Bateria do hulajnogi 28 szt 18650 |
Autor |
Wiadomość |
robbo2k
stażysta
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 136 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Wto 13 Maj, 2014 Bateria do hulajnogi 28 szt 18650
|
|
|
Zamierzam zrobić 7S4P do hulajnogi. Mam 28szt Panasonic NCR18650.
Z tego co obecnie widzę to hulajnoga pobiera około 16A. Wiec te 4A nie powinno tych akumulatorków zabić.
Zastanawia mnie tylko jak rozwiązać kwestie monitorowania i ładowania.
Do balansowania co jakiś czas mogę ogniwa wyjąc i lądować pojedynczo w zwykłej ładowarce na 18650 ale na co dzień trzeba by je lądować w szeregu. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 13 Maj, 2014
|
|
|
4 A prądu ciągłego na ogniwo to nie jest za dobrze...
Do ladowania można kupić łądowarkę Li-ion 24 V , która będzie zmniejszała prąd łądowaniu
gdy pakiet będzie bliski max V.
Przyda sie monitorek 8 S, który ma alarm gdy jakakolwiek cela będzie miałą > 4,2 V. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 13 Maj, 2014
|
|
|
Albo poprostu kupic bmsa z balancerem na 7 celi. |
|
|
|
|
robbo2k
stażysta
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 136 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Wto 13 Maj, 2014
|
|
|
Problem jest taki iż baterie plus pudełka kosztowały 150zł a BMS dla 7S4P kosztowałby pewnie ze 300zł albo lepiej:) wiec zamontuje sobie po 4x15zł pikacze z pomiarem napięcia.
Jak rozumiem złącze do balansera to nic innego jak wyprowadzenie "K" kabelków z pomiędzy ogniw szeregowych dla 7S będzie osiem przewodów?
K+ogniwo-K+ogniwo-K+ogniwo-K |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 13 Maj, 2014
|
|
|
Monitorek nie zastapi BMS-a, a BMS nie zastąpi monitorka bo :
- jak jest (typowy) BMS to automatycznie 'wyrównuje' ładowanie ogniw i w trakcie eksploatacji nie widać słabszych ogniw
- jak mamy tylko monitorek to widac słabsze, różnice w ogniwach ale trzeba zadbać o ich wyrównywanie |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
robbo2k
stażysta
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 136 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Pią 16 Maj, 2014
|
|
|
Dzisiaj pojeździłem na li-polach Turnigy i stwierdzam iz BMS i monitorki to zbędny wydatek (mimo ze mam monitorowanie kaażdego ogniwa). Po jeździe i 3 ładowaniach ogniwa rozbiegły sie o nie więcej niż 0,02V. Można śmiało pilnować tylko napięcia całości.
Stwierdzam jednak iż dla bezpieczeństwa pójdę w LifePo4 będzie drogo ale długowiecznie. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 16 Maj, 2014
|
|
|
Monitorki zaczną być potrzebne jak przycisniesz gazu i akumulatory bede częściej mocno dociazane tak, ze chwilowe napiecie bedzie bliskie 3-3.3 V. No i z upływem czasu nie utrzymaja się równe. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014
|
|
|
Jaka jest różnica w bezpieczeństwie między li-po a lifepo4? |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014
|
|
|
Roznice lifepo4 w stosunku do lipo:
- starczaja na 3 razy wiecej cykli ladowania/rozladowania
- nie pala ani nie wybuchaja przy przedziurawieniu czy przeladowaniu
- sa bardziej odporne na zbytnie rozladowanie ogniw
- sa o ok 10-20% wieksze i ciezsze
- oczywiscie drozsze |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014
|
|
|
qaz33 napisał/a: | - nie pala ani nie wybuchaja przy przedziurawieniu czy przeladowaniu |
Co do tego się nie zgodzę, gdyż właśnie przed chwilą miałem awarie w robocie - bateryjka lipo 450mah 2s dostała się pomiędzy zębatkę a łańcuch i została podziurawiona, nie wybuchła, nie zapaliła się, jedynie poszło z niej odrobinę dymu. Chyba jednak takie sytuacje są uwzględniane w procesie technologicznym lipo. |
_________________ Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014
|
|
|
Cytat: | jedynie poszło z niej odrobinę dymu |
jakby oprocz tego dymu poszla jeszcze iskra to mialbys wiekszą zabawe. Oczywiście nie zawsze musi dojść do zapłonu ale jak już dojdzie to łatwo tego nie ugasisz. |
|
|
|
|
robbo2k
stażysta
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 136 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014
|
|
|
ooooo....k*&%&^$^&$ własnie jeździłem na mojej nowej hulajnodze z li-jon gdy zaśmierdziało zabłysło .... Pomysł z koszykami był słaby drut łaczący +/- zatopiony w plastiku wypalił w nim dziure a sprężynka przeleciała przez dwa koszyki które zamieniły sie w piekna mase plastiku.
16A to za dużo dla takiej konstrukcji ale było fajnie dynamicznie, szybko itd....
ale Panasonic NCR18650 nawet 7S4P nie uciągną choć to raczej kwestia gownianych koszyków i o ile zmiana kabli na grubę wyszła ok to połączenia wewnętrzne drutem to G*^*&^ . W każdym razie akumulatorki są ok.
Trzeba będzie jednak lutować na szerokie blaszki. Ciekawe ze Razor E300 z silnikiem 250W podczas jazdy nie schodzi z 350W 16A z akumulatora. A przytrzymany o sciane przekracza 500W. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014
|
|
|
Pomysł z koszyczkami i sprezynkami sprawdza się tylko laboratoryjnie.
W rzeczywistości przy tych wstrząsach i pradach trzeba solidnie mocowac i lutowac lub zgrzewac. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|