ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zakup silnika i kontrolera
Autor Wiadomość
yeszie 
początkujący


Wiek: 43
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 16
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Śro 26 Mar, 2014   Zakup silnika i kontrolera

Witam,
jestem początkującym w temacie stąd chciałbym się upewnić:

1. Czy silnik Nine Continent RH2806 (10x6) Tył + Infineon 27A, 36V 48V to dobry wybór do budowy uniwersalnego pojazdu?

Rower który posiadam to Mbike Massive 28 - zdjęcia roweru tutaj

2. Czy ta obręcz będzie pasowała czy są jakieś inne lepsze? - obrecz.

3. Jaką do tego dobrać dętkę? Czy wystarczy przełożyć tę którą mam obecnie czy musi być inna?

4. czy na mojej kierownicy zmieści się manetka kciukowa? wydaje mi się że nie ma miejsca bo dźwignia zmiany biegów przeszkadza.


Dziękuję za pomoc
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 26 Mar, 2014   

2. Pewnie, że są inne lepsze obręcze markowych producentów, dodatkowo wzmacniane, kapslowane, itp. Tylko, że Twój rower nie będzie jeździć w terenie, który usprawiedliwiałby zakup owej "lepszej" obręczy. Dlatego kupić można, ale dodatkowy wydatek nigdy się nie zamortyzuje.

3. Można przełożyć opaskę, oponę i dętkę. O ile są w dobrym stanie

4. Z manetkami zawsze jest kłopot, więc nie martw się. Jakoś zawsze uda sie ją ułożyć. Zazwyczaj trzeba poprzesuwać hamulce, przerzutki, czasem skrócić chwyt. No ale to wbrew pozorom nie jest jakiś wielki problem.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Dobraku 
stażysta
elektronik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Śro 26 Mar, 2014   Re: Zakup silnika i kontrolera

yeszie napisał/a:

4. czy na mojej kierownicy zmieści się manetka kciukowa? wydaje mi się że nie ma miejsca bo dźwignia zmiany biegów przeszkadza.


Mam praktycznie takie same manetki co ty i też kciukówkę.

musisz zrobić odstęp miedzy manetka a "przerzutką" 1cm ale nie bój nic... do hamulca siegniesz bez problemu ja dla symetri wrzuciłem po drugiej stronie dzwonek (taki mały) i jest lux.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 26 Mar, 2014   

Obręcz i szprychy to zawsze jest nieco kontrowersyjny temat. Generalnie im większe moce, im słabsze szprychy, im bardziej hardcorowy styl jazdy, no i wreszcie im większe waga tym zestaw obręcz plus szprychy bardziej staje się elementem użytkowym (materiałem eksploatacyjnym) jak klocki hamulcowe czy łańcuch:). Jednak jeśli dasz dobre szprychy, będziesz miał odpowiedni zaplot, kąty wyjścia z obręczy (co przy 28 jest łatwiejsze niż miejszych) będą w miarę normalne , nie ważysz akurat 140 kilo to jest spora szansa że pojeżdizsz na takim zestawie parę sezonów beż większych problemów:).
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
yeszie 
początkujący


Wiek: 43
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 16
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Czw 27 Mar, 2014   

Dziękuję za porady.
Odnośnie szprych to będą 2.2 mm grubości. Na bagażniku będą akumulatory. Ważę 70 kg a sam rower myślę że do 18 kg (przed modyfikacją).

Sprzęt ma być głównie na asfalt, wspomaganie pedałami. Bardziej zależy mi na odległości niż na szaleństwie (tzn. szybkim i zrywnym ruszaniu). Odległość jaka mnie interesuje ze wspomaganiem to 50 km.

Czy odnośnie pierwszego posta dot. silnika i sterownika- czy to dobry wybór?

Silnik http://nexun.pl/sklep/sil...h2806-10x6.html

Kontroler http://nexun.pl/sklep/ste...v-36v-48v-.html
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 27 Mar, 2014   

Bardzo dobry. Jednak być może jeśli chcesz głównie wspomagać pedałowanie w trybie pedal assist może rozważysz mniejszy nieco silnik przekłądniowy i nieco mniejszą moc? Zaletą jeśłi nie trzeba wielkiej mocy i momentu oraz samodzielnej pracy silnka jest jego mały wymiar (wygląd nieco większego dynama w pieście) oraz mała masa ( około połowę mniej niżdd).
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
yeszie 
początkujący


Wiek: 43
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 16
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Czw 27 Mar, 2014   

Myślę że fajnie by było mieć jakiś zapas mocy i móc się czasami pobawić. Ostatecznie wciąż szukam i czytam - co jak wiadomo nie zastąpi w żaden sposób doświadczenia, jeżdżenia. Wolę też mieć mocniejszą maszynę bo pewnie łatwiej ją będzie później sprzedać i rozpocząć z nowym doświadczeniem budowę bardziej pod siebie dostosowanej wersji.

Zmieniając temat czy jeżeli mam power packa 3300 mAh czyli 3,3 Ah - NiMH 7.2V to na ładowarce mikroprocesorowej jaką wartość A muszę ustawić. Minimalnie jest 0.1A. Czy jest jakiś wzór że np. 3300 mAh ma bateria to ładowanie standardowe będzie np 0.3A?
 
 
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 28 Mar, 2014   

Moja ładowarka "paluszków" jest skonfigurowana w trybie standardowym do ładowania przez około 10h, a w trybie ekspresowym przez 5h. Czyli 0,3A powinno być OK.
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pią 28 Mar, 2014   

yeszie napisał/a:
...Ostatecznie wciąż szukam i czytam - co jak wiadomo nie zastąpi w żaden sposób doświadczenia, jeżdżenia. ...

Wpadaj na Zlot do Żyrardowa a pojeździsz na różnych wynalazkach i się przekonasz "z czym się to je" ;)
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Pią 28 Mar, 2014   

yeszie napisał/a:
Wolę też mieć mocniejszą maszynę bo pewnie łatwiej ją będzie później sprzedać

A to na pewno. Podobna sytuacja jest na rynku aparatów fotograficznych, im większa matryca tym lepszy aparat, i wszyscy w to wierzą.
Moim zdaniem do wspomagania wystarcza hub 250W, jeżeli waga rowerzysty z rowerem nie przekracza 100 kg. Dla wagi zdecydowanie wyższej powinno wystarczyć 500W.
W terenie górskim moc powinna być dwa razy większa.
Dotyczy to zwykłych rowerów. Jeżeli komuś marzy się elektryczny motocross lub wyprzedzanie samochodów wtedy musi mieć większą moc, ale musi też pamiętać, jak silnie zmniejsza się wtedy zasięg.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group