ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
problem a akumulatorem li-ion
Autor Wiadomość
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 27 Gru, 2014   

Oczywiscie nie tylko można ale nawet się powinno taką próbę wykonać PRZED montażem pakietu na rowerze i wyjazdem na ulicę.
Ale kolega glebor dysponuje ograniczonym instrumentarium, więc dostepne mu są uproszczone metody ładowania i rozładowania.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Sob 27 Gru, 2014   

Prawi wszyscy borykamy się się z niedoborem sprzętu (zwłaszcza na początku naszej przygody) ale kolega może np zastosować ze kilka żarówek jako sztuczne obciążenie i stoper , jakiś multimetr (woltomierz) i tez będzie w miarę wiedział co w trawie piszczy .Małymi kroczkami do przodu a dodatkowa zaleta takiego kombinowania to to że bardziej kumaty w temacie będzie i z prawie każdym problemem z czasem da sobie radę . Bo jak to mówią nauka nie idzie w las ino w nas . :lol:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 27 Gru, 2014   

Pykacz napisał/a:
... kolega może np zastosować ze kilka żarówek jako sztuczne obciążenie i stoper , jakiś multimetr (woltomierz)...


Skąd ja to znam? ;)
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Sob 27 Gru, 2014   

zeeltom napisał/a:
Pykacz napisał/a:
... kolega może np zastosować ze kilka żarówek jako sztuczne obciążenie i stoper , jakiś multimetr (woltomierz)...


Skąd ja to znam? ;)


Ale działa . I nawet jak jest coś do pisania to i ładny wykresik rozładowania powstanie . :grin:
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 27 Gru, 2014   

Oczywiście za zarowka, opornik jest OK, Byle świadomie stosowac,, zapisywac pomiary i wyciagac wnioski.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 27 Gru, 2014   

Generalnie chciałbym przed testami baterii zamontować BMS, żeby zobaczyć, czy się to potem da naładować, bo nie chciałbym znów jechać pakietów na jednej ładowarce 5V 0.75a.
W najbliższym czasie będę zamawiał ładowarkę na tp4056 na pewno się przyda.
znalazłem drugą ładowarkę i na 2 ładowanie idzie znacznie szybciej :)

Tak myślę, że jak przyjdzie BMS, to go zamontuje, znajdę odpowiedni tranzystor mosfet, dam na bramkę potencjometr 50Kohm i radiator od procesora z chłodzeniem, ew. 2 tranzystory równolegle, lepiej się rozłoży ciepło, będzie regulacja prądu rozładowania 0-10A, stoper i jazda :)
Będę robić pomiary czasu i prądu rozładowania, z doświadczenia wiem, że tranzystor jak się nagrzeje znacznie zwiększa przewodność prądu powyżej jakieś temperatury, więc najpierw będzie trzeba do radiatora zastosować termistor i ściągnąć wykres rezystacji od temperatury, będę wiedział dokładnie jaki maksymalny prąd będę mógł przepuścić przez tranzystor.

Najbardziej interesują mnie spadki napięć na segmentach podczas właśnie większego poboru prądu, jak i napięcia w końcowej fazie rozładowania co wykaże czy segmenty mają równą pojemność.

Tranzystorów mam całe wiadro z zasilaczy komputerowych, więc coś się znajdzie :)

tak swoją drogą, jeżeli mam zabezpieczenie na sterowniku 12A i licznik napięcia całej baterii, to potrzebny jest BMS przy li-ionach NCR, bo mam koncepcję jak zrobić ładowarkę koszt całkowity około 80zł
każdy segment ładowany byłby oddzielnie właśnie na tp 4056 i ładowarce
10 kanałowej, bo tp4056 ma chyba wspólne masy, z BMSem już wiem, że bywają problemy i ogniwa muszą być równe, bo są kłopoty w ładowaniu... na tej mojej łądowarce doładowywało by się każde oddzielnie :)
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 27 Gru, 2014   

glebor napisał/a:
..
Tak myślę, że jak przyjdzie BMS, to go zamontuje, znajdę odpowiedni tranzystor mosfet, dam na bramkę potencjometr 50Kohm i radiator od procesora z chłodzeniem,...
...., bo są kłopoty w ładowaniu... na tej mojej łądowarce doładowywało by się każde oddzielnie :)

Coś się rozpędzasz..
Aby sprawdzić ogniwa BMS jest zbędny.
Jesli masz działający zasilacz 42 V to przeciez mozesz podładować ogniwa do 4,15 -4,20 i potem rozpocząc próby obciązeniowe. To najwazniejsze.
Twój drugi pomysł z ładowarką na tp 4056 srednio mi sie podoba. Przy tak niskich opornosciach wewnetrznych (ogniwa 4 x 18650) prąd max to ok 300 mA na 4 ogniwa.
Ten zasilaczyk jest dostosowany do ogniw li-ion małej pojemności od np. telefonów komórkowych. A to duzo mniej niż łądowanie zasilaczem firmowycm który daje ok 2 A.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 27 Gru, 2014   

Docelowo zamierzam kupić imax b6, myślę, że warto mieć w domu i od czasu do czasu wyrównać taką, czy inną baterię (ładując na 2x po 5S, żeby wszystkie ogniwa się ładnie naładowały)

ładowarki na 42V mam na razie 2szt.

Początkowo myślałem, że do tego nada się moduł tp4056, ale chyba faktycznie nie jest to najlepszy pomysł, i nie wyjdzie jakoś znacząco taniej...
Ponadto chciałbym złożyć jakiegoś li-iona do drugiego roweru, a z czasem chyba będzie jakaś inwestycja w li-pole i nine continent, jak będzie trochę wolnej gotówki... :mrgreen:
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015   

Mam jeszcze pytanie trochę nie związane z tematem, ale może ktoś mi odpowie, a nie chce zakładać nowego wątku:

Mam sterownik na wejściu manetki jest 4.8V manetka podaje sygnał zwrotny w granicach 0.76-4.23 Silnik jest podpięty zgodnie z kolorami tak samo hallotrony, silnik ani drgnie. (zakładam, że sterownik jest dobrze podłączony i stacyjka też jeżeli na manetce jest napięcie).
Mój sterownik ma jeszcze wyjście pod PAS, albo czujnik prądu/przyspieszenia ale wydaje mi się, że jeżeli manetka jest podpięta nie to tego dniazda chyba niema konieczności zasilać?

Manetkę również podpinałem w tą drugą kostkę, na 2 sposoby zamieniając sygnałowy z czerwonym i odwrotnie i nic, tak samo w gnieździe manetki, czy możliwe, zeby sterownik był uwalony?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Sty, 2015   

Możliwe, że do uruchomienia manetki potrzebujesz na wejściu pas impulsy. Zrób impulsator, podłącz i wtedy sprawdź.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015   

sprawdz tez podlaczenie faz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group