ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Konwersja roweru na elektryczny
Autor Wiadomość
Bibero 
początkujący


Dołączył: 17 Kwi 2014
Posty: 3
Skąd: Rzeszotary
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2014   Konwersja roweru na elektryczny

Witam,

Zastanawiam się nad konwersją mojego 15-letniego roweru górskiego Trek na rowerek elektryczny. W założeniu ma on być alternatywnym środkiem transportu do pracy (22-25 km w jedną stronę). Połowa trasy to takie całkiem konkretne podjazdy, a reszta to w miarę spokojna (pod względem wzniesień) jazda po mieście.
Myślałem nad zestawem Bestmotor 36V 500W z baterią Li-Ion 36V 8Ah. Pytanie czy bateria nie będzie za słaba? Czy wogóle taka konwersja ma sens?
Nie zależy mi specjalnie na prędkości (zakładam czas dojazdu w okolicach 1,5 godziny), a raczej na wspomaganiu w podjazdach pod górkę.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2014   

Tam pisze "Przeznaczona do pracy z silnikami: 180 ~ 250W"
Przy 350W moze jeszcze pociagnie ale 500 to juz za duzo.
Ja juz jedna taka baterie spalilem, smrod straszny i pojemnosc o 20% mniejsza po takiej jednej jezdzie. One sa robione na tanich ogniwach laptopowych, juz lepiej zainwestowac w wysokopradowe i samemu cos takiego zlozyc
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 17 Kwi, 2014   

W jedną stronę spokojnie wystarczy. Musisz doładować w pracy na drogę powrotną.
 
 
Bibero 
początkujący


Dołączył: 17 Kwi 2014
Posty: 3
Skąd: Rzeszotary
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2014   

Czyli powinienem zainwestować raczej w baterię Li-Ion 36V 12Ah?
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2014   

Dokładnie tak. Nie chodzi o samą pojemność tylko o maksymalną moc jaką można z tych baterii "wydusić".
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2014   

Jeśli połowa trasy sa to podjazdy, to 12 Ah przy silniku 500W to absolutne minimum oraz musisz założyć (mieć możliwość) ładowania w pracy.
Poczytaj o sposobach robienia pakietów bo taka konwersja tania nie będzie.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2014   

Czemu nie bedzie? Dla chcacego...
Jak ma byc tanio ja polecam kupic baterie z alledrogo, np taką:
http://allegro.pl/rower-e...4160616636.html
do tego ode mnie BMSa 36V za 100zl i masz super baterie na ogniwach wysokopradowych czyli duzo lepsza niz ta pierwsza co kosztuje 1tys.
Co do pojemnosci to przy wspomaganiu pedalowania i bez szalenstw to i 10Ah powinno starczyc, a i zawsze zostana pieniadze na druga taka baterie
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2014   

qaz33 napisał/a:
Czemu nie bedzie? Dla chcacego...
Jak ma byc tanio ja polecam kupic baterie z alledrogo, np taką:
http://allegro.pl/rower-e...4160616636.html

Właśnie o tym pisałem że opieranie się o gotowy moduł tanio nie wyjdzie . A samodzielne zrobienie /adoptowanie wymaga poczytania naszych rad :-)
Mam też od kilku dni taki zestaw 'do samodzielnej naprawy' :-) i jeszcze nie wiem jak by się sprawował na takiej trasie i kilkanaście km pod górkę.
Ale fakt że jest to b. tania metoda zrobienia niezłego , estetycznego i obudowanego pakietu co najmniej na początek.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
beazee 
młodzik
ev bullitt


Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 95
Skąd: Irlandia
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2014   

Bateria 14.5 Ah przy silniku 500W (36V 25A) wystarcza mi na 45-50 km.
Kilka podjazdów, masa zestawu to ~170kg.
 
 
Bibero 
początkujący


Dołączył: 17 Kwi 2014
Posty: 3
Skąd: Rzeszotary
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2014   

Domyślam się, że opieranie się o gotowe moduły nie jest najtańszym rozwiązaniem, aczkolwiek wychodzi mi, że tańszym niż kupno nowego rowera lub skutera (który dodatkowo generuje większe koszty eksploatacyjne). Staram się jakoś minimalizować koszty tej konwersji stąd też na początku wybrałem niewłaściwy akumulator.
Mam jeszcze jedno pytanie o moc silnika. Z tego co czytalem (niestety nie pomnę stronki na której to przeczytalem) to zgodnie z prawem moc silnika powinna być ograniczona do 250W. Może zatem powinienem rozważyć opcję zakupy silnika o mniejszej mocy, a co za tym idzie również innego (tańszego) akumulatora? Tylko czy będzie to wyraźnie widoczne na podjazdach?
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2014   

Kup 250W 36V i tą baterię z początku postu i będzie ok. Na czasie Ci nie zależy a pod górkę pomożesz pedałami. Nawet 500W sam nie wjedzie.
 
 
beazee 
młodzik
ev bullitt


Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 95
Skąd: Irlandia
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2014   

250W nominalnie jest legalne.
500W (elektronicznie ograniczone do 250W) też powinno być legalne.

A czy ktokolwiek to sprawdza?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group