|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Silnik "dwusegmentowy" w aucie EV. |
Autor |
Wiadomość |
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 24 Lip, 2009 Silnik "dwusegmentowy" w aucie EV.
|
|
|
Zastowałem teraz w TOYOCIE CORLLI silnik "dwusegmentowy" (z dwóch LEMCO).
Jak wcześniej żona narzekała, że zbyt wolno jadę (nie było dźwięków warczącego spalinochodu), to teraz żona krzyczy "wolniej", bo aż plecy wciskają się w fotel, a inne auta wyprzedzone przez moje EV zwalniają, bo sprawdzają co się stało (wydaje się im, że stoją), nie mogą pojąć, że samochód elektryczny ich wyprzedził (mam napisy z boku i z tyłu).
Troszkę jazda jest niebezpieczna, bo do 150 km/h to jest krótki moment; muszę się przyzwyczaić i wolniej jeździć. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 24 Lip, 2009
|
|
|
A jak teraz wygląda zużycie prądu? Na ten przykład przy 150km/h? I jeszcze, jeśli rozpędzenie do 150km/h to "krótki moment", to orientacyjnie ile przyspiesza do "setki"? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 24 Lip, 2009
|
|
|
Za kilka dni pomierzę, bo amperomierz na akumulatorach jest do 200A, a wskazówka aż się wygina.
Czasy też kiedyś pomierzę, ale muszę przyzwyczaić się do kontrolowania mocy. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 24 Lip, 2009
|
|
|
gratulować. lubę takie opisy |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 24 Lip, 2009
|
|
|
sobolu napisał/a: | A jak teraz wygląda zużycie prądu? Na ten przykład przy 150km/h? I jeszcze, jeśli rozpędzenie do 150km/h to "krótki moment", to orientacyjnie ile przyspiesza do "setki"? |
Do 100 podejrzewan koło 1 sek. |
Ostatnio zmieniony przez zeeltom Sob 25 Lip, 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 24 Lip, 2009
|
|
|
I ja zaczynam upgrade swojego rowerka. Też "dwusegmentowo" 450W 36V przewoltowane na 48V (myslę że będzie 1500-1800W w wszczycie). Mam nadzieję na 60-70km/h |
|
|
|
|
rafx205 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 25 Lip, 2009
|
|
|
Co to znaczy silnik dwusegmentowy ?? Czyli 2 silniki tak?? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 25 Lip, 2009
|
|
|
Przecież pisze wyraźnie w pierwszym poście tego tematu. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Wto 28 Lip, 2009
|
|
|
Świetnie to wygląda w opisie, a jak sprawa z połączeniem silnika ze skrzynią?
Fajny pomysł tylko koszt spory takiego dwusilnika. |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 28 Lip, 2009
|
|
|
Odsunąłem jeden silnik od płyty łączącej go ze skrzynią, dałem łożysko i wałek przedlużający, a na wałku osadziłem koło do paska zębatego; drugi silnik wyżej (też z łożyskiem, ale nad skrzynią; z wałkiem przedłużającym i kołem zębatym) i połączyłem je paskiem zębatym. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
smoczy [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 29 Lip, 2009
|
|
|
aaa czyli nie 2x2 lemco tylko jakieś kombinacje alpejskie..
paski zębate wytrzymują taki moment? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 29 Lip, 2009
|
|
|
Producent przysłał pasy zębate zgodnie z zamówionym momentem.
W HYUNDAIU ACCENT jednak zmniejszyłem prędkości max na poszczególnych biegach (dopasowałem momenty do potrzebnych na danym biegu); zamontowałem dodatkową przekładnię z paskiem zębatym między silnikiem a skrzynią (1,4:1).
I tak mi rozbuja się do 120 km/h, a ma lepsze odejścia na poszczególnych biegach i oszczędza silnik. Wczęśniej na 2 biegu jechał mi 70 km/h, a teraz jadę do max 55 km/h. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|