ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Controller FOC
Autor Wiadomość
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Śro 21 Sty, 2015   

Moim zdaniem Sabvoton to jednak jest jakość . Konfiguracja sterownika z silnikiem dzieje się automatycznie co dla mnie jest jednak ułatwieniem no i mam pewność że wszystko jest wtedy dobrze ustawione i nie muszę liczyć na moją wiedzę lub niewiedzę . Sam jestem bardzo zainteresowany sterownikiem od Ciebie (tym najmocniejszym) na najwyższe napięcie do nowego projektu . Jednak sterownik Sabvotona też już zamówiony (96150). Ten od Ciebie byłby do innego pojazdu . Jakie napięcia będzie obsługiwał max i jakie prądy ? Czy tez przewidujesz jakieś opcje typu eko , mid boost ? Jestem z okolic 3-city więc możemy się spotkać choćby i zaraz by dogadać temat . Bo nie ukrywam że jestem bardzo zainteresowany sterownikiem od Ciebie i wolę wspierać krajowy rynek o pomorskim już nie wspominając . :grin:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 21 Sty, 2015   

barmal napisał/a:
Generalnie nie jest to specjalnie skomplikowane i zajmuje nie więcej niż 2 minuty :mrgreen: po czym i tak niczego nie zmieniamy tylko jazda :razz:


Ja Twój ostatni sterownik Sinus próbowałem ustawić 3 dni klikając na te 10 przycisków służących do konfiguracji (i nie udało mi się.. hmm, tzn, udało mi się, ale aż za bardzo :P ), a myślę, że nie jest ze mną źle pod kątem rozumienia ;)
Więc uczynienie obsługi prostszej niż klikanie na chybił trafił byłoby super.
Warto zebrać uwagi i sugestie z poprzedniego projektu, żeby nie popełniać tych samych błędów.

Wspomniałem o tym pluciu parametrów na uart, żeby uczynić sterownik bardziej 3th party hardware friendly :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Śro 21 Sty, 2015, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Śro 21 Sty, 2015   

Oooooo to , to mi się rozchodzi . Czyli żeby nie miał problemu z ustawieniem tego zwykły śmiertelnik niebędący w temacie odprawiania czarów w sterowniku . :mrgreen: Znaczy się taki ludek jak jak żeby dał radę . :mrgreen:
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Śro 21 Sty, 2015   

Cytat:
Moim zdaniem Sabvoton to jednak jest jakość . Konfiguracja sterownika z silnikiem dzieje się automatycznie co dla mnie jest jednak ułatwieniem no i mam pewność że wszystko jest wtedy dobrze ustawione i nie muszę liczyć na moją wiedzę lub niewiedzę . Sam jestem bardzo zainteresowany sterownikiem od Ciebie (tym najmocniejszym) na najwyższe napięcie do nowego projektu . Jednak sterownik Sabvotona też już zamówiony (96150). Ten od Ciebie byłby do innego pojazdu . Jakie napięcia będzie obsługiwał max i jakie prądy ? Czy tez przewidujesz jakieś opcje typu eko , mid boost ? Jestem z okolic 3-city więc możemy się spotkać choćby i zaraz by dogadać temat . Bo nie ukrywam że jestem bardzo zainteresowany sterownikiem od Ciebie i wolę wspierać krajowy rynek o pomorskim już nie wspominając .


Ano właśnie o to mi chodzi, każdy automatyzm jest na pewno ułatwieniem, jednak nigdy nie zastąpi tego końcowego dopasowania tak żeby to chodziło, jak mówiłem tak jak użytkownik chce i to on miał „władzę” a nie odwrotnie.

Z drugiej strony pewnie macie rację, ja jestem już „trochę” skrzywiony w tym temacie i dlatego też nie widzę niektórych spraw z perspektywy „normalnego” użytkownika dla którego owa funkcja samonauki jest w zupełności wystarczająca....hmmm :-)

Co do jakości...kwestia gustu. Mnie w chińskich sterownikach powalała zawsze „finezja” wykonania i topienia w cynie różnych drutów, miedzianych plecionek czy też shuntów, które też po różnych operacjach tuningu chętnie odpadają itp sprawy.

Pewnie też zaraz ktoś powie, ale za to działa, jest tanie itp. Zgadzam sie i nikomu nie zabraniam. Jednak, ja swoje staram się robić tak jak coś się robi dla siebie, żeby mi to wytrzymało duże moce i było stosunkowo małe no i żeby się nie wstydzić :-)

Napięcie przewidziałem do max. 120V a moc to kwestia tranzystorów, kondensatorów i ogólnego dopasowania.
Trudno mi cokolwiek powiedziec na tą chwilę jednak jaka moc będzie. Jakiś czas temu, po złożeniu pierwszej płytki (24-ki, przy czym obsadzone było tylko 12 tranzystorów) testowałem start/stop przy prądzie ograniczonym do 65A i około 60V, jednak po około 30min. musiałem odpuścić bo mi silnik (C-Lyte HSR3540) podejrzanie się „spocił”.

Cytat:
Ja Twój ostatni sterownik Sinus próbowałem ustawić 3 dni klikając na te 10 przycisków służących do konfiguracji (i nie udało mi się), a myślę, że nie jest ze mną źle pod kątem rozumienia
Więc uczynienie obsługi prostszej niż klikanie na chybił trafił byłoby super.
Warto zebrać uwagi i sugestie z poprzedniego projektu, żeby nie popełniać tych samych błędów.


