ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ebike'owy prolog. Przeróbka Cyco City/ 48V 1000W
Autor Wiadomość
Ansset 
początkujący
Motonita


Wiek: 40
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

@WojtekErnest
40km to przesada. Czerniakowska z wysokości Nehru, Dolina Służewiecka, Rzymowskiego, Cybernetyki, lotnisko i nazad...
Chodzi o to, aby rano nie dojechać wymęczonym, a i żeby prądu nieco na powrót zostało.

Myślę, że rzeczywiście może być to dobre rozwiązanie. O ile wpuścicie dwa kółka ze spaliną :)
_________________
Adrenaline junkie...
Wieczny chłopiec w Disneylandzie..
Moja ulubiona zabawka ma rejestrację SP-LRD i tankuje 125 tys litrów :)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

Ansset napisał/a:
@WojtekErnest
40km to przesada. Czerniakowska z wysokości Nehru, Dolina Służewiecka, Rzymowskiego, Cybernetyki, lotnisko i nazad...
Chodzi o to, aby rano nie dojechać wymęczonym, a i żeby prądu nieco na powrót zostało.

Myślę, że rzeczywiście może być to dobre rozwiązanie. O ile wpuścicie dwa kółka ze spaliną :)

Czyli to 10-12 km w jedną stronę z wieloma dość szybkimi ścieżkami rowerowymi z jedynie 'niefajnym' przejazdem przez Puławską, więc pewnie łatwiej Wilanowską :-)
W każdym razie jeśli to dominująca trasa, to moja propozycja oszczędna tez się sprawdzi w dwie strony. Nawet wiadukt na Cybernetyki to drobiazg....
Nasze 'zbiegowisko' już niedługo, możesz tam dolecieć dreamlinerem to obejrzymy akumulatory :-) )) Wszystkie 1,2,4 slady mile widziane. To spotkanie towarzyskie obecnych i przyszłych uzytkowników EV, więc dla Ciebie i Twoich przyjaciól miejsca na stadionie na pewno nie zabraknie.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Pon 06 Kwi, 2015, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

cyt:Czerniakowska z wysokości Nehru, Dolina Służewiecka, Rzymowskiego, Cybernetyki, lotnisko i nazad...

no to w sezonie mozemy sie spotkac... chyba ze juz sie widzielismy.
na ten dystans ok 8ah powinno ci spokojnie wystarczyc w jedna strone z lekkim zapasem,mozesz wiec kupic male lity i rower nie bedzie ciezki,a aku zabierasz do roboty i nawet bardzo slaba ladowarka zdazysz je naladowac.ja jezdze troszke inna droga(przez idzikowskiego, zuzywam na tym odcinku ok5ah.moc mam znacznie wieksza niz o jakich tu mowa.jest sporo ruszania ze swiatel wiec mocno przyspieszam i hamuje.mysle ze optymalnie 36v 5-8ah bedzie idealne jesli chodzi o wersje z ladowaniem w pracy, jesli nie to 10-12ah i masz zasieg w obie strony.jednak wychodzac z zalozenia niski budzet/good performance pokusilbym sie na lekkie litowki i silnik 1000w tyl zapomnialbym o pedalowaniu i w ok 15-17 min byl w pracy
Ostatnio zmieniony przez Pon 06 Kwi, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ansset 
początkujący
Motonita


Wiek: 40
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

@WojtekErnest
Akumulatory to moge fotke trzasnac i tyle :P

@Medykmtb
Byc moze. Warsiawiakiem to ja z importu i to od 9 tygodni jestem, ale fakt, niektore samochody zapamietuje, ktore codziennie wspoltowarzyszami niedoli w korku staja sie o danej porze.
_________________
Adrenaline junkie...
Wieczny chłopiec w Disneylandzie..
Moja ulubiona zabawka ma rejestrację SP-LRD i tankuje 125 tys litrów :)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

Ansset napisał/a:
@WojtekErnest
Akumulatory to moge fotke trzasnac i tyle :P
.

Firmy Yuasa, prawda :-)
A w załączeniu dwa zdjęcia dla inspiracji ...

Bora-lotnisko.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 408 raz(y) 61,75 KB

ev-rower-020.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 361 raz(y) 29,29 KB

_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

do zobaczenia w sezonie
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Wto 07 Kwi, 2015   

Rozszerzę bardziej temat jakie moce przecietny człowiek (nawet 60 letni) może wykrzesać z siebie.

http://www.awf.katowice.p.../rozdzial_3.pdf
Tabela 3.8. Koszt energetyczny wysiłku na cykloergometrze [MET]
-------------------------------------------------------------------------------------
Koszt energetyczny [MET] w zależności od obciążenia [W]
Masa -----------------------------------------------------------------------------
ciała [kg] 50 W 75 W 100 W 125 W 150 W 175 W 200 W 225 W 250 W
=====================================================================================
50_______5,1__6,9__8,6___10,3__12,0__13,7__15,4
60_______4,3__5,7__7,1____8,6__10,0__11,4__12,9
70_______3,7__4,9__6,1____7,3___8,6___9,8__11,0
80_______3,2__4,3__5,4____6,4___7,5___8,6___9,6
90_______2,9__3,8__4,8____5,7___6,7___7,6___8,6

65kg(moje)4.0__5.3__6.6___8.0___9.3___10.6 __11.9__13.2__14.5
====================================================================================

mój test wydolnościowy na bieżni (65kg/59lat)

etap__czas____V___nach__MET__VAT__tętno_ciśnienie
______m:s___km/g__%
-----------------------------------------------------------
stojąc_00:12__0.0___0.0___1.0__~10____64__105/70
1_____03:00__2.7__10.0___4.6__~70
2_____03:00__4.0__12.0___7.0__~110
3_____03:00__5.4__14.0__10.1__~160
4_____03:00__6.7__16.0__13.4__~220__125__170/100
5_____00.39__8.0__18.0__14.2__~240

W dwa miesiące po zawale moje tolerowane obciążenie wg. sanatorium to 172Waty!!!


http://www.electricbikesimulator.com/index,pl.html
Ansset wybierz "zmień ustawienia" i zmień na swoje;
Napięcie - 36V
Poj. bateri - 9Ah
Max. prędkość - 35km
Max. prąd - 15A (dla 250Wat) 20-25A (dla 500Wat)
koło - 28"
wybierz "Zasięg" najeżdżając myszką na tabelę otrzymasz orientacyjny zasięg przy danej mocy i prędkości. Zobaczysz że dla silnika 250Wat (15A to 500Wat) przy 10km/godz/60Wat zasięg wynosi dla Ciebie ~60km. Natomiast przy 35km/godz/480Wat to zaledwie?! 24km. To są zasięgi w "idealnych" warunkach, realnie z 30% mniejsze, szczególnie przy dużym prądzie. Jeżeli "dorzucisz" swoje waty co nie jest zbyt trudne (moje waty wyżej w tabeli dla porównania) i zmniejszysz prędkość, zasięg znacznie wzrośnie.
Kupowanie silnika 500Wat do baterii 15A jest dla mnie nieracjonalne. Silnik i tak będzie się zachowywał jak 250 chyba że zwiększysz prąd lecz wówczas przekroczysz bezpieczny prąd baterii.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 08 Kwi, 2015   

Trzeba pamiętać ze te pomiary z oczywistch powodów nie uwzględniają faktu że rower elektryczny to nie motorower, tzn ze człowiek pedalujac wspomaga, odciaza nieliniowo akumulator.
Nadto typ akumulatora, jego odporność na pobor prądu przy różnym stylu jazdy, nawierzchni itp w znacznym stopniu koryguje te wyliczenia na + i na - . Dam prosty przyklad aku 9Ah jeden zbudowany z ogniw zwyklych (laptopowych) drugi 9Ah z ogniw wysokopradowych w rzeczywistosci dadzą rozne zasiegi siegajace 30-50 % z oczywistych względów,.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Śro 08 Kwi, 2015   

Ansset
moze i masz racje z cbr, na sezon wydasz ok 800zl na dojazdy,w druga polowa sezonu i tak samochod pozostanie. liczac w stosunku do zakupu silnika ev i calego oprzyrzadowania to ta kwota wystarczy ci na jakies 4 sezony jazdy.ja nie jestem zwolennikiem pojazdow wspomagajacych, bo jakmam tak jezdzic wolalbym zdjac ustrojstwo i jechac pedalujac.na 10 km dystans znalazlbym sobie skroty i ulubione trasy rowerem a nie zasuwal naokolo jak to robisz.jedyny niefajny odcinek to wdrapywanie sie pod gore np idzikowskiego(jedna z krotszych tras)ale mozesz i na jakims gps sobie wklepac opcje pieszy i sprawdzic naprawde krotka trase.tak czy inaczej to ok20 min jazdy rowerem bez wydawania jakiejkolwiek kasy.jak masz klopot z podjazdem zakup za ok 100zl nowa przednia patelnie z mniejszymi trybami i podjedziesz gdzie chcesz tylko wolniej i sprawa zalatwiona.
zakladanie silnika na przednie kolo jest dla mnie pomylka,ze wzgledu na wlasciwosci trakcyjne i jakosc przenoszenia mocy na podloze(nie wchodzac w szczegoly).ja na poczatku wszedlem w temat ev z moca 1500w na tyl a teraz mam troooszke wiecej i ciagle mi malo.jeden znajomy pytal mnie o rade i proponowalem mu ok 1000w, byl madrzejszy i zakupil jakis rower wspomagajacy 250w, wiesz co zrobil?szybko sie go pozbyl, bo za taki koszt wolal miec zwykly skuter.to temat dla pasjonatow poki co.pieniadze ktore trzeba zainwestowac na poczatku sa duze.owszem potem jesli dobrze trafisz i nic ci sie nie psuje koszt jest niemal zerowy(tylko opony i klocki hamulcowe)ale ja na odcinek 10 km do pracy i tylko to...podjalbym decyzje dpoiero po zlocie na ktory warto wpasc, zobaczyc i moze ktos da ci sie przejechac na okreslonej mocy i typie.dopiero potem policzysz koszty i zobaczysz co dla ciebie lepsze.pozdrawiam.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 08 Kwi, 2015   

