ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Panel sterowania + manetka
Autor Wiadomość
gerrard33 
początkujący


Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 40
Skąd: ciechocinek
Wysłany: Pon 30 Cze, 2014   Panel sterowania + manetka

Niektóre sterowniki mają możliwość podłączenia zarówno panelu sterowania led (4pin) jak i manetki (3pin).
Widziałem kiedyś rower, który miał na kierownicy jedno i drugie.
Na jakiej zasadzie to działa.
Na pewno 3 stopniowe wspomaganie na panelu działa tylko podczas pedałowania, a manetka działa bez PAS.
Czy manetka działa niezależnie od wybranego poziomu na panelu?
Tzn. jesli na panelu jest wybrany jakiś poziom wspomagania, to czy po przekręceniu manetki na max, silnik dostanie max, czy tylko tyle ile jest wybrane na panelu?
Ostatnio zmieniony przez gerrard33 Pon 07 Lip, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dobraku 
stażysta
elektronik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Pon 30 Cze, 2014   

Silnik dostaje tylko tyle ile masz ustawione progowo wg panelu led ... Mam taki jeden zestaw i mam go już trochę rozpracowanego.
Panel na podstawie ustawionego poziomu zwraca na jednej z żył 3 różne napięcia z zakresu o ile pamiętam 2,7-4,5V im wiekszy poziom wspomagania/prędkości tym wyższe napięcie. Do tego palenu co ja mam idą 4 przewody zasilanie pełne , zasilanie powrót(power dla sterownika), masa, i wyjście manetka/wspomaganie( to własnie ze zmiennym skokowo napięciem)

W innym sterowniku gdzie był dodatkowy panel LCD też było to tak zrealizowane tylko tam do wyświetlacza szło dodatkowo 5V i ono też było ograniczene , poźniej wracało na manetkę - na zasilanie.

Generalnie wszystko analogowo, żadnej komunikacji z procesorami tam nie ma( chyba że to sparta/batavus to inna sprawa
 
 
gerrard33 
początkujący


Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 40
Skąd: ciechocinek
Wysłany: Czw 03 Lip, 2014   

Czyli manetka jest zalezna od panelu.
Ciekawe czy da się ją podłączyć tak, zeby bez względu na wybrany poziom wspomagania, dawała 0-100% mocy.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Lip, 2014   

Jeśli podasz na manetkę stałe zasilanie 5V, to powinna być niezależna od panela.
Teoretycznie ;)
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Pią 04 Lip, 2014   

gerrard33 napisał/a:
Czyli manetka jest zalezna od panelu.
Ciekawe czy da się ją podłączyć tak, zeby bez względu na wybrany poziom wspomagania, dawała 0-100% mocy.

Da się, tu sprawdzony przykład podłączenia panelu i PAS do wejścia manetki:

Panel sterujący musi być analogowy. Obecnie coraz częściej występują panele połączone z kontrolerem złączem szeregowym (cyfrowym) i wtedy takie połączenie do manetki jest niemożliwe.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
sid662 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 29
Skąd: Grudziadz
Wysłany: Pon 07 Lip, 2014   

borsuk, Witam. Mam pytanie czy konieczne jest podanie +36V żeby układ działał? Czy ewentualnie bez podania +36V nie będzie tylko wskazywał pojemności akumlatorów?
Chodzi o to że mam pakiet 16s3p czyli 66V tylko na manetkę a fajnie by było dołożyć PAS na dłuższe trasy (a sterownik nie ma wejścia PAS).
 
 
gerrard33 
początkujący


Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 40
Skąd: ciechocinek
Wysłany: Pon 07 Lip, 2014   

Sterownik KU-62 ma wyjście tylko na manetkę.
http://www.maxev.pl/p22,k...ecitypower.html
Podłączyłeś tam dodatkowo panel sterowania i działają niezależnie.

