|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Ebike'owy prolog. Przeróbka Cyco City/ 48V 1000W |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2015
|
|
|
Powiedzmy sobie to tak: do zwykłego roweru na przejażdżki po lesie i okolicy, lub na miasto po zakupy, czy niedaleko do pracy, wystarczą żele. Do szaleństw wyścigowych i krosu mogą (powinny) być lity Teraz będzie dobrze? |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2015
|
|
|
popieram iz jak na przednie kolo rozwiazanie z tak ciezkim silnikiem moze byc wysoce niekomfortowe ale jak dla mnie bawienie sie w pedalowanie przy ok 1000w nie ma sensu, po prostu rower sam jedzie,wiec ja osobiscie zalozylbym taki silnik na tyl jesli mialby miec ok 1000w,jesli na przod mialbym zakladac i pozostawac w opcji dopedalowania to lzejszy silnik i mniejsza moc.choc osobiscie nie jestem zwolennikiem malych mocy i ew przegrzewania silnika.rower miejski moze slabo zniesc nawet w miescie przewozenie "worka kartofli" w postaci 4 szt aku zelowych 18ah,takze widelec bedzie przy 1000w mial zbyt duze przeciazenia w dwojnasob |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2015
|
|
|
Potrzebę autora widzę w "strefie posredniej" czyli jednak prędkość podróżna blizej 30 km/godz, zasięg ok 40 km, stałe codzienne dojazdy i dlatego to mi mniej pasuje do żeli. Problem jest w wyborze silnika
bo jak sądzę wybór 48 V to również 'logistyka' akumulatorowa. Czyli np. dwie 'sakwy' po obu stronach tylnego kola czyli 2 x 2 x 12V. 36 V tą symetrę zakłóca. A to wazne bo nawet jak autor zacznie na żelach to po ew. negatywnych testach czy rozczarowaniu osiągami, trwałością mógł przejsc na li* bez zmiany innych elementów. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2015
|
|
|
ja wrecz przeciwnie uwazam.36v da mu predkosci ok 30km/h a waga akusow nie bedzie duza.co do 3szt z tylu to jakie zaklocenie symetrii?jeden z prawej,jeden z lewej i 1 na bagazniku.sa sakwy z opcja boki+gora,malo tego moze wtedy przy tej samej masie co bys proponowal przy 48v dac znacznie wieksza pojemnosc co idzie w parze z korzyscia w zasiegu,ktory jest zmienny nie tylko wraz z uksztaltowaniem ale i warunkami jak np sillny wiatr.uderzylbym wiec w 36v (przy 18ah to juz bedzie z 18kg(!!!)) |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2015
|
|
|
A co z odcięciem kontrolera? Tak sobie wymienić baterii z jednego typu na inne nie bardzo się daje bez ruszenia reszty.
Co to jest 18 kg, skoro zawodnik waży 120 kg?
Ja jeżdżę z powyższymi parametrami z prędkościami 30 km/h i zasięgami ponad 40 km na żelach i nie narzekam |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2015
|
|
|
medykmtb napisał/a: | ja wrecz przeciwnie uwazam.36v da mu predkosci ok 30km/h a waga akusow nie bedzie duza. |
Zeby było jasne, autor zaklada aktywne wspomaganie, więc na 36 V i sprawnym rowerze w trybie mieszanym bedzie jechal sporymi fragmentami 35-40 km/godz.
Kolo na przód niestety musi byc lekkie dlatego w praktyce tylko 250/350 W ma sens. W każdym razie zestaw 350W/36 V i 10-15 Ah li* wystarczy. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2015
|
|
|
dokladnie, panie zeltom,skoro idzie temat oszczednosci i tzw "po taniosci" to zakup regulowanego kontrolera nie wchodzi w gre.decyzja raz podjeta w miare sluszna byc musi od razu przy tak malym spektrum mozliwych ruchow.rower musi wytrzymac wage i zawodnika i swoja.na tylnim kole dodatkowe kilkanascie kg to takie obciazenie tylnej osi/opony/detki jakby po srodku sie dodalo 30kg.chyba tez bym pomyslal o jakims przekladniowym ale mocy bym nie zalowal az tak bardzo,raczej 500-750w bym sugerowal jesli przekladniowy na przod |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2015
|
|
|
Zeeltom, weź wystaw w sklepiku forumowym akumulatory te co je tam u siebie kupujesz i uważasz za dobre. Dolicz sobie 10zł do sztuki za drogę do sklepu i sprzedawaj je ludkom potrzebującym dobrych sprawdzonych rozwiązań żelowych w niedużych kosztach...
Dawno tak powinieneś zrobić
Wszyscy będą zadowoleni, a najbardziej ebajkerzy, bo kupią coś sprawdzonego. W przeciwnym wypadku pada wybór na vipow, greeneco, telvico, motoma, csb i inne śmieci co po pół roku oferują zasięg 5km. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2015
|
|
|
zeeltom napisał/a: | A co z odcięciem kontrolera?) |
Przy instalacji 36 V nie widze specjalnie problemu. Ogniwa Li* to rzeczywisty zakres pracy 33-42V a ponadto prosty wskaznik 4 ledowy na ogólne napiecie sprawia, że tak naprawdę czy bedzie to 3 x 12V zel czy 10S Lion 36-42V to będzie OK.
