ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Alarm/Buzze 8s - przeróbka
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 09 Lip, 2014   Alarm/Buzze 8s - przeróbka

Opis jak prawidłowo przerobić alarm 8s, aby pobierał minimalny prąd. Przydatne jest to, kiedy mamy zamiar pozostawiać alarmy wpięte w rower na stałe. Dzięki małemu zużyciu energii oraz systematycznemu użytkowaniu bajka - powoduje to tylko minimalny rozjazd cel i podniesienie komfortu użytkowania.




1. Otwieramy alarm
2. Usuwamy wyświetlacz
3. Na jego miejsce musimy wlutować podstawkę DIP
4. Sprawdzamy poprawność działania
5. Przyklejamy gąbkę, nakładamy nowa koszulkę
6. Dokonujemy testu działania

Od teraz alarm pobiera 7mA zamiast 16mA. Mamy jednocześnie możliwość łatwego podłączenia wyświetlacza w celach diagnostycznych.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Szaczek 
stażysta


Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 165
Skąd: Police
Wysłany: Sob 19 Lip, 2014   

tas napisał/a:
3. Na jego miejsce musimy wlutować podstawkę DIP


Takie pytanie, podstawka DIP o rastrze 2,54mm czy 1,778mm?
_________________
Obecnie jeżdżę na: Fedora
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 19 Lip, 2014   

W podobnych buzerkach odłączenie "-" unieruchamia go. Wiec nie wiem czy warto przerabiać fajne urządzenie, zamiast odłączać kilka minusów . Jednak ten "miernik" przy okazji pokazuje napięcie segmentu.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Nie 20 Lip, 2014, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 20 Lip, 2014   

Nie łatwiej dać gdzieś w rowerze mały przełącznik i tylko czasami sprawdzać stan każdej celi?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 20 Lip, 2014   

Buzer ma tę zaletę ze właczony na stałe - w CZASIE JAZDY, pozwala stale monitorować spadek napiecia ponizej wartości np. 3.3 lub 3,6 V. Nie chodzi o "czasami sprawdzanie stanu każdej celi" ale o natychmiastowy sygnał z powodu chwilowego spadku napięcia np. przy "przycisnieciu gazu". Uczy to ekonomicznej jazdy oraz nie dopuszcza do niszczenia ogniw.
Pakiet może mieć relatywnie dużą pojemność ale małą odporność na wyższe prądy. Gdy duże obciazenie minie, czyli np po kilku min albo po powrocie do domu , napiecia na celach będą z powrotem wysokie ale to nie świadczy że ogniwo nie było przeciązone.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 20 Lip, 2014   

WojtekErnest,
To mnie zagiąłeś. W takim przypadku czy nie lepiej było by zostawić wyświetlacze? Bo jak je wylutujesz i będziesz z nich korzystał to znajdziesz się w punkcie wyjścia, czy tak? W takim razie jaki to ma sens?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 20 Lip, 2014   

Pomysl z wylutowywaniem ma sens tylko z jednego powodu : jesli z powodow montazowych musza byc NA STALE wlaczone w cele. Wtedy wyjęcie wyswietlacza obniża staly pobór prądu.. To opisal szczegółowo TAS.
ja korzystam z buzerkow z diodami led ktore mam z przodu na kierownicy. Piknieciu buzerka towarzyszy zgasniecie diody górnej i zapalenie dolnej. Buzerek 4S jest włączony w tę część segmentu który uznaję za najsłabszy. Jeśliby gasly wszystkie 4 diody to też sygnał o krytycznym stanie całości i bliskim końcu jazdy..
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 20 Lip, 2014   

Nie chcę nikogo straszyć z usuwaniem wyświetlacza, ale ja np. miałem taki błąd (pakiet lipo 4s)

Alarm poszedł na reklamację - oczywiście została uwzględniona
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group