|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Japonskie akumulatory zelowe toyama OPINIE |
Autor |
Wiadomość |
Oklon
początkujący
Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 46
|
Wysłany: Nie 03 Cze, 2012 Japonskie akumulatory zelowe toyama OPINIE
|
|
|
Witam, chce zbudowac baterie z akumulatorow toyama:
http://www.sonarsklep.pl/...-zel-p-691.html
Czy ktos ma jakies doswiadczenie z tymi akumulatorami albo z ta firma? |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 04 Cze, 2012
|
|
|
Ja mam takie akusie - nie są złe - jedyne co trzeba im przyznać - nie są bardzo sztywne pod obciążeniem ale dają radę.. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Pon 04 Cze, 2012
|
|
|
Witam. Toyama jest raczej chińska niż japońska.
Polecał mi je wcześniej Nostus. Zdarzyło się że miałem okazje je zobaczyć i można dokładnie przyjrzeć się znakowi CE. Pozatym widać to na foto. Jest to China Eksport: wyjaśnienie http://cdn26.muratorplus....standardowy.jpg
Nawet strony jakiejś nie mają oficjalnej.
Ja mam akusy firmy SSB i brak uwag co do nich. |
|
|
|
|
Oklon
początkujący
Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 46
|
Wysłany: Wto 05 Cze, 2012
|
|
|
Nostusek Ty masz troszke inne aku bo z innej serii wiec chyba nie mozna prownywac. NPG dedykowane sa do silnikow itp. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 05 Cze, 2012
|
|
|
NPC są do głębokich prac cyklicznych o podwyższonej cykliczności
Cytując za producentem:
Seria NPC jest zaprojektowana do uciążliwych wymogów aplikacji cyklicznych umożliwiających dłuższe życie akumulatorów (co najmniej dwa razy dłuższe niż w przypadku baterii typu NP).
Seria GEL NPG odnosi się do akumulatorów produkowanych w oparciu o technologię VRLA i żel. Baterie żelowe posiadają znacznie lepsze parametry niż baterie typu NP szczególnie w zastosowaniach cyklicznych. Akumulatory te są szczególnie polecane do zasilania silników elektrycznych, oświetlenia awaryjnego, elektrowni solarnych i wiatrowych.
Seria NPG jest od 26Ah w górę i których to nie miałbym jak wepchnąć do roweru z racji ich gabarytów.
Dlatego też zdecydowałem się na serię NPC bo są mniejsze... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Oklon
początkujący
Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 46
|
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 05 Cze, 2012
|
|
|
Wg normy C20 masz 9 Ah - pewnie według C5 będzie z 4,5 Ah a według C1 ze 3Ah...
Moje 18Ah akumulatory dawały z siebie do momentu aż osiągały ok 10,5V pod obciążeniem ok. 9Ah i więcej nic.. Po odpięciu obciążenia ich napięcie na jałowo trzymało się na poziomie ok. 12,2V. Skąd wiem ile amperogodzin wykorzystywałem? Mój Imax B6 mi to powiedział. Spięte dwa równolegle do ładowania by się zawsze do jednego poziomu ładowały przeważnie wciągały w siebie ok 18,5 do 19Ah... Gdy je porządnie skatowałem nie ładując a spinając je równolegle tylko na kilka godzin by się wyrównały między sobą poprzez prądy wyrównawcze to rekordowo weszło w nie kiedyś 21Ah czyli po 10,5Ah na sztukę... Więcej nie dałem rady wepchnąć energii...
Co do ładowarek - mam STCL 12V ( z progami prądów 4, 6, 8, 12A) i nie polecam chyba że jako stacjonarna - jest duża i nieporęczna oraz przedwcześnie kończy ładowanie.
Jeżeli nie wymagasz by się szybko ładowały - zakup ładowarkę modelarską - np. Imax-a... Jeżeli chcesz coś więcej - polecam ładowarki Pulsar - mocne i nieduże... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Oklon
początkujący
Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 46
|
Wysłany: Wto 05 Cze, 2012
|
|
|
Zobaczym, ja tez je potestuje. Jaka ladowarka bylaby dobra abym mial pelen wglad w ilosc naladowanej energii itp za rozsadna cene?
a tak jako ciekawostke wklejam pojemnosci wzgledem czasu rozladowywania dla aku o tym samym wymiarze i wadze ale HAZE serii EV o pojemnosci 7.5Ah (dane z ulotki)
c20 c10 c5 c3 c1
7.5 6.9 6.1 5.6 4.6 (Ah)
Czyli moje npg9 sa mocno slabsze od haze? Niesadze aby byla taka roznica. |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Śro 06 Cze, 2012
|
|
|
Ja nie wierze w nic co piszą chinole ;|
patrz: CE |
|
|
|
|
Oklon
początkujący
Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 46
|
Wysłany: Śro 06 Cze, 2012
|
|
|
chilwee tez chinskie a wszystkich zaskoczyly |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|