ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasada działania i przekrój silników w piaście
Autor Wiadomość
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Nie 03 Sie, 2014   

Czego nie mamy mylić? Są silniki przekladniowe (w piastach kół rowerowych z przekłdnią planetarną) bez wolnobiegu?
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 03 Sie, 2014   

oper11, tas

To, że wyłamały się zęby przekładni, jeśli silnik był użytkowany zgodnie z zalecanymi mocami (z tego, co kojarzę, to oper11 ma fabryczny rower, więc pewnie moc nie była przekraczana), to wcale nie musi być wina użytkownika. W samochodzie mamy cały szereg różnych przekładni i przy byle szarpnięciu przecież nie wyłamują się zęby kół zębatych (chociaż znam przypadek Fiata Punto na gwarancji w którym zepsuła się skrzynia biegów i nie była objęta gwarancją - wydatek 5 tys. zł w ASO, 2-letni pojazd...). A warto zauważyć, że przekładnie w samochodzie naprawdę są narażone na duże zmiany obciążeń. Trwałość każdego urządzenia w głównej mierze zależy od producenta, a to, że teraz produkuje się jedno wielkie G, to chyba wszyscy wiedzą. Posiadam starszy silnik przekładniowy do przedniego koła - siedzi tam silnik komutatorowy, ale koła zębate są METALOWE. Czyżby wraz z postępem techniki zapomniano jak obrabia się stopy metali? Wszędzie ładuje się plastik. Nawet tam, gdzie nigdy nie powinien się znaleźć.
Dlatego sugeruję nie brać w obronę producentów ani sprzedawców, bo na każdym kroku nabijają kupujących w butelkę.
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Pon 04 Sie, 2014   

Szczygiel napisał/a:
Czego nie mamy mylić? Są silniki przekladniowe (w piastach kół rowerowych z przekłdnią planetarną) bez wolnobiegu?

A no nie mogłem uwierzyć bez rozbierania silnika, ale spotkałem się z takimi wynalazkami.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Pon 04 Sie, 2014   

Ha, to rzeczywiście ciekawe. Raczej jakieś sprzęgło powinno być zainstalowane. W rowerze najpopularniejszym jego rodzajem jest właśnie wolnobieg.
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 04 Sie, 2014   

Choćby Sanyo Dynamotor nie ma wolnobiegu - jedne wersje mają a inne nie.
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Pon 04 Sie, 2014   

Rzeczywiście, w tym modelu brak sprzęgła umożliwia częściowy odzysk energii i hamowanie silnikiem.
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 17 Maj, 2015   

jeżeli jest temat z porówaniem takich silników to warto zaznaczyć jeszcze jedną rzecz:

Jeżdżę zarówno na silniku przekładniowym i bezprzekładniowym.

Bezprzekładniowy mam ninecontinent 10x06 i 8x8 - oba te silniki lubią prąd
zaś przekładniowy mam 8fun i jakiś chiński no name.

Porównując przebieg

Silnik przekładniowy bez pedałowania robi z prędkością 36km/h około 80KM bateria 36V 15,5Ah

Silnik bezprzekładniowy robi na baterii 2x większej tylko 50km z prędkością około 42km/h

Z kąt wynika tak duża różnica - aż tyle prądu bezprzekładniowy połyka na przyspieszenie?
Bo domniemam, że na utrzymanie stałej dużej prędkości silniki biorą podobną moc?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 17 Maj, 2015   

Musiałbyś podłączyć oba silniki do tego samego sterownika.
Skoro to są różne instalacje wiec nie możesz tego porównywać względem siebie - oba zestawy pobierają tyle na ile na nich jeździsz, nie mnie i nie więcej.
Poza tym 6.5Wh/km przy 35km/h każe wątpić w rzetelność testu, tak samo jak 23Wh/km przy 42km/h. Różnica może być 30% ale nie 400%

Raczej to nie silniki lubią prąd, tylko kierownik lubi prąd :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Nie 17 Maj, 2015, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 17 Maj, 2015   

Ogólnie jest tak, że silniki niskoobrotowe mają mniejsze sprawności od - nazwijmy je tak - normalnoobrotowych czy też wysokoobrotowych. Istnieje pewien przedział prędkości obrotowych dla każdego silnika przy których ma on najwyższą sprawność. W silnikach wolnoobrotowych zakres pracy jest bardzo szeroki i zmienia się w czasie jazdy dużo bardziej (w odniesieniu do prędkości obrotowej znamionowej) niż w silnikach o wyższych prędkościach obrotowych. Wniosek jest następujący: niskoobrotowe (bezprzekładniowce) pracują przez dłuższy okres czasu w zakresie obrotów "nieoptymalnych", natomiast przekładniowe pracują częściej w zakresie "optymalnych" obrotów.

Prosiłbym o stosowanie poprawnych jednostek miar - KM to koń mechaniczny...
_________________
"Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 17 Maj, 2015   

CO do sterowników, to wiadomo, że bezprzekładniowy musi mieć mocniejszy. Ten continent, którego opisuje ma driver 45A
natomiast przekładniowy ma 17A

Wiadomo continent bez porównania rusza lepiej

(prądy odcięcia)

Co nie zmienia faktu, że prędkość przelotowa wydaje się być zbliżona.
Można jeszcze uwzględnić fakt, że rower przekładniowy jest rowerem leżącym typu delta, teoretycznie opory powietrza są mniejsze, ale za to są aż 3 koła i cięższy kierowca i przebieg jest znacznie większy.

a może problem jest w silniku może 10x06 na koło 28 to za dużo i nie ma on siły ciągnąć, dlatego tak dużo ciągnie...

Niedługo będę testował ten wolniejszy 8x8 i ciekawe jak z poborem prądu będzie - (wolniejszy silnik i mniejsze koło będzie przy testach)
Ostatnio zmieniony przez glebor Nie 17 Maj, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 17 Maj, 2015   

glebor napisał/a:
rower przekładniowy jest rowerem leżącym typu delta, teoretycznie opory powietrza są mniejsze, ale za to są aż 3 koła i cięższy kierowca

Tylko teoretycznie?
Hmm, mogłeś sobie wcześniej odpowiedzieć...
_________________
"Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe
Ostatnio zmieniony przez MARCIN Nie 17 Maj, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 17 Maj, 2015   

Glebor. To nie w rowerach jest problem, tylko ty masz problem z podstawą do porównania.
Porównujesz, ale sam nie wiesz co i z czym. Zużycie jest składową 100 czynników. Jeśli tego nie rozłożysz na części pierwsze to się zwyczajnie nic nie dowiesz.
Oba rowery mają jechać koło siebie, na tej samej trasie z takim samym ciężarem kierownika, a nie rowery z różną prędkością na różnych trasach jeden w piątek, drugi w niedzielę :roll:
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 17 Maj, 2015   

Im większe prędkości tym nieliniowo wzrastają opory powietrza i toczenia. Nie da się prosto przeliczyć proporcjionalności wzrostu pojemności akuumulatorów na prędkość maksymalną.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group