Porażka. A na czym utknąłeś?
Jeśli masz nowy soft, to podłączyć silnik, ograniczenie prądu na 3A i zapisać.
Odkręcić trochę manetkę, tak żeby silnik pokazał jakąś reakcję. Wówczas klikać przyciskiem do zmiany kolejności hali aż silnik zacznie się kręcić.
Resztę dopasowujemy za pomocą offsetu/przesunięcie fazy.
Przy większych silnikach, czyli 9C, C-Lyte, G-Motor przesunięcie fazy jest około 180° i to jest dla nich punkt zerowy od którego zaczynamy dopasowanie tak na dokładnie.

No ale OK panowie. Projekt jst świeży, sterownik będzie zaopatrzony w bootloadera, aktualizacje będą i update trwa średnio 8 sekund więc proszę o sugestie, czy info jak to działa w innych sterownikach :-)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 21 Sty, 2015   

Mnie najbardziej raziło w programie konfiguracyjnym, że było kilka opcji niezbędnych do kalibracji, każda po kilkaset poziomów nastawienia i co z tego, że umożliwiają idealne ustawienie silnika, skoro nikt prócz Ciebie tego nie potrafi. Przycisków masa, dodać, ująć, opcji, nastaw, nazwanych tak, że nie można się domyślić co jest co i jaki ma wpływ na parametry pracy :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Śro 21 Sty, 2015   

To może opcja ustawiania wszystkiego nawet w tych kilkuset poziomach ale program proponuje wartości. Kto będzie lepiej wiedział jak ma sterownik sterować silnikiem jak nie jego twórca.
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Czw 26 Lut, 2015   

barmal - jak postępują prace ?
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015   

Hej, hej,

ano winny jestem sprawozdania ;-)
Soft(y) powoli przybierają kształtów, zaimplementowałem automatyczne zerowanie prądu, ograniczenie prądu wraz z dopasowaniem do położenia manetki tak aby płynnie regulował prąd w całym jej zakresie, wyświetlenie 3 prądów faz no i do tego doszła dodatkowo diagnoza sensorów, czyli pokazane są stany Hali 0 lub 1, taki gadżet :mrgreen: .

Dopasowałem prądy tak aby soft pasował na obie płytki (24 i 12 tranzystory) i obsadziłem mniejszą płytkę, żeby mieć co testować na drodze.

W tym celu „wygrzebałem” stary rower, podłączyłem „malucha” i po dopasowaniu wszystkiego wczoraj wieczorem miałem okazję „na sucho” i na razie przy 50A I-aku trochę go „pomęczyć”. Teraz czekam na obudowę i lepszą pogodę, coby wreszcie pojeździć :mrgreen:

Pozdrawiam,
Bartek
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Sob 28 Lut, 2015   

Wprawdzie obudowa nie dotarła, jednak pogoda skusiła mnie do przejażdżki :-)
Filmiki =>
Cykl start / stop przy 100A prądu fazy:
Film 1

Film z jazdy "na prądzie" 60A / faza:
Film 2

Film z jazdy "na prądzie" 100A / faza:
Film 3
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 01 Mar, 2015   

Tak z ciekawosci to jaki procek tam siedzi? Jakiś stm? Z jaką częstotliwością odtwarzany jest algorytm foc?
No i skąd pochodzą te drgania i hałas przy większym prądzie? i tak jest o niebo lepiej niż we zwykłych sterownikach ale czy da się to jeszcze poprawić?
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Nie 01 Mar, 2015   

Cytat:
Tak z ciekawosci to jaki procek tam siedzi? Jakiś stm? Z jaką częstotliwością odtwarzany jest algorytm foc?


Microchip dsPIC30, a foc leci co 50µs.

Co ciekawe, wibracji podczas jazdy niezbyt mocno zarejestrowałem...hmmm. Co (przy 60A) mi się stało to wyskoczył mi przewód fazowy i przez jakiś czas jechałem na 2 fazach...

Teraz rower jest znowu w piwnicy i kombinuję dalej :-)
 
 
Patriko 
brygadzista


Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 242
Skąd: Słupca
Wysłany: Nie 01 Mar, 2015   

Jeju jaki cichy w porównaniu do mojego chińczyka;/ Masz już listę beta testerów czy jestem pierwszy w kolejce :?: :mrgreen:
_________________
Jeżdżę na: Coma 3000
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 01 Mar, 2015   

Jak się ima prąd fazowy do prądu z baterii? Ładnie jeździ :) Co to za silnik?
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Nie 01 Mar, 2015   

Mechano napisał/a:
Jak się ima prąd fazowy do prądu z baterii? Ładnie jeździ :) Co to za silnik?


Dokładnie o to samo chciałem zapytać . O co w tym chodzi ? Z aku np 150A ciągłego a w fazy idzie 300A w szczycie ?
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 01 Mar, 2015   

50us to nieźle. Jeśli sam pisałeś cały algorytm w C to szacun :cool:
Silnik będzie miał jeszcze wyższą sprawność.
korzystasz ze zwykłych halli czy montujesz tam analogowe?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group