ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Silnik i sterownik made in China
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Lis, 2011   

Wylutuj i sprawdź lupą pod światło, czy nie ma na nich oznaczeń. Może są na innych. Te 12 sztuk powinno być takie same.
 
 
ripit
[Usunięty]

Wysłany: Wto 29 Lis, 2011   

zeeltom napisał/a:
Wylutuj i sprawdź lupą pod światło, czy nie ma na nich oznaczeń. Może są na innych. Te 12 sztuk powinno być takie same.


Nie ma żadnych oznaczeń. Wszystkie pieczołowicie wytarte. Czy jest możliwość z bilansu mocy oszacować jakiego typu tranzystory to mogły być? Na elektroda.pl jakiś gość miał identyczny sterownik o mocy 350W i zastosowano tam tranzystory IRF 3205. Może z tej firmy tylko na wyższe moce?
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 29 Lis, 2011   

Te IRF3205 wytrzymają maksymalnie 110A (390A w peak'u) i 55V i 200W oraz mają rezystancję 8 miliohmów więc czego chcieć więcej? Jeżeli chodzi o koszty to kosztują ok. 5 zł/sztuka. Są też zdecydowanie mocniejsze do zastosowania i lepsze i noszą oznaczenie IRFBA1404P i wytrzymają 206A (650A w peak'u) przy 40V i 300 watów oraz mają rezystancję przejścia ok.3,7 miliohma. Ale cena jest już wyższa (w TME ok 9 zł/sztuka). Te drugie zniosą nawet brutalne traktowanie oczywiście oprócz zwarcia. Oba są typu N-Mosfet...

A jeżeli chcesz zrobić potwora który wytrzyma atak nuklearny i masz miejsce w obudowie to możesz dać IRFP4368PBF tylko to juz ma inny rozkład nóżek. Nic mocniejszego nie znam osobiście - prądy i moce chyba najwyższe z dostępnych - takich tranzystorów używają po 2-3 na fazę w falownikach o mocach rzędu do 5kW.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Śro 30 Lis, 2011   

proponowałbym popularne w aplikacjach sterowników rowerowych tuningowanych tranzystory IRFB4110PBF mają napięcie pracy 100V także zapas napięciowy bardziej odporne na udary napięciowe.
Rezystancja w stanie przewodzenia 4,5mΩ prąd nominalny 180A i jeszcze nie mają za dużej pojemności bramkowej.
Są dostępne w TME cena przy zakupie powyżej 10szt 11.07zł brutto.
_________________
pozdr
Tomek
 
 
ripit
[Usunięty]

Wysłany: Śro 30 Lis, 2011   

Dzięki za podpowiedzi. Skuterek jest na 60V więc raczej będę szedł w rozwiązanie tomson'a. Założę i zobaczę co z tego będzie dalej.
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Pią 02 Gru, 2011   

Trochę tańsze są IRFB4310 też są w TME tez na 100V proponowałbym najlepiej wymienić wszystkie tranzystory bo wtedy masz pewność że zaraz nie padnie któryś z jeszcze działających ale przeciażonych
_________________
pozdr
Tomek
 
 
ripit
[Usunięty]

Wysłany: Sob 10 Gru, 2011   

Niewiarygodne ale silnik naprawiłem :) . Działa super tylko jak go na innym sterowniku testowałem to się okazało że zabudowę wtyczki zrobili w tej serii inną i czujniki były nie po kolei. Sterownik po wymianie tranzystorów zachowuje się dziwnie. tzn rusza tylko na chwilę i po chwili konie. Dostaje napięcia tylko w niektórych położeniach kątowych co by znaczyło, że nie działają wszystkie 3 "układy". Jutro to jeszcze sprawdzę i rozwinę temat.
Póki co dzięki za pomoc wszystkim.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 11 Gru, 2011   

Pomiar prądu się pewnie wysypał albo halle fiksują...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Gru, 2011   

Stawiam na hallotrony. Sprawdź, czy wsunąłeś je do końca wyżłobień w stojanie.
Walczyłem z podobym problemem i to było przyczyną.
 
 
ripit
[Usunięty]

Wysłany: Czw 22 Gru, 2011   

zeeltom napisał/a:
Stawiam na hallotrony. Sprawdź, czy wsunąłeś je do końca wyżłobień w stojanie.
Walczyłem z podobym problemem i to było przyczyną.


Silnik działa na identycznym sterowniku w porządku. Padły tranzystory w sterowniku ostatnie w kanale B. Są inaczej łączone niż cała reszta i podejrzewam że są jakieś inne. Czy wszystkie są takie jakie sugerowaliście to znaczy N?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Gru, 2011   

Powinny być jednakowe. To są 3 identyczne tory, chyba, że ktoś wymyślił jakieś cudo.
Tam powinny być też diody przepięciowe, na tym samym radiatorze zazwyczaj je montują.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group