ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
bateria li-ion rozładowanie i ładowanie
Autor Wiadomość
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 23 Lis, 2014   bateria li-ion rozładowanie i ładowanie

Hej. Powiedzcie mi czy po dłuższym staniu warto jest baterię rozładować do rozłączenia przez elektronikę i ładować na full, czy lepiej nie rozładowywać li-ionów do granicy wyłączenia przez elektronikę, następne pytanko, to chciałbym jeździć rowerem z li-ionem zimą. Mróz będzie w granicach -10. Czy taka temperatura szkodzi baterii, jest duża szansa, że po zimie będzie nadawać się do wyrzucenia czy można śmiało jeździć?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 23 Lis, 2014   

Unikac bez potrzeby rozladowywania do minimum. Ładować malym prądem, sprawdzac czy balansowanie przebiega prawidłowo. W zimie, -10 bedziesz mial dużo niższą pojemność i warto zadbac by ogniwa byly obudowane i nie tracily ciepła. Po takiej jezdzie dobrze gdyby nie stal na dworze kolejne 8 godz ale byl doladowywany w cieple. Czyli najbardziej sie sprawdza pakiet wymienny, wysuwany z roweru.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Sob 28 Lut, 2015   

Na początek witam wszystkich forumowiczów.
Chciałbym zasięgnąć porady w sprawie równoczesnego ładowania dwóch:

Baterii litowo-jonowych cele SAMSUNGA
Nap... 36V / poj... 7,8Ah {280Wh}
Max. nap.. ładowania 42V Max. prąd rozładowania 15A
Napięcie odcięcia 26V Opór wewnętrzny ≤75 mΩ
Elektroniczny system zarządzania baterią;
1.balansowanie cel
2.ochrona przed przeładowaniem
3.ochrona przez nadmiernym rozładowaniem
4.ochrona przed przegrzaniem cel
5.ochrona przez nadmiernym obciążeniem

z ładowarki Li-Ion
36V (42V), 3A

Baterie będą używane pojedynczo (osobne rowery) jak i podwójnie (jeden rower). W związku z tym mam kilka pytań;
1. Jakie będą konsekwencje bezpośredniego ładowania prądem 3A jednego pakietu. Aktualnie ładuję pakiet równilegle z oporem, pradem 2A. Pełne ładowanie trwa okolo 7-8godz (do zapalenia zielonej diody) w tym faza ze stałym pradem trwa ~1.5godz, następnie prąd spada aż do 50mA. Bateria jest cały czas zimna.
2. Jeżeli wyprowadzę dwa wyjścia z ładowarki, jedno z nich zabezpieczając diodą (zaporowo), tak by do wtyku z diodą podłaczyć aku o większym napięciu a do drugiego o mniejszym napięciu, to prądy (zgodnie z prawem Ohma) powinny się automatycznie podzielić stosownie do naładowania/rozładowania. Po zrównaniu napięć na obu akumulatorach, ręcznie lub automatycznie, dioda byłaby bocznikowana (wyeliminowanie spadku 0.7V na diodzie). Propozycje układu do bocznikowania są mile widziane.
3. Zamierzam łącząc oba akumulatory równolegle zabezpieczyć je diodami przed rozładowaniem między sobą, czy ma to sens? Akumulatory są nowe (takie same) więc bez diod powinno być OK, lecz z czasem mogą się różnić ze względu na różny sposób eksploatacji.

Ponieważ zależy mi głównie na bezpieczeństwie i wygodzie ładowania i używania, rozwiązanie powinno być jak najprostsze.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 28 Lut, 2015   

Nie widze problemu z ladowaniem 3A, taki prąd będzie na poczatku ladowania, potem dosc szybkonmaleje.
Nie widzę natomiast w praktyce ladowanie dwóch pakietow przez diody. Zailacze w wiekszosci maja tryb próbkowania, przerywania ladowania i pomiaru napiecia. Dioda w szereg to uniemozliwi.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 05 Mar, 2015   

Dalsza część dyskusji odnośnie wizji i teorii została przeniesiona tu: http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3477
Ewentualne dalsze bajkopisarstwo w tym miejscu będzie od razu usuwane.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group