|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Zaplot szprych komarkowych w koło na silniku NC 10x6 |
Autor |
Wiadomość |
Szaczek
stażysta
Pomógł: 4 razy Wiek: 45 Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 165 Skąd: Police
|
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014 Zaplot szprych komarkowych w koło na silniku NC 10x6
|
|
|
Witam,
Czy ktoś zaplatał koło 26 cali na silniku NC 10x6 szprychami komarkowymi?
Chodzi mi o to czy szprychy komarkowe z alledrogo wchodzą w otwory do tego silnika czy trzeba otwory w silniku rozwiercać? Jeśli trzeba to w jaki sposób najlepiej to zrobić aby nie osłabić mocowania szprych w silniku, wiercić centralnie przez otwór wiertłem 3,2mm czy może jakoś inaczej powiedzmy bliżej osi silnika.
Normalnie tragedia z tymi szprychami, moje lecą jak muchy i musze wymienić na grubsze bo teraz mam 2,0.
Jaka obręcz będzie najlepsza do tego celu pod hamulce szczękowe, teraz mam obręcz REMERX GRAND ROCK 559x19 26" czy ona da radę po rozwierceniu otworów pod nyple?
Proszę o konkrety z linkiem do obręczy w której przygotowanie nowych otworów pod nyple nie będzie stwarzało zagrożenia dla jeżdżącego.
Pozdrawiam,
Szaczek |
_________________ Obecnie jeżdżę na: Fedora |
|
|
|
|
Patriko
brygadzista
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2014 Posty: 242 Skąd: Słupca
|
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014
|
|
|
Mam szprychy 3,2mm otworów rowiercać nie musisz, ale w niektóre dosłownie wkręcasz szprychy
Zaplatając koło najpierw wkładasz wszystkie szprychy w silnik a później w obręcz,
naturalnie obręcz musi być rozwiercona odpowiednio pod nyple. |
_________________ Jeżdżę na: Coma 3000 |
|
|
|
|
Szaczek
stażysta
Pomógł: 4 razy Wiek: 45 Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 165 Skąd: Police
|
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014
|
|
|
Jeszcze jedno pytanie, główki szprych jak włożyć w silnik, na zewnątrz, do wewnątrz czy na przemian? |
_________________ Obecnie jeżdżę na: Fedora |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014
|
|
|
Ja wkładałem łebkami na zewnątrz wszystkie. |
|
|
|
|
Patriko
brygadzista
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2014 Posty: 242 Skąd: Słupca
|
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014
|
|
|
Ja mam na przemian, akurat stał u mnie romet i podpatrzyłem jak ma zaplecione koła, to i tak samo zaplotłem. |
_________________ Jeżdżę na: Coma 3000 |
|
|
|
|
Szaczek
stażysta
Pomógł: 4 razy Wiek: 45 Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 165 Skąd: Police
|
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014
|
|
|
No to się trochę wyjaśniło, jutro zabieram się do roboty.
Dziękuję za informacje. |
_________________ Obecnie jeżdżę na: Fedora |
|
|
|
|
Szaczek
stażysta
Pomógł: 4 razy Wiek: 45 Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 165 Skąd: Police
|
Wysłany: Wto 02 Wrz, 2014
|
|
|
Jeszcze jedno, jakim wiertłem rozwiercaliście felgę jeśli np. nypel ma 7,0mm rozumiem że musi mieć jakiś luz aby ułożył się odpowiednio na feldze, to wówczas rozwiercać na 7,5mm czy jeszcze więcej? |
_________________ Obecnie jeżdżę na: Fedora |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 02 Wrz, 2014
|
|
|
Ja rozwiercałem wiertłem na "fasolkę" wzdłuż obręczy, by nyple układały się do skosów wynikających z zaplatania na krzyż. |
|
|
|
|
Szaczek
stażysta
Pomógł: 4 razy Wiek: 45 Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 165 Skąd: Police
|
Wysłany: Śro 10 Wrz, 2014
|
|
|
Zrobione
Felga rozwiercona wiertłem 7,0mm na prosto (bez fasolki), nyple ładnie się ułożyły. Jeździ się dużo lepiej, koło sztywniejsze nic nie trzeszczy i nie skrzypi.
Udany modzik, polecam wszystkim którzy mają problem ze szprychami.
Pozdrawiam. |
_________________ Obecnie jeżdżę na: Fedora |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|