Ja mam sterownik z oddzielnym wyjściem na panel oraz manetkę.
http://www.maxev.pl/p160,...-bestmotor.html
Mam zmostkować sygnałowe przewody z manetki i panelu?
Właśnie zamówiłem manetkę i jak przyjdzie będe kombinował.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Lip, 2014   

36V jest tylko do wskaźnika ledowego poziomu stanu baterii. Bez tego też będzie działało, bo reszta jest zasilana z 5V.
 
 
gerrard33 
początkujący


Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 40
Skąd: ciechocinek
Wysłany: Pon 07 Lip, 2014   

Cały panel sterowania jest zasilany 36v.
Chyba nie dochodzi do niego oddzielne zasilanie 5v.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Lip, 2014   

Pewny jesteś? A co jest na schemacie powyżej?
Nie spotkałem sterownika, który byłby sterowany napięciem innym, jak z przedziału 0 - 5V.
Pełne napięcie zawsze było do wskaźnika i stacyjki. 5V do manetki i PASS.
 
 
gerrard33 
początkujący


Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 40
Skąd: ciechocinek
Wysłany: Pon 07 Lip, 2014   

Według schematu powyżej do panelu dochodzi 36v.
Natomiast wraca 0-5v do sterownika.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Pon 07 Lip, 2014   

sid662 napisał/a:
borsuk, Witam. Mam pytanie czy konieczne jest podanie +36V żeby układ działał? Czy ewentualnie bez podania +36V nie będzie tylko wskazywał pojemności akumlatorów?
Chodzi o to że mam pakiet 16s3p czyli 66V tylko na manetkę a fajnie by było dołożyć PAS na dłuższe trasy (a sterownik nie ma wejścia PAS).

Ten panel (jak na obrazku) zasilany jest bezpośrednio z akumulatora 36V. Są też wersje 24V i 48V. Po odłączeniu zasilania nie będzie chodził. Panel zawiera stabilizatory LM317 i 78L05 oraz mikroprocesor F9222. Na pewno można odłączyć wskaźnik baterii i po przeróbkach i testach zasilać panel z innego napięcia, ale to sporo dłubaniny.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Lip, 2014   

Dla mnie to dziwne. W moich kontrolerach zawsze 5V było brane z kontrolera. Te nowe wynalazki zaczynają mnie denerwować ;) Stabilizatory w paneliku? Osobny zasilacz kontrolera na kierownicy? :D Gdzie chłodzenie?
A potem coś siądzie i już nie pojedziesz.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Pon 07 Lip, 2014   

zeeltom napisał/a:
Dla mnie to dziwne. W moich kontrolerach zawsze 5V było brane z kontrolera. Te nowe wynalazki zaczynają mnie denerwować ;) Stabilizatory w paneliku? Osobny zasilacz kontrolera na kierownicy? :D Gdzie chłodzenie?
A potem coś siądzie i już nie pojedziesz.

Pobór prądu jest tam niewielki, podejrzewam, że najprędzej to mogą się uszkodzić gumowe przyciski.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 08 Lip, 2014   

Może i trochę rozsądku jest w takim rozwiązaniu. Nie wiem do czego jest jeszcze wykorzystywane 5V w sterowniku. Bo mamy manetkę, układ PASS i hallotrony w silniku, ewentualnie przełącznik siły wspomagania. Dużego prądu, to nie wykorzystuje, ale według mnie elektronika powinna być w jednym miejscu, a nie porozrzucana po rowerze.
Bo i tak trzeba doprowadzić te 5V do końcowych urządzeń. W przypadku powyższego rozwiązania uszkodzenie tego sterowniczka z wyświetlaczem, unieruchomi rower. Gdy w zwykłym rozwiązaniu uszkodzi się wyświetlacz, manetka nadal będzie działała. Może się niepotrzebnie wzbudzam ;)
Powoli zaczyna to przypominać historię elektryki silników samochodowych, gdy kiedyś do naprawy wystarczył przerywacz, kondensator, cewka, palec rozdzielacza, kopułka i kawałek młotka z przecinakiem, teraz bez profesjonalnego serwisu nie naprawisz nic w drodze :D
Po moich ostatnich przebojach z holendrami każdy wynalazek wychodzący poza logiczne rozwiązania ma służyć chyba tylko zarobkom specjalizowanych serwisów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group