
|
|
Cele mam równe, rower nie dawno poskładałem, może ze 3 razy ładowałem,
rower odcina przy 3,4V (mierzyłem każdą z osobna, pomiar robię z przyłączy BMS'a), sumaryczny pomiar też się zgadza 54,4V.
To zobacze przy następnym rozładowaniu co odcina przy tym napięciu.
|
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Pią 07 Kwi, 2017
|
|
|
Te kostki wołają o pomstę do nieba
A jeśli chodzi o pomiar, w sytuacji gdy masz rozładowaną baterię - mierz cele przy uruchomionym silniku (koło w górę); być może faktycznie masz równą, a tylko naturalnie rozładowaną baterię |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 07 Kwi, 2017 Re: Rozładowane ogniwo 18650
|
|
|
Ledo napisał/a: | ... czy może GT1500, (nie robiłem jeszcze zmiany LVC pod 16s)
|
No chyba sobie odpowiedziałeś . Skoro używasz 16S to wypada dostosować do tego sterownik.
Na jakie obecnie LVC jest ustawiony ten sterownik ?
Druga kwestia to wydaje się nie odrózniasz spadku napięcia na rozładowanych ogniwach pod obciązeniem i po jego ustaniu. Jeśli po ustaniu obciążenia masz 3,3-3,4 V to pod obciążeniem może być 3 V lub troche mniej lub nieco więcej. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Pią 07 Kwi, 2017
|
|
|
A jaki masz pakiet 16S a ile P ? Sterownik ile Amper bo raczej na pewno jak masz 3,4 po zejściu z rowerka to spada ci poniżej 3 Volt i BMS odcina normalna sprawa. |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
Ledo
młodzik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2016 Posty: 99 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017
|
|
|
Spokojnie, spokojnie, nie jestem elektryk/ktronikiem, ja wiem tyle co z bloga tasa wyczytałem, i dopiero jak podłączyłem regen który nie działa doszukałem/zobaczyłem wpis o LVC, i wiem o tym tyle że musze coś przelutować aby ustawić napięcie pod hamulec aby ster nie myślał że bateria jest przeładowana i odblokował ładowanie regenem, a co dalej robi LVC, nie mam pojęcia.
LVC jest nie ruszane/oryginalne, więc prawdopodobnie na 48V
To moj pierwszy rower i dopiero zdobywam doświadczenie w tej tematyce.
Mam 16s12P 10A wysokoprądowych
GT1500 45A,
pobór 3,75A na ogniwo przy 100% selektora prędkości
na 50% rower też nie chciał działać.
Pamiętam że jechałem z górki jak już rower odcieło, mając manetkę wychyloną na max (selektor 50%), raz dwa razy silnik przez pół sekundy próbował zakręcić i odcięcie.
jak testowałem przy prowizorycznym pierwszym podłączeniu, zakręcenie kołem w powietrzu to sag skakał w dół do około z 66,6V na 65,9V
więc w przeliczeniu na ogniwo wychodzą ułamki.
A co do kostek to co jest nie tak?,
-użyłem z stykami do 3A mosiężne, a tam i tak prądy duże nie idą, złącze balansujące BMSa z tego co gdzieś wyczytałem ma moc rozładowania coś około 100mA, a cieniutkie oryginalne kabelki zdają się to potwierdzać, a powieżnia styku w kostce złączanych kabelków (kable są złączone dodatkowo na zakład) uważam że jest większa niż same wtyki przewodów balansujących do BMS'a, |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017
|
|
|
Jezeli sterownik jest na 48 V a masz aku 36 V, to nawet przy niewielkim spadku napięcia sterownik odcina zasilanie, bo dla niego to dolna granica dzialania. Musisz to przestawić. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Ledo
młodzik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2016 Posty: 99 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017 Re: Rozładowane ogniwo 18650
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: |
Druga kwestia to wydaje się nie odrózniasz spadku napięcia na rozładowanych ogniwach pod obciązeniem i po jego ustaniu. Jeśli po ustaniu obciążenia masz 3,3-3,4 V to pod obciążeniem może być 3 V lub troche mniej lub nieco więcej. |
Puki nie zrobie pikacza to nie będę wiedział ile naprawdę mam spadku podczas obciążenia
Jedynie dodam, że wtedy jak go odcieło, po 6h wyszedłem znowu z rowerem, cele się uspokoiły na 3,6V udało mi się na tym przejechać 1-2km pod sporą górę i znowu odcięło przy 3,4V
Ale i tak wróżenie z fusów teraz jest bezsensu, chyba więcej się dowiemy jak mi odetnie znowu przy 3,4V i sprawdzę czy to BMS, czy sterownik,
teraz muszę znaleźć wolną chwilę i zrobić te LVC |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017
|
|
|
3,4V to już jest praktycznie wyładowane aku, na ostatnich procentach masz przysiad do 2,8V i BMS odcina. Regen nie zadziała bo dla sterownika aku jest naładowane na 100%(a jest 0%) Sterownik jest standardowo na 13S czyli max napięcie 54,6V, minimalne przy którym on odcina to około 42V. |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017
|
|
|
Ledo napisał/a: |
Mam 16s12P 10A wysokoprądowych
GT1500 45A,
|
WojtekErnest napisał/a: | Jezeli sterownik jest na 48 V a masz aku 36 V |
|
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
Ledo
młodzik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2016 Posty: 99 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017
|
|
|
bloodyopel napisał/a: | Ledo napisał/a: |
Mam 16s12P 10A wysokoprądowych
GT1500 45A,
|
WojtekErnest napisał/a: | Jezeli sterownik jest na 48 V a masz aku 36 V |
|
16s to jest 67,2V a nie 36V |
|
|
|
|
Ledo
młodzik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2016 Posty: 99 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017
|
|
|
Pojeździłem rowerkiem, bateria już przy końcówce, jeszcze nie odcieło nic, zbiłem do 54,6V (mi odcinało przy 54,4V)
sprawdziłem cele
wszystkie są na poziomie 3,4V po za jedną celą 3,0V , dalsze rozładowywanie bateria już chyba bezsensu bo przyczyna znaleziona .
Wstawiłem do ładowania, zobaczę do ile dobije walniętą celę jak BMS odłączy już ładowarkę.
Jak już dostanę się do bateri, jak i czym mogę sprawdzić które dokładnie ogniwo z wadliwego pakietu 12s jest padnięte? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|