Kod:
podjalbym decyzje dpoiero po zlocie na ktory warto wpasc, zobaczyc i moze ktos da ci sie przejechac na okreslonej mocy i typie

Taka realna i praktyczna konfrontacja zazwyczaj mocno miesza w planach i zamiarach :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 08 Kwi, 2015   

Niekoniecznie ;) Przejechałem się na tych potworach i nie chcę takiego ;) Chcę żyć :D
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Śro 08 Kwi, 2015   

nie wiem czy moj zalicza sie do potworow, mozliwe ale moc nie oznacza zagrozenia, tylko nieumiejetna jazda ktora sie zdarza ludziom.poza tym jak sie jedzie srodkiem zesluchawkami na lbie to stwarza sie zagrozenie nawet zwyklym rowerem.moc nie ma tu nic do rzeczy raczej ignorancja
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 08 Kwi, 2015   

Nazywajmy rzeczy po imieniu. Jesli :
- rower ma pozostac rowerem czyli jazda z pedałowaniem
- ma słuzyć do jazdy po scieżkach rowerowych
- dominującym zastosowaniem ma być zasięg 25-30 km dziennie
- koszt ma być 1-1,5k
bo czym innym jest rozwiazanie :
- motorower o wyglądzie roweru
- pojazd jadący 40+ km/h
- mocny akumualator, mocno obciązany
- wydatek 2,5 - 3,5K
W końcu miliony fabrycznych rowerów mają silnik 250 W, w 80 % z przodu , aku 10Ah, i prace ze wspomaganiem do 25 km/h przy zasiegu w tym trybie liczonym na kilkadziesiąt km.
Nie jest zatem oczywiste czy tylko duzy silnik, duzy akumulator i koszt około 3K ma sens.
Warto to wszystko skonfrontować na zlocie.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Nie 12 Kwi, 2015   

Ansset napisał/a:
@tkoko
Dziękuję pięknie za podzielenie sie informacjami. Bardzo dużo napisales jednak o predkosciach w roznych okolicznosciach, pominawszy (celowo?) temat zasiegow.

Ansset chciałeś przykład mojego zasięgu (trasa.jpg):
http://chomikuj.pl/tkoko
Dzisiaj; silnik 250Wat, aku 7.8Ah (280Wh), temp ~18*C, boczny wiatr ~30km/godz, trasa Cz-Dz do Promnic (Tychy) http://www.promnice.pl/

I. etap Cz-Dz > Tychy; 25% trasy asfalt w miarę OK, 25% trasy asfaltopodobne (dziury, wyboje, ziemia, bruk itd), 50% trasy drogi polne (leśne). Tryb "medium" aby sprawdzić jak ja i rower zniesiemy trasę. Trasa ~26km (wg Google ~25km), czas 1godz 18min (średnia prędkość ~21km/godz). Na akumulatorze, pod obciążeniem, powyżej 38.5V (zgaszona 1 dioda). Teoretycznie zostało 70-80% pojemności akumulatora.
II. etap Tychy > Cz-Dz; trochę więcej lepszego asfaltu (33% / 33% /33%). Tryb "High", na drogach gruntowych i dziurach, tryb "medium" (30-40%). 23km, czas ~1godz (średnia prędkość ~23km/godz). Na akumulatorze pod obciążeniem ~35V, zgaszone 2-3 diody jednak ani przez moment napięcie nie spadło poniżej 33V (dioda "mruga" przy tym napięciu). Bez obciążenia napięcie powyżej 36.5V. Teoretycznie zostało 30-40% pojemności akumulatora.
Zważywszy że na trasie trzeba było wspiąć się kilka razy na wysokość nawet 110 metrów (połowa Pałacu Kultury w Warszawie), dodatkowo przy dosyć silnym bocznym wietrze, trasa ~47km przejechana jest bez żadnych problemów. W trybie "medium" mógłbym jeszcze zrobić z 20-30km przy prędkości ~20km/godz

Dorzucę jeszcze że wg. symulatora przy ~21km/godz potrzeba ~160Wat x 1godz 20min, a przy ~23km/godz ~200Wat x 1godz, co łącznie daje 320Wh. Ponieważ zużyłem z akumulatora teoretycznie ~200Wh, a podczas jazdy min 320wh, więc mój "wkład w interes" to min 120Wh.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group