|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Alarm/Buzze 8s - przeróbka |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 09 Lip, 2014 Alarm/Buzze 8s - przeróbka
|
|
|
Opis jak prawidłowo przerobić alarm 8s, aby pobierał minimalny prąd. Przydatne jest to, kiedy mamy zamiar pozostawiać alarmy wpięte w rower na stałe. Dzięki małemu zużyciu energii oraz systematycznemu użytkowaniu bajka - powoduje to tylko minimalny rozjazd cel i podniesienie komfortu użytkowania.
1. Otwieramy alarm
2. Usuwamy wyświetlacz
3. Na jego miejsce musimy wlutować podstawkę DIP
4. Sprawdzamy poprawność działania
5. Przyklejamy gąbkę, nakładamy nowa koszulkę
6. Dokonujemy testu działania
Od teraz alarm pobiera 7mA zamiast 16mA. Mamy jednocześnie możliwość łatwego podłączenia wyświetlacza w celach diagnostycznych. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Szaczek
stażysta
Pomógł: 4 razy Wiek: 45 Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 165 Skąd: Police
|
Wysłany: Sob 19 Lip, 2014
|
|
|
tas napisał/a: | 3. Na jego miejsce musimy wlutować podstawkę DIP |
Takie pytanie, podstawka DIP o rastrze 2,54mm czy 1,778mm? |
_________________ Obecnie jeżdżę na: Fedora |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 19 Lip, 2014
|
|
|
W podobnych buzerkach odłączenie "-" unieruchamia go. Wiec nie wiem czy warto przerabiać fajne urządzenie, zamiast odłączać kilka minusów . Jednak ten "miernik" przy okazji pokazuje napięcie segmentu. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Nie 20 Lip, 2014, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 20 Lip, 2014
|
|
|
Nie łatwiej dać gdzieś w rowerze mały przełącznik i tylko czasami sprawdzać stan każdej celi? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 20 Lip, 2014
|
|
|
Buzer ma tę zaletę ze właczony na stałe - w CZASIE JAZDY, pozwala stale monitorować spadek napiecia ponizej wartości np. 3.3 lub 3,6 V. Nie chodzi o "czasami sprawdzanie stanu każdej celi" ale o natychmiastowy sygnał z powodu chwilowego spadku napięcia np. przy "przycisnieciu gazu". Uczy to ekonomicznej jazdy oraz nie dopuszcza do niszczenia ogniw.
Pakiet może mieć relatywnie dużą pojemność ale małą odporność na wyższe prądy. Gdy duże obciazenie minie, czyli np po kilku min albo po powrocie do domu , napiecia na celach będą z powrotem wysokie ale to nie świadczy że ogniwo nie było przeciązone. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 20 Lip, 2014
|
|
|
WojtekErnest,
To mnie zagiąłeś. W takim przypadku czy nie lepiej było by zostawić wyświetlacze? Bo jak je wylutujesz i będziesz z nich korzystał to znajdziesz się w punkcie wyjścia, czy tak? W takim razie jaki to ma sens? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 20 Lip, 2014
|
|
|
Pomysl z wylutowywaniem ma sens tylko z jednego powodu : jesli z powodow montazowych musza byc NA STALE wlaczone w cele. Wtedy wyjęcie wyswietlacza obniża staly pobór prądu.. To opisal szczegółowo TAS.
ja korzystam z buzerkow z diodami led ktore mam z przodu na kierownicy. Piknieciu buzerka towarzyszy zgasniecie diody górnej i zapalenie dolnej. Buzerek 4S jest włączony w tę część segmentu który uznaję za najsłabszy. Jeśliby gasly wszystkie 4 diody to też sygnał o krytycznym stanie całości i bliskim końcu jazdy.. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 20 Lip, 2014
|
|
|
Nie chcę nikogo straszyć z usuwaniem wyświetlacza, ale ja np. miałem taki błąd (pakiet lipo 4s)
Alarm poszedł na reklamację - oczywiście została uwzględniona |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|