ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
pytanie praktyczne li-ion 13S różnica w pojemności ogniw
Autor Wiadomość
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 08 Maj, 2015   

oper11
Miałem baterię z ogniw jakie są na zdjęciach które zamieściłeś.Niestety jeden "klocek" z 7 był ewidentnie padnięty (samoczynne rozładowanie) więc chciałem go wymienić na 10Ah zestaw z ogniw 18650. "Klocki" były ułożone 4+3 i spięte w takiej konfiguracji taśmą metalową a "padnięty" klocek był w sekcji z 4 "klockami". Gdy przeciąłem ściągającą taśmę by usunąć ten uszkodzony okazało się, że pozostałe 3 "klocki" były spuchnięte i zutylizowałem je.Pozostały mi 3 spięte taśmą ale nie jestem pewien jaki jest ich stan bo napięcie niby trzymają a nie próbuję przeciąć taśmy ściągającej tak, że nie wiem czy również nie są spuchnięte.Jeśli byś chciał to mogę je ofiarować gdyż nie widzę zastosowanie ich u siebie.
Cała bateria zabezpieczona była bezpiecznikami 2A na wtyku ładowania i 5A na złączu poboru prądu co wskazywało by na maksymalny prąd baterii 5A.
 
 
oper11 
młodzik


Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 09 Maj, 2015   

[quote="wibi"]oper11
Miałem baterię z ogniw jakie są na zdjęciach które zamieściłeś.Niestety jeden "klocek" z 7 był ewidentnie padnięty (samoczynne rozładowanie) więc chciałem go wymienić na 10Ah zestaw z ogniw 18650. "Klocki" były ułożone 4+3 i spięte w takiej konfiguracji taśmą metalową a "padnięty" klocek był w sekcji z 4 "klockami". Gdy przeciąłem ściągającą taśmę by usunąć ten uszkodzony okazało się, że pozostałe 3 "klocki" były spuchnięte i zutylizowałem je.Pozostały mi 3 spięte taśmą ale nie jestem pewien jaki jest ich stan bo napięcie niby trzymają a nie próbuję przeciąć taśmy ściągającej tak, że nie wiem czy również nie są spuchnięte.Jeśli byś chciał to mogę je ofiarować gdyż nie widzę zastosowanie ich u siebie.
Cała bateria zabezpieczona była bezpiecznikami 2A na wtyku ładowania i 5A na złączu poboru prądu co wskazywało by na maksymalny prąd baterii 5A.[/quote
W moich bateriach [mam dwie takie same] też ogniwa są spuchnięte ][przynajmnej te 3 widoczne na wierzchu] ale nie jest to objaw uszkodzenia bo ta nowsza kupiona ponad rok temu ma jeszcze ok 80% pojemności bo robię na niej jeszcze ponad 40 km.Jeśli nie są ci potrzebne te 3 pozostałe ogniwa to z chęcią je przyjmę.Będę się mógł po wymianie przekonać czy elektronika się nie zablokuje jak twierdzą niektórzy.Szkoda że nie zrobiłeś tej podmiany na 18650 bo już by było wiadomo czy wszystko działa jak należy po takim zabiegu.Tak teraz myślę że na początek warto spróbować z podmianą jednego ogniwa na pakiet 7 sztuk 18650 bo akurat tyle idealnie się mieści w miejscu po jednym ogniwie.Wtedy się upewnię czy warto wydać kasę na 49 sztuk.Ale na początek spróbuję z twoimi.Napisz do mnie na maila to ustalimy sposób przesyłki.Zwrócę ci oczywiście za wysłanie jeśli masz konto.A pamiętasz może jak długo ją użytkowałeś i ile ma ładowań? Mój mail: jerzy.dziadur@wp.pl
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 09 Maj, 2015   

Zastanawiające jest ze przy tylko tak malym poborze prądu 5A :
- zasila silnik 24V / 250 Wat bo to tylko 120 W ?
- puchniecie i szybki spadek pojemności.
Próbę zastąpienia 1 segmento 7P -18650 trzeba robic ostrożnie bo to inna chemia, więc inne RW i balanser - BMS prawdopodobnie równo ich nie naladuje. A i podczas rozładowania ten segment będzie zapewne sporo silniejszy o pozostałych.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 09 Maj, 2015   

Myślę, że w Holandii nie ma gór a do wspomagania pedałowania na poziomym odcinku i z szybkością max.25 km/godz wystarczy moc nawet 100W.Nie wiem z jakiego roweru ta bateria była ani nawet nie wiem ile cykli ładowania przeszła, po prostu była.Co do chemii,oporu wewnętrznego i balansera to sadzę, że nie ma to znaczenia w przypadku analogowego BMSa gdyż jego działanie jest zupełnie inne niż tych skomplikowanych opartych na procesorze i specjalizowanym układzie jakim jest "bq xxxxxxx" f.TexasInstruments.Te układy (a jest ich cała rodzina) w niektórych "odmianach" potrafią się "trwale" zablokować i aby je "odblokować" trzeba wydać trochę kasy na specjalizowane programy.Taka polityka firmy TI jest spowodowana nie tylko bezpieczeństwem użytkowania ale również względami handlowymi (układ się zablokował to kupuj nowy) by był ruch w interesie.Ale to bardzo szeroki temat który trudno omawiać na forum.
 
