|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
MidDrive VS Hub ogólna dyskusja |
Autor |
Wiadomość |
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 15 Lis, 2013
|
|
|
zeeltom, to działa inaczej. Dla przykładu:
Ja mam silnik i pcham w niego 60A. I kurna jestem w stanie wjechać pod KAŻDĄ pochyłość pod którą da się fizycznie wjechać rowerem. Moment jet taki, że szarpie kamienie i podrywa koło szukając przyczepności. Więc jadę te 10km/h pod największe górki ale... ale jest problem. Bo przy małym RPM silnik ma tylko np 30% sprawności i z tych moich 4kw zostaje mi 1.2, a reszta idzie na grzanie. Szkoda prądu na takie coś. A mając przekładnie i jadąc 10km/h silnik MIDa ma wyższy RPM i wyższą sprawność i wystarczy mu włożyć 1.7kw by uzyskać 1.2kw na kole. 1.7kw jest lepsze niż 4...
Co innego, że przy normalnej codziennej eksploatacji takie górki trafiają się na tyle rzadko, że zwyczajnie 95% ludzi nie myśli nawet o MIDzie. Tak to widzę |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Pią 15 Lis, 2013, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 15 Lis, 2013
|
|
|
Podstawowa sprawa, przynajmniej dla mnie, to jak najprostsze rozwiązania. Im mniej mechaniki, tym bardziej niezawodne urządzenie. Łańcuchy, przekładnie itp, to dla mnie niepotrzebne komplikowanie spraw. Dlatego ja wolę DD, kwestia gustu
Ale jak ktoś buduje monstra do wjazdów pod strome góry, to wiadomo, że trzeba stosować przełożenia. Bez tego się nie da w rozsądny sposób zrobić napędu o dużej mocy bezpośredniego.
Samochodem tez na 4 biegu nie wjedziemy pod stromą górkę.
Ale większość rowerów budowanych na tym forum, ma się przemieszczać po raczej równych drogach, bez podjazdów alpinistycznych i wtedy DD ma przewagę kolosalną. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|