|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
bateria li-ion rozładowanie i ładowanie |
Autor |
Wiadomość |
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1333 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 23 Lis, 2014 bateria li-ion rozładowanie i ładowanie
|
|
|
Hej. Powiedzcie mi czy po dłuższym staniu warto jest baterię rozładować do rozłączenia przez elektronikę i ładować na full, czy lepiej nie rozładowywać li-ionów do granicy wyłączenia przez elektronikę, następne pytanko, to chciałbym jeździć rowerem z li-ionem zimą. Mróz będzie w granicach -10. Czy taka temperatura szkodzi baterii, jest duża szansa, że po zimie będzie nadawać się do wyrzucenia czy można śmiało jeździć? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 23 Lis, 2014
|
|
|
Unikac bez potrzeby rozladowywania do minimum. Ładować malym prądem, sprawdzac czy balansowanie przebiega prawidłowo. W zimie, -10 bedziesz mial dużo niższą pojemność i warto zadbac by ogniwa byly obudowane i nie tracily ciepła. Po takiej jezdzie dobrze gdyby nie stal na dworze kolejne 8 godz ale byl doladowywany w cieple. Czyli najbardziej sie sprawdza pakiet wymienny, wysuwany z roweru. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Sob 28 Lut, 2015
|
|
|
Na początek witam wszystkich forumowiczów.
Chciałbym zasięgnąć porady w sprawie równoczesnego ładowania dwóch:
Baterii litowo-jonowych cele SAMSUNGA
Nap... 36V / poj... 7,8Ah {280Wh}
Max. nap.. ładowania 42V Max. prąd rozładowania 15A
Napięcie odcięcia 26V Opór wewnętrzny ≤75 mΩ
Elektroniczny system zarządzania baterią;
1.balansowanie cel
2.ochrona przed przeładowaniem
3.ochrona przez nadmiernym rozładowaniem
4.ochrona przed przegrzaniem cel
5.ochrona przez nadmiernym obciążeniem
z ładowarki Li-Ion
36V (42V), 3A
Baterie będą używane pojedynczo (osobne rowery) jak i podwójnie (jeden rower). W związku z tym mam kilka pytań;
1. Jakie będą konsekwencje bezpośredniego ładowania prądem 3A jednego pakietu. Aktualnie ładuję pakiet równilegle z oporem, pradem 2A. Pełne ładowanie trwa okolo 7-8godz (do zapalenia zielonej diody) w tym faza ze stałym pradem trwa ~1.5godz, następnie prąd spada aż do 50mA. Bateria jest cały czas zimna.
2. Jeżeli wyprowadzę dwa wyjścia z ładowarki, jedno z nich zabezpieczając diodą (zaporowo), tak by do wtyku z diodą podłaczyć aku o większym napięciu a do drugiego o mniejszym napięciu, to prądy (zgodnie z prawem Ohma) powinny się automatycznie podzielić stosownie do naładowania/rozładowania. Po zrównaniu napięć na obu akumulatorach, ręcznie lub automatycznie, dioda byłaby bocznikowana (wyeliminowanie spadku 0.7V na diodzie). Propozycje układu do bocznikowania są mile widziane.
3. Zamierzam łącząc oba akumulatory równolegle zabezpieczyć je diodami przed rozładowaniem między sobą, czy ma to sens? Akumulatory są nowe (takie same) więc bez diod powinno być OK, lecz z czasem mogą się różnić ze względu na różny sposób eksploatacji.
Ponieważ zależy mi głównie na bezpieczeństwie i wygodzie ładowania i używania, rozwiązanie powinno być jak najprostsze. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 28 Lut, 2015
|
|
|
Nie widze problemu z ladowaniem 3A, taki prąd będzie na poczatku ladowania, potem dosc szybkonmaleje.
Nie widzę natomiast w praktyce ladowanie dwóch pakietow przez diody. Zailacze w wiekszosci maja tryb próbkowania, przerywania ladowania i pomiaru napiecia. Dioda w szereg to uniemozliwi. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 05 Mar, 2015
|
|
|
Dalsza część dyskusji odnośnie wizji i teorii została przeniesiona tu: http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3477
Ewentualne dalsze bajkopisarstwo w tym miejscu będzie od razu usuwane. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|