ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Śro 28 Paź, 2015
Dyskusja: Watomierz + licznik rowerowy
Autor Wiadomość
Szaczek 
stażysta


Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 165
Skąd: Police
Wysłany: Nie 27 Wrz, 2015   

Więc tak na szybko można by poprawić/dodać:

1. separację danych w logu aby np. zapis nie wyglądał tak: "2015-09-26 23:14:41 sobota DST:0.00" a tak: 2015-09-26 23:14:41 sobota DST;0.00. Zmiana : na ; po DST i reszcie ułatwi import danych do pliku xls i ich edycję,
2. Dodanie napięcia całego pakietu w logu z powodu jak wyżej, np. przed napięciem C1, wiem że mogę policzyć z cząstkowych :)
3. Fajnie jakby % akumulatora liczył z napięcia całego pakietu i nie kasował się po resecie danych akumulatora.

Pozdrawiam
_________________
Obecnie jeżdżę na: Fedora
 
 
michal214 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 144
Skąd: radom
Wysłany: Nie 27 Wrz, 2015   

1. ok
2. ok
3. teraz procent naładowania liczy wg wzoru: Pojemność aku - zużyte ah. Jak zrobię wg napięcia to wynik nie będzie dokładny. Różne baterie mają inne charakterystyki rozładowania itd.
Dodatkowo przy poborze prądu wskazanie by się zmieniało. Myślę, że tak jak jest jest lepiej, ale jak więcej osób będzie tak wolało to zmienię.

Ewentualnie mogę dodać nowe pole np.


PS. bloodyopel - dzięki za pomysł, kupie takie jak na zdjęciu. Szukam jeszcze jakiegoś przewodu 8 żyłowego, najlepiej o jak najmniejszej średnicy zewnętrznej (żeby nie był zbyt duży w porównaniu do wymiarów obudowy całego licznika 45x50x12).
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Nie 27 Wrz, 2015   

Spoko :)

A co do pkt. 3 to również jestem za dotychczasowym sposobem podawania procentu naładowania. Pikacz robi to dokładnie tak samo. A podawanie z napięcia jest niemiarodajne bo raz tak jak mówisz napięcie nie schodzi liniowo oraz przy obciążeniu podczas jazdy mniej lub więcej ale zawsze przysiada
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
mleczny 
młodzik


Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 82
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 29 Wrz, 2015   

8 żył ma rj45 i jest całkiem spoko wymiarowo.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Wto 29 Wrz, 2015   

mleczny, oczywiście chodziło o skrętkę UTP? ;)
Skrętka fakt tania ale niestety drut czyli twarda, sam używałem jej do wyprowadzenia wtyczek do alarmów i raczej drugi raz bym tego nie zrobił :roll:
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Śro 30 Wrz, 2015   

Jest skrętka z linkami
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Śro 30 Wrz, 2015   

Adam Wysokiński, to nawet nie wiedziałem, wszechobecne są druty ;)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
mleczny 
młodzik


Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 82
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 30 Wrz, 2015   

Taaa skrętka typu linka jest super mięciutka i mniej podatna na złamania :)
 
 
hudy147 
stażysta


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 164
Skąd: Bochnia
Wysłany: Sob 03 Paź, 2015   

Skretka u mnie w rowerze służy do przesyłania napięć do woltomierza i amperomierza. Przez nią tez idzie sygnał do przekaźników i do świateł. Wewnątrz skretki akurat mam linke. Drut nie nadaje się ale linka sprawdza się super. Przez 8 żył można puścić całkiem sporo informacji do wyświetlaczy.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 04 Paź, 2015   

michal214 napisał/a:
Aktualizacja oprogramowania na telefon.
Jak chcecie inne czasy interwału zapisu czy funkcje dajcie znać.

Mnie brakuje :
a) NA EKRANIE NAPIEC SEGMENTOW BATERII wymuszenie zapisu danych przez dotkniecie na ekranie.
b) autozapis gdy któraś cela przekroczy próg alarmowy
Bo autologer co n sek/min to jedno a zapis gdy chcemy albo zapis rzeczywistego problemu to drugie.
Podsumowując : BARDZO przydatna apka zarówno do monitorowania w czasie jazdy, jak i stanu ładowania 'na odległość'. W moim przypadku gdy ładowanie odbywa się w innym pomieszczeniu i 'pudełko' postawione nieco wyżej powoduje, że mam zasięg odczytu BT
w pokoju/miejscu w którym leży telefon lub tablet. A więc widać/słychać równomierność ładowania cel i ew max napięcia.
Pozdrawiam i życzę sukcesów :-)
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 04 Paź, 2015   

Tyle osób zakupiło a nikt nie wrzuci jakichś faktycznych testów watomierza?

Screen z dzisiejszego dojazdu na spotkanie w Warszawie - rzeczywista prędkość 35-40 km/h. Wh/km tak jak wh są trochę zawyżone ze względu na kalibrację, gps ma bardzo mały błąd względem dobrze wykalibrowanego licznika rowerowego.



Czujnik temperatury jeszcze nie podłączony, zasięg w "terenie niezabudowanym" jest całkiem spory - z ponad 13 metrów będzie. Apka nie była w najnowszej wersji więc błąd po wyjściu zasięgu bluetotha występuje (nie chciało mi się instalować nowej wersji ze względu na ponowną kalibrację cel i prądu)

Tak w ogóle widzę w tym watomierzu narzędzie, które może rozwiazać wszelkie wątpliwości w wielu kwestiach owianych mitami i spekulacjami. FOC vs blok, lipo vs lion vs lifepo4, 12x5 vs 10x6 vs 9x7, koło 24 cali vs 26 cali, wpływa wagi koła na wh/km, wpływ wagi kierownika plus roweru, ciśnienie 2 bary vs 4.5 bara itd itd. Zapewne niebawem otworzę wątek na ten temat. Wystarczą tylko chęci użytkowników danych konfiguracji do testów.

Chylę czoła przed autorem bo dokładnie takiego narzędzia potrzebowałem :]
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
hudy147 
stażysta


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 164
Skąd: Bochnia
Wysłany: Pon 05 Paź, 2015   

Ja wciąż czekam na wersję 18s i na razie nie ma do kupienia. Jak zrobisz wątek to zrobię testy na silniku 7x9.
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 05 Paź, 2015   

sietaz to ja Ci kibicuję w testowej wytrwałości i będę czekał na Twoje testy bo mnie to bardzo interesuje (szczególnie różnica w średnicy koła obecnie) i to na jednym obiekcie testowym - czyt. na Tobie :P .
Wiesz styl jazdy też ma duży wpływ na takie porównania i lepiej jak jedna osoba będzie mogła coś z czymś porównać i najlepiej na jednym rowerze z kolejno zmienianymi komponentami, im mniej zmiennych między kolejnymi testami tym lepsze porównanie i dokładniejsze obliczenia ;)
Testowanie wszystkiego na raz nie ma sensu przy różnych maszynach/kierownikach/silnikach/aku za dużo zmiennych.
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Wto 06 Paź, 2015   

michal214
Napisz proszę jaki typ czujnika temperatury stosujesz. Będę niebawem zamykał silnik i chciałem odpowiedni zamontować.
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
michal214 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 144
Skąd: radom
Wysłany: Wto 06 Paź, 2015   

Nowa seria watomierzy bt będzie współpracowała z termistorami ntc 10k.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group