Czyli w obu przypadkach "jeżdzenie na 1 diodzie Led" nie jest juz mozliwe. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2015
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Powiedzmy sobie to tak: do zwykłego roweru na przejażdżki po lesie i okolicy, lub na miasto po zakupy, czy niedaleko do pracy, wystarczą żele. Do szaleństw wyścigowych i krosu mogą (powinny) być lity Teraz będzie dobrze? |
Do zwykłego roweru tylko lity, do zwykłego MOTOROWERU żele, do szaleństw wyścigowych i krosu lity (tu się zgadzam).
Zwykły rower to taki na którym możesz spokojnie jeździć pedałując, nie używając silnika.
Wesołych Świat |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2015
|
|
|
To po co ci lity w zwykłym rowerze?
Pisząc "zwykły" miałem na myśli najprostszy rower elektryczny, bo o takich jest to forum. |
|
|
|
|
Ansset
początkujący Motonita
Wiek: 41 Dołączył: 31 Mar 2015 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2015
|
|
|
Oj, się trochę nazbierało..
Pozwolę sobie od mojego ostatniego postu, chronologicznie..
@WojtekErnest - Przewidywana prędkość średnia, w ujeciu calosciowym, ze swiatlami, chodnikami itd, rzeczywiscie ma wynosic circa 20kmph, zakladalem to od poczatku, ale co za tym idzie, na dogodnych odcinkach wypadaloby miec srednia ~30kmph, aby skompensowac czynniki zwalniajace.
Zawodnik ma masę 90 z tendencją malejącą, nie 120.
@zeeltom
Samobójca to zaczyna sie przy współczynniku 1KM / 1kg masy ciała. Wtedy dopiero zrywa kask ze skalpem. Nota bene, zapieprzanie 300-320kmph to bujda.. przy 250+ podciśnienie wytworzone na krawędzi spływu szyby i owiewek, zwyczajnie wysysa powietrze z kasku.
------
Zrewidowałem sobie w międzyczasie wizję. Skonsultowałem z dowództwem. Z racji tego, iż wychodzi na to, że będę w stanie wnosić / doładowywać bat-pack'a na terenie zakładu pracy, może coś innego urodzi się?
Obostrzenia - musi być to paczka szybko (de)montowalna. Klik, klik i zabieram ze sobą.
Czy takim wypadku ma sens poniższa koncepcja (ma wytrzymać w znośnym stanie sezon, do dwóch, uwzględniając ewentualną modułową wymianę ogniw)?
1. Silnik 36V 500W, koło przednie, 28 cali
2. Adekwatny zestaw Li*, ale wystarczający na 15km normalnej jazdy elektrycznej tudzież 30 jako wspomagacz.
3. Manetka kciukowa na łapcię prawą
4. Kontroler z zapasem mocy / skalowalny
Czego jeszcze może temu zestawowi brakować?
Jakie ładowarki 36V i/lub 48V rozważać? |
_________________ Adrenaline junkie...
Wieczny chłopiec w Disneylandzie..
Moja ulubiona zabawka ma rejestrację SP-LRD i tankuje 125 tys litrów |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2015
|
|
|
Dużo tu piszecie o kosztach baterii LiJon. Sam aktualnie jestem na etapie budowy dodatkowego pakietu 36V z ogniw uzyskanych z "uszkodzonych" baterii laptopowych. Baterie te kupowałem po 5 zł sztuka i wybierałem tak aby ogniwa wewnątrz miały jednakową pojemność (2200 MAh). Baterie po otwarciu były w różnym stanie,niektóre nawet ze śladowym napięciem ale po wstępnym naładowaniu do wartości ok.3.2-3.6 nadal trzymają napięcie. W tej chwili mam złożone dwa pakiety 5s5p i dzisiaj zamierzam wstępnie wyrównywać napięcie na każdej celli,sam jestem ciekawy co z tego wyniknie i jaki będzie tego skutek. Aktualnie "zainwestowałem" ok.60zł (trzy baterie okazały się kompletnym złomem) a ponieważ mam BMS z balanserem od Gazelli to raczej jestem przekonany o powodzeniu przedsięwzięcia.Jak już skończę to opiszę moje poczynania i ew.skutek chociaż mam nadzieję, że wszystko się uda a w baterie laptopowe wierzę gdyż miałem z nimi już kiedyś sporo do czynienia z dobrym skutkiem. Jeśli wszystko pójdzie po mojej myśli to koszt takiej baterii (samych ogniw) to tylko 50% ceny dobrego akumulatorka żelowego. |
|
|
|
|
Ansset
początkujący Motonita
Wiek: 41 Dołączył: 31 Mar 2015 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2015
|
|
|
Też kombinowałem w ten sposób, jednak obawiam się, ze nie posiadam dostatecznej wiedzy w elektronice. Czasu zapewne też nieco to pochłania? |
_________________ Adrenaline junkie...
Wieczny chłopiec w Disneylandzie..
Moja ulubiona zabawka ma rejestrację SP-LRD i tankuje 125 tys litrów |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2015
|
|
|
Każde ogniwo trzeba przetestować oddzielnie jakąś dobrą ładowarką modelarską. Można to wyliczyć około 3.5h na jedno ogniwo czyli ladowanie o rozladowywanie. przy 120 ogniwach troche czasu sie zejdzie chyba ze się zrobi kilku kanałową ładowarke na układach np tp4056 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|