Sparta ION L-serie (BATAVUS) |
Autor |
Wiadomość |
betees
początkujący
Dołączył: 21 Paź 2016 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 21 Paź, 2016 Sparta ION L-serie (BATAVUS)
|
|
|
Witam!
Od Kilku dni jestem właścicielem Takiej Sparty:
Rower spoko, ale mam z nim pewien problem. Co jakiś czas (w sumie dość często) wyskakuje błąd e0005 i wspomaganie się wyłącza. Muszę uruchamiać ponownie.
Wg Książki kodów, to utrata komunikacji, czyli problem w kabelkach bądź złączkach. Jakoś czuje, ze sprawa nie będzie łatwa do naprawy.
Poza tym jak wiadomo rowery Sparty są dość oporne na przeróbki z racji całej "polityki" firmy.
Z tego powodu biorę poważnie pod uwagę przeróbkę na zewnętrzny sterownik.
Znalazłem coś takiego... niestety jest tu dość mało informacji.
https://www.youtube.com/watch?v=i3SJ1z-ViPs
Czy ktoś mógłby mi polecić jakiś sterownik do tego modelu? Jakie parametry muszę brać pod uwagę przy doborze sterownika (poza napięciem silnika rzecz jasna)
Z góry dziękuje za pomoc. |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Pią 21 Paź, 2016
|
|
|
Chcesz zostawić oryginalną baterię czy bierzesz pod uwagę wymianę na li-ion? |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
betees
początkujący
Dołączył: 21 Paź 2016 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 21 Paź, 2016
|
|
|
Prawdę powiedziawszy, chciałem to rozłożyć w czasie, ale tak, biorę pod uwagę na przyszłość. |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Pią 21 Paź, 2016 Re: Sparta ION L-serie (BATAVUS)
|
|
|
betees napisał/a: |
Jakie parametry muszę brać pod uwagę przy doborze sterownika (poza napięciem silnika rzecz jasna) |
Pytam bo to właśnie bardziej pod napięcie baterii a nie silnika dobiera się sterownik
A głównym determinantem jest oczywiście maksymalny prąd, i to typowo dobierasz pod silnik (ile wytrzyma) oraz baterię (jaką ma wydajność prądową).
Z mojego doświadczenia z tymi silnikami, w kole 28" optimum jest sterownik 36V 18A i bateria, która temu podoła |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
betees
początkujący
Dołączył: 21 Paź 2016 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 21 Paź, 2016
|
|
|
Dzieki!!, a ktoś może coś już przerabiał i ma sprawdzone modele sterowników do polecenia?
BTW czy ktoś może uporał się z kodem błędu E0005? Gdzie mogę szukać przyczyn? |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
|
|
|
|
betees
początkujący
Dołączył: 21 Paź 2016 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 21 Paź, 2016
|
|
|
Jeszcze dopytam o jedną rzecz. Silniki w tych rowerach nie posiadają czujnika Halla? Więc muszę znaleźć sterownik, który potrafi ogarnąć silnik bez czujnika? |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Sob 22 Paź, 2016
|
|
|
Silniki na przód posiadają na płytce razem ze sterownikiem, trudno je potem zaadoptować. Te tylne "toprun" mają już normalnie w stojanie, bez problemu w adaptacji |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Pią 02 Gru, 2016
|
|
|
Te na tył też mają w środku czujniki hala.Rozbierasz silnik wymontowujesz całą elektronikę wyprowadzasz przewody fazowe i od czujników.Tylko elektronika w akumulatorze w połączeniu z panelem steruje ładowaniem i podawaniem napięcia na silnik i załączaniem oświetlenia tak jest w rowerach firmy batvus.Znalazłem w necie projekt przeróbki silnika w którym pcb z oryginalnym prockiem jest zastąpiona przeróbką która jest połączona z płytką mocy a do komunikacji i ustawienia parametrów używa się oryginalny panel.
Zamówiłem u chińczyka PCB może jeszcze przed świętami przyjdą to może coś z tego wyjdzie.
https://infant.tweakblogs.net/blog/10947 |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Tsport
stażysta
Dołączył: 11 Mar 2015 Posty: 123 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 26 Lut, 2017
|
|
|
@Tomson,
Jak wygląda sytuacja z tą przeróbką? Udało sie coś ogarnąć??
Niestety ten blog jest po holendersku. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Nie 26 Lut, 2017
|
|
|
Płytki mam zrobione ale zatrzymałem się na kompilacji programu . Program składa się z kilku plików i nie wiem zabardzo jak to ugryść. |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017
|
|
|
Udało się komuś zaadoptować czujniki Halla z tego silnika "ion Technology"? Jest ich tam 6 i nie bardzo wiem, w które się wpiąć, aby zewnętrzny sterownik poprawnie z nimi funkcjonował.
Fajny silniczek, ale używanie go jako bezczujnikowca trochę go upośledza |
_________________ Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv |
|
|
|
|
ajs
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 165 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: Pią 14 Kwi, 2017
|
|
|
Panowie. Mam silnik z tego roweru. Sterownik ze środka wyrzucony. W którym miejscu przyłączyć kable faz w tym silniku ? Halle to rozumiem te 5 kabelków z wtyczką ?
|
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 14 Kwi, 2017
|
|
|
widac tam JN1 do JN3, domyslam sie ze dalej są JN4, 5 i 6. Metoda eliminacji je bym wykluczył. JA3, JB3 oraz JC3 wyglądaja na sruby do montażu kabli za pomomcą oczek (od drugiej strony są chyba przymocowane do odizolowanej nakretki.
Ja bym obstawiał wyprowadzenia JA1, JB1 oraz JC1, i sadze ze kazde z nich połączone jest ze swoją dwójką (JA1 z JA2) na płytce.
EDIT.
Jesli elektronika z tranzystorami była po stronie gdzie wystaje kostka z hallami to na 99% fazy do srub: JA3 JB3, JC3, |
|
|
|
|
ajs
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 165 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: Pią 14 Kwi, 2017
|
|
|
ajs napisał/a: | Jesli elektronika z tranzystorami była po stronie gdzie wystaje kostka z hallami to na 99% fazy do srub: JA3 JB3, JC3, |
Dokładnie. Po stronie wtyczki znajdowała się elektronika z 6 tranzystorami. |
|
|
|
|
|