ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik i sterownik - pomocy.
Autor Wiadomość
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015   

ok rozumiem, ale jeśli kontroler jest na 36 V to podłączenie 48 V coś zmieni. kontroler "puści " te wyższe Volty czy się np zjara ?
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015   

Kontroler powinien się zjarać jeśli jest tylko na 36. Pisałem, że jeśli chcemy zasilać wszystko większym napięciem, silnik to na 90 procent wytrzyma, a kontroler należy wymienić na taki, który jest na wyższe napięcie. Są kontrolery uniwersalne na szeroki zakres napięć (od 24 do 72V, jak te z Gdańska), na zakres 36-48, na konkretne napięcia... Różnie... Jaki jest w tym - trudno powiedzieć. Stawiam 50/50 że się usmaży.
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015   

czyli wniosek może być tylko jeden :cry: puścić rower dalej, być może komuś wystarczy to co jest i nie pakować się w dalsze koszty..
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015   

Nie za późno na taki wniosek? A koszty już poniesione? :) Kontroler na 36-48 to ok. 200 zł
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015   

koszty poniesione ale nie mam wątpliwości, że na wiosnę się zwrócą. nie sądzę bym miał problem ze sprzedażą tego roweru po cenie za jaką go kupiłem. pomijając fakt, że jego nieudana przeróbka ... mnie okropnie, to sam rower przyciąga oko :)

tak sobie myślę, że nie muszę kupować innego kontrolera bo posiadam ten:

Kontroler (sterownik) DFHBM-PT48
- Napięcie nominalne 48V,
- Moc nominalna 800W,
- Prąd max. 25A ± 0,5A,
- Tranzystory mocy: 12,
- Kąty fazowe: 120,
- Odcięcie silnika przy: 41V ± 0,5V,

został zakupiony w zestawie z silnikiem który miał posłużyć do przeróbki.
nie wiem tylko czy jest sens ryzykować podłączenie bo gdy spalę to będzie doopa i wtedy faktycznie narażę się na niepotrzebne koszty. tak naprawdę to nawet nie wiem jaki to rodzaj silnika więc ryzyko wzrasta.
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015   

Kontroler aż za dobry do tego silnika. Pasuje z duuuuużym zapasem. Można na nim sprawdzać bez obaw. A jak niepotrzebny to mogę go przygarnąć :)
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015   

strasznie wybiórczo czytasz moje posty :)
sam zaopiekuję się nim bo jak powyżej pisałem nie rezygnuję z roweru elektrycznego. długo się zastanawiałem za nim postanowiłem że skoro nie można tego to przerobię swojego ukochanego chopper-ka Nirva.

czy jeśli podłączę ten kontroler to silnik spalę od razu czy spali się dopiero jak się przegrzeje ?
i jak sprawdzić co to za silnik ? bo ten kontroler chyba nie każdy rodzaj obsługuje..?
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015   

Dopiero jak się przegrzeje. Dlatego trzeba co jakiś czas kontrolować temperaturę. Ale nie obudowy, tylko wału. Między obudową a elementami które mogą się rozgrzać jest dużo powietrza, które jest izolatorem cieplnym. Dla silnika 36V podwyższenie do 48 to nie tak wielki procent.
Silnik jaki jest? Jak ma 3 grube kable i wiązkę 5 cienkich to bldc z czujnikami halla. Jak dwa przewody grube, więcej niż 3 albo 3 grube bez cienkich to może być problem. Znaczy DC, albo z wbudowanym sterownikiem. Wtedy to kaplica.
Ale takie to porady na odległość...
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015   

Opcja że są 3 grube i nic więcej też dobrze nie wróży. Może być z wbudowanym sterownikiem jak Sparta, albo bez czujników Halla, a nie wiadomo, czy sterownik takie obsługuje. Więc też kaplica.
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015   

jeśli możesz to zerknij na zdjęcia z pierwszego postu w tym temacie.. wydaje się, że ma tylko 2 przewody.. więc, znaczy się - kaplica :(

choć może to i lepiej, mniejsze koszty.. dwa rowery elektryczne to zbyteczny przepych a syn, no cóż młody jest niech pedałuje*



*pedałuje - napędza rower za pomocą własnych mięśni :)
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015   

Słabo widać, ale faktycznie jakby dwa. No to zapomnij o wszystkim, o czym żeśmy gadali :) Wygląda na DC, czyli szczotkowy.
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015   

taaa.. miło było i dzięki za pomoc, jak by nie patrzeć to problem rozwiązałeś.
pozdrawiam
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group