 
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 28 Lip, 2015   

Znalazłem taką ofertę: http://olx.pl/oferta/akum...99-IDawWXF.html

Czy te ogniwa nadają się do budowy baterii 13S4P? Do jakiego silnika można to podpiąć?
Zakładam, że z takich ogniw można wyciągnąć prąd 2C (czyli 16A, moc ~750W)
Planuję zrobić składak na kołach 16"...
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Wto 28 Lip, 2015   

Ogniwa używane, jak opis na aukcji mówi "co po dosyć długim czasie używania świadczy o nich bardzo dobrze." więc ja bym nawet nie myślał o 2C. 13s8p i te 16A to już bardziej ;)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 28 Lip, 2015   

Niestety - do ramy zmieszczę tylko 13s4p :/
Czy da się taki pakiet złożyć w budżecie 500zł? Min. pojemność to 4Ah.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Wto 28 Lip, 2015   

Przy takich małych bateriach ogniwa 18650 nie dadzą rady w e-bajku. Używane obciążając zbyt dużym prądem szybko zajedziesz. Jeśli mówisz, że wystarczy Ci 4Ah to pomyśl o pakiecie z lipo turnigy 13s1p, 3 klocki to ~360zł, dokupisz do nich pojedyncze ogniwo (chyba nawet w bazarku u nas teraz są) i za ~400zł masz bateryjkę 13s 5Ah o prądzie ciągłych 20C i chwilowym 30C więc ho ho aż nadto :wink:
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 28 Lip, 2015   

Dzięki.

Czy mogę przyjąć, że wszystkie baterie Turnigy 5000mAh 20C (http://hobbyking.com/hobb...rch=5000mah+20C ) mają w środku ten same ogniwa?
Widzę, że tu na forum popularne są czarne "hardcase pack-i". Czy mają one jakieś zalety względem niebieskich "hardcase pack-ów" i zwykłych pakietów? (planuję, że pakiet będzie na stałe zamknięty w blaszanej skrzynce która będzie pełniła zabezpieczenie mechaniczne).

Czy Hobbyking uwzględnia jakieś reklamacje pakietów?
Jeśli nie, to zamiast składać baterię z trzech pakietów i jednego ogniwa rozważył bym kupno 13 ogniw "luzem" po 6,66EUR: http://hobbyking.com/hobb...Warehouse_.html (no chyba, że nie są zabielone i trzeba je zgrzewać).
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 28 Lip, 2015   

16A z 4 ogniw równolegle typu 18650 to żaden kłopot. Przy takich prądach ciągłych większość nowoczesnych ogniw oddaje >90% energii.
Ale jeżeli mówimy o takich starych jak z linku to wiadomo że nie nadają się kompletnie.

Ale turnigy też będą spoko się nadawać do twoich wymagań. Wersja w hard-packu jest tańsza od luźnych ogniw i nią się zainteresuj.
 
 
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 28 Lip, 2015   

Przejrzałem ceny i są praktycznie identyczne od $6.21 za ogniwo (pakiet 3S po obniżce "dla niezdecydowanych") do $6.66 (ogniwo 1S po obniżce "dla niezdecydowanych"). Hardpack jest 5¢ droższy od nie hardpack-a i 8¢ tańszy od luźnego ogniwa czyli żadna różnica (tylko luźne ogniwa są aktualnie niedostępne).

Wydaje mi się, że są dwa formaty tych ogniw np.:
http://hobbyking.com/hobb...Warehouse_.html
http://hobbyking.com/hobb...Warehouse_.html

Parametry te same, ale odrobinę inne wymiary i waga (może dwie linie produkcyjne?).

Jak to jest z reklamacjami - piszą, że wystarczą zdjęcia/filmy itp. ale czy rzeczywiście uznają takie reklamacje? Boję się sytuacji, że po kilku cyklach padnie któreś ogniwo w 4S (miałem tak w 5S, które niestety wcześniej rozebrałem, żeby zaoszczędzić na kablach).
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Wto 28 Lip, 2015   

Niby jest gwarancja 30 dni na lipole, ale nie korzystałem. Chociaż zamowilem od nich już ponad 100sztuk hard case 4s turnigy. Tylko brać a nie martwić.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 28 Lip, 2015   

o ile się nie mylę na akumulatory jest miesiac gwarancji, aktywuje się ją wpisując numer seryjny akumulatora z nalepki po zakupie.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 28 Lip, 2015   

Jak to jest z tym 12S i 13S, tzn. kiedy warto stosować 13S?
Szukam porządnego BMSa i ładowarki i jakoś 13S nie widzę (patrzyłem np. co jest na nexun.pl)
Rozumiem, że przy wyższym napięciu silnik ciągnie mniejszy prąd. Czy to jest tak, że pakiet 13S będzie lepiej wykorzystamy? (sterownik silnika odcina zasilanie poniżej napięcia granicznego, które będzie niższe w przeliczeniu na ogniwo w pakiecie 13S - czy tego nie powinien obsługiwać BMS?)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 28 Lip, 2015   

Musiałbyś specjalnie kupić sterownik tylko na 48V aby przejmować się tym napięciem odcięcia.
W praktyce odsetek ludzi posiadający takowy jest minimalny i 12s różne w napięciach nie graja roli. Dodatkowo każdy sterownik 36V działa na 12s bez potrzeby jego zmiany. W końcu 12s idealnie się układa zarówno z LiPo jak i LiIon. Więc zalety 12s są naprawdę spore i praktycznie wykorzystywane. W nexunie są i będą tylko 12s, bo jest to po prostu szalenie wygodne rozwiązanie.
Argument "wyższego/niższego prądu" przy 1s różnicy ma rację bytu przy wielu kW mocy. Dla normalnego ludzia jest to kompletnie bez znaczenia.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group