ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
1994 Toyota corolla - konwersja
Autor Wiadomość
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Wto 04 Lis, 2008   

smoczy napisał/a:

Swoją drogą KTR ma różne sprzęgła, z tego co widzę przy niektórych jest 'kompensacja odchyłek osiowej, promieniowej i kątowej'. Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale czy oznacza to mniejsze problemy z osiowaniem?

Dlatego właśnie toto kupiłem :P
Kompensacja to szumne określenie, po prostu ten łącznik z tworzywa jest plastyczny
i umożliwia pewne przegięcia wte czy we wte.
smoczy napisał/a:

Nie ma już wydechu i zbiornika. Została właściwie kosmetyka... no i czyszczenie, myślę że z pół kilo brudu można jeszcze zdjąć ;)

Musisz jeszcze zdrapać lakier, farba na pewno waży też kilka kg ;P
smoczy napisał/a:

Zastanawiam się nad kontrolerem KELLY KD72400. producent ma też styczniki 84VDC/400A. wszystko to całkiem tanio, ale wysyłka ze stanów.
I teraz mam pytanie czy za takie rzeczy wysyłane kurierem z USA (paczka 3,5 kilo) trzeba płacić cło?
Z tego co się dowiedziałem, to cło nie jest wysokie - ale za to trzeba zapłacić vat...
Dodatkowo wyczytałem sporo niepokojących rzeczy o regulatorach KELLY, więc mimo że cena jest kusząca, chyba trzeba będzie rozważyć inny wariant

Jak załatwisz przesyłkę jako prezent, to pewnie uda się uniknąć opłat, ale nie sądzę żeby sklep na to poszedł.
Co do przesyłki i opłat oraz samego kellysa trzeba pytać Zbyszka.

Pzdr.
L.
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Wto 04 Lis, 2008   

Co do przeróbek styczników z rozrusznika czy też takich na prąd przemienny to marny raczej pomysł.
Przy takim napięciu i prądzie łuk elektryczny ma spokojnie 1 cm a nawet więcej!
W stycznikach na prąd stały i nie ma problemu z dużym prądem jeżeli jest małe napięcie.
Natomiast przy prądzie przemiennym w gaszeniu łuku pomaga przejście sinusoidy przez 0.
Sprawdzałem przekaźniki na 250 V 16A na prąd przemienny i nie są w stanie wyłączyć nawet 3-4 A przy 80 V napięcia stałego jeżeli obciążeniem jest silnik(duża indukcyjność).
Styczniki na prąd stały mają duże odległości styków i magesy stałe do gaszenia łuku i takie należy stosować
 
 
NocnyPtak
brygadzista
konstruktor-amator



Wiek: 61
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 229
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 05 Lis, 2008   

Lisciasty napisał/a:

Dobrej klasy nowy stycznik kosztuje 300 zł więc żadne pieniądze.

Hmm... Ceny są zależne od parametrów, ale 300zł do już chyba za jakiś ponad 300A.
na przykład 80A/80V kosztuje ok. 30 zł.
http://www.energetyka.xte...n=1830&pk=19103
_________________
Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Śro 05 Lis, 2008   

Ale 80A a 200 to lekka różnica, a ja potrzebowałem przynajmniej 200 ;)

Kupiłem takiego dziada:

http://www.impol-1.pl/art...1&mag=schaltbau
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: Śro 05 Lis, 2008   

A wystarczy jeden stycznik, czy dla bezpieczeństwa dwa?
Albo rozłącznik nożowy ręczny sterowany z kabiny (jak nie puści stycznik)

Pamiętam jak w wózku widłowym skleił się mi stycznik, nie byłem w stanie wyhamować.
Udało mi się wyrwać wyczki z akumulatora, bo inaczej bym spadł z rampy.
 
 
smoczy
[Usunięty]

Wysłany: Śro 05 Lis, 2008   

ja planuję dwa styczniki - jeden sterowany niskim napięciem przez przekaźnik ze stacyjki drugi - główny - załączany przez kontroler z wysokim napięciem na cewce.

jeśli chodzi o zabezpieczenia to planuję dwa - rozłącznik inercyjny i nożowy pod pedałem sprzęgła

btw bardzo drogie te styczniki, ponad 100 euro to przegięcie, na stronie kelly są po $50 - $60 -zapewne gorszej jakości, ale z tego co piszą ludzie ich styczniki dają radę

http://www.kellycontrolle...&product_id=190

http://www.kellycontrolle...&product_id=299

mają też przetwornice:

http://www.kellycontrolle...&product_id=203


jeśli nie zamówię u nich kontrolera, to z pewnością zamówię styczniki i przetwornicę

pytanie: na wszystkich schematach dostarczonych przez producentów kontrolerów jest obejście głównego stycznika w postaci układu z opornikiem mające naładować kondensatory kontrolera przed załączeniem samego stycznika. Czy jest to konieczne?
do tego zabraniają zakładania styczników na ujemnym biegunie baterii - co jak zauważyłem jednak ludzie robią..?
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: Śro 05 Lis, 2008   

Co z gwarancją jeśli się coś uszkodzi, kto zapłaci za koszy przesyłki.
Może lepiej kupić coś w kraju, i mieć gwarancję i serwis, części zamienne.

Jak planujesz zrobienie wspomagania hamulców, standardowo na silniku z dmuchawy?
Zadajnik prędkości z melex’a, czy jakiś oryginalny, czy potencjometryczny z samochodu spalinowego?
 
 
smoczy
[Usunięty]

Wysłany: Śro 05 Lis, 2008   

no postaram się upolować jakiś 0-5k i pompę podciśnienia 12V ze zbiornikiem albo osobno zbiornik i przekaźnik z czujnikiem odcinający zasilanie przy pewnej wartości podciśnienia

ponawiam pytania z poprzedniego posta
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 05 Lis, 2008   

Odpowiadam na to pytanie.
Ten opornik z dodatkowym stycznikiem zgodnie z tymi schematami jest konieczny, ale jednak to omijam i jeżdżę na uproszczonym schemacie, bez tych elementów.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
smoczy
[Usunięty]

Wysłany: Śro 05 Lis, 2008   

dziękuję za odpowiedź :) to bardzo upraszcza sytuację...

a stycznik na ujemnym biegunie?
 
 
Arekk
[Usunięty]

Wysłany: Śro 05 Lis, 2008   

Ja bym rezystor założył bo to zapobiega wypalaniu się styków chyba że sterownik jest tak zrobiony że po odłączeniu na kondensatorach w sterowniku nie spada napięcie w długim okresie czasu wtedy każde kolejne załączenie stycznika będzie już bezbolesne dla styków. Jeżeli natomiast napięcie spada do zera to w pierwszej chwili ładowania kondensatorów powstaje prąd zwarcia a cała moc wydziela się właśnie na stykach.
 
 
7h7 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 150
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 05 Lis, 2008   

Kilka słów na temat awaryjnego odłączania zasilanie ( w mojej konstrukcji przewiduje zastosowania takiego rozwiązania ) - rozwiązanie polega na przepalaniu bezpiecznika głównego za pomocą tyrystora/ów. Tyrystor tak długo przewodzi jak długo występuje różnica potencjałów między katodą i anodą, jeżeli podłączymy go równolegle do aku za bezpiecznikiem głównym a przed stycznikiem to możemy w każdej chwili spowodować przepalenie bezp. głównego i odłączenie zasilania od silnika. Może się to odbyć przez: 1. użycie wyłącznika awaryjnego sterowanego przez kierowcę( uderzenie w "czerwony grzybek"), 2. wykorzystanie informacji z bocznika amperomierza - przekroczenie ustawionej wartości prądu powoduje zadziałanie układu, 3. możliwość wykorzystania wyłączników inercyjnych np. z forda sierra (rozłączał pompę paliwa po wystąpieniu udaru przewidzianego przez fabrykę). Układ powinien posiadać niezależne zasilanie tzn. akumulatorek doładowywany z instalacji samochodu tak samo jak autoalarmy i w sytuacji awaryjnej podawać sygnał na bramkę tyrystora, tyrystor tak długo będzie otwarty aż nie przepali bezpieczników, warunkiem jest dobranie odpowiedniego tyrystora ( napięcie/ prąd). Wbrew pozorom tyrystory nie są drogie a bezpieczeństwo nie ma ceny. Mówię o tym ponieważ w mojej pracy zawodowej korzystamy z tego rozwiązania ( ochrona przed podwyższonym napięciem ). lepiej spalić bezpiecznik niż układ.
_________________
erower 2 x 5kW Lipo 100V/15Ah 100A 80km/h www.7h7.pl www.sigmaev.pl
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Czw 06 Lis, 2008   

smoczy napisał/a:
pytanie: na wszystkich schematach dostarczonych przez producentów kontrolerów jest obejