Bafang BBS02B 750W - miała być radość z jazdy a jest... |
Autor |
Wiadomość |
Crane83
początkujący
Wiek: 40 Dołączył: 30 Wrz 2021 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 05 Paź, 2021 Bafang BBS02B 750W - miała być radość z jazdy a jest...
|
|
|
...Lipa na maxa
Szanowni forumowicze
Zakladam powyzszy temat po to, aby dowiedziec sie czy z moim zestawem Bafanga jest wszystko okej, bo mam wrazenie ze jednak nie.
Posiadam zestaw jak w tytule czyli 750W. Moze nie mam jakiegos mega doswiadczenia z rowerami elektrycznym ale zdazylem pojezdzic na kilku rasowych fullach oraz zwyklych rowerach terkkingowych z napedem centralnym - wszystkie 250W. I chociazby na tej podstawie od Bafanga 750W moglbym sie spodziewac wrazen jesli nie "nieco" lepszych to przynajmniej takich samych. A jak jest?..no coz, sam nie wiem jak to opisac...chyba po prostu brak wrazen. Ale do rzeczy..
Zestaw jest calkowice nowy i praktycznie swiezo zamontowany. Pakiet zasilajacy, 48V na ogniwach Samsunga (17.5Ah). Z silnikiem wspolpracuje display 850C.
Poczatkowo, po zlozeniu uzywalem ustawien fabrycznych kontrolera. Kiedy jednak po jezdzie probnej doszeldem do wniosku ze nie tego sie spodziewalem i postanowilem wgrac inne nastawy, majac nadzieje ze to one stanowily problem. Niestety, nie zaobserwowalem zadnych istotnych zmian.
Jesli chodzi o przebieg jazdy to wyglada ona nastepujaco. Wybierajac dany tryb wspomagania, przy ruszaniu i rozpedzaniu odczuwam dosc wyrazna asyste silnika elektrycznego. Jednak po osiagniecu stalej stabilnej predkosci silnik jakby robil sobie "wolne" (nie ma znaczenia jaki wybrany jest stopien wspomagania) i przestaje w wyczuwalny sposob wspomagac rowerzyste. Na "ucho" silnik dalej pracuje ale do podtrzymania predkosci zdecydowanie trzeba sie przylozyc nogami
Ale jest jeszcze jedna inna istotna obserwacja. Nie wiem na ile dokladny jest wskaznik mocy chwilowej ktory znajduje sie na wyswietlaczu, ale w moim przypadku w trakcie jazdy (szczegolnie na etapie jazdy ze stala predkoscia) wartosci chwilowe oscyluja w zakresie zaledwie 0-50W, co wyjasnialoby slabe osiagi zestawu.
Aby to zaprezentowac, wrzucilem krotki filmik. Rower zawieszony jest na stojaku a kolo jest w powietrzu. Aby zasymulowac opory ruchu, w pewnym momencie lekko zaciskam hamulec. Zwroccie uwage na wspomiany wysiwetlacz.
Dajcie prosze znac czy mieliscie podobny problem i co o tym sadzicie?
Pozdrawiam,
-M
Bafang.avi
|
Pobierz Plik ściągnięto 228 raz(y) 5,52 MB |
Bafang_setup3.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 152 raz(y) 60,45 KB |
Bafang_setup2.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 140 raz(y) 68,13 KB |
Bafang_setup1.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 140 raz(y) 75,97 KB |
|
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Śro 06 Paź, 2021
|
|
|
Ustawiłeś Speed limit na manetce na 25km/h to czego oczekujesz na 4 stopniu wspomagania? Poustawiaj
wszystkie prędkośći na max i jedź na test.
A Start Current ustaw na 5 lub 3 bo rower ci odjedzie spod siedzenia
Dla przypomnienia:
https://electricbike-blog.com/2015/06/26/a-hackers-guide-to-programming-the-bbs02/
masz stronkę która jest biblią programowania bbs2 - nawet posługując się tłumaczem google |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
dar.k
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sty 2019 Posty: 31 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Śro 06 Paź, 2021
|
|
|
Użyj BafangConfigTool i wgraj załączone ustawienia, na których jeżdżę. Mocy tu nie brakuje.
bbs02b.zip
|
Pobierz Plik ściągnięto 217 raz(y) 341 Bajtów |
|
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Śro 06 Paź, 2021
|
|
|
dar.k napisał/a: | Użyj BafangConfigTool i wgraj załączone ustawienia, na których jeżdżę. Mocy tu nie brakuje. |
he he i nie zapomnij zabrać w trasę gasnicę |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
dar.k
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sty 2019 Posty: 31 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Śro 06 Paź, 2021
|
|
|
Czemu? |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Śro 06 Paź, 2021
|
|
|
bo pojazdy przekraczające prędkość 60km/h muszą ja mieć obowiazkowo
ojej to żart taki. sam jestem ciekaw jak silnik chodzi na twoim ustawieniu.
wszystkie prędkości na max. ale 25A na stałe nie zaryzykuję. |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
dar.k
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sty 2019 Posty: 31 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Pią 08 Paź, 2021
|
|
|
Miałem długo 18A, potem zachciało się więcej i zmieniłem na 25A, a wtedy dziwnym trafem niedługo po tym padł kontroler. Od tej pory jeżdżę na 20A |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Nie 10 Paź, 2021
|
|
|
andypip napisał/a: | Ustawiłeś Speed limit na manetce na 25km/h to czego oczekujesz na 4 stopniu wspomagania? ... |
Nawet bez używania manetki wspomaganie na każdym stopniu będzie ograniczone do tej szybkości. Tak to działa, dla ustawionego "speed limit" w okienku "throttle handle" odcinany jest prąd w silniku.
Tu masz dokładniejszy opis jak działa BBS:
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=113022 |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Nie 10 Paź, 2021
|
|
|
Jak to działa z grubsza i cieńsza wiem, podesłałem koledze link do konkretnej stronki.
Pisząc "na max" to oczywiste, że w zakładce manetki speed opcja By display command i wszedzie gdzie to możliwe.
A na wyswietlaczu ustawiamy np. 70km/h czy 99. |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Pon 11 Paź, 2021
|
|
|
andypip napisał/a: | Jak to działa z grubsza i cieńsza wiem, podesłałem koledze link do konkretnej stronki.
|
Ja też podsyłam link koledze, a nie tobie, staremu wydze ,
zacytowałem cię, bo masz rację, ale znalezienie konkretnej informacji w hacker's guide nie jest wcale proste. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pon 11 Paź, 2021
|
|
|
W sumie masz rację. Jak ten HG czytałem 1 raz to miałem mętlik w głowie
Ale kolega Darko podesłał gotowy plik z ustawieniami konkretnymi.
Wystarczy sćiągnąć i wgrać do napędu.
I tak na marginesie: warto po każdej zmianie sprawdzać czy rzeczywiście zmiany sie wgrały. Ten interfejs ma swoje kaprysy. Boleśnie się o tym przekonalem używając appki. |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
Mr.grabek
początkujący Majsterkowicz
Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2021 Posty: 4 Skąd: B-stok
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2022
|
|
|
Jak mu dasz 52v to poczujesz 65i zryw |
_________________ Grabek |
|
|
|
|
Mr.grabek
początkujący Majsterkowicz
Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2021 Posty: 4 Skąd: B-stok
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2022
|
|
|
I dozuj Amperaż |
_________________ Grabek |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 10 Cze, 2022
|
|
|
Ściągnij sobie "LunaBafangConfigTools" to to samo co BafangConfigTools ale ma załączone w spakowanym pliku 16 różnych ustawień a sam program jest skalowalny (dopasowuje się do wyświetlacza) czego w BafangConfigTools nie ma. |
|
|
|
|
Arek1
początkujący Arek1
Wiek: 43 Dołączył: 20 Lip 2022 Posty: 1 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: Śro 20 Lip, 2022
|
|
|
Mam podobny problem z silnikiem. Czy wgranie podanych ustawień pomogło? |
_________________ Arek |
|
|
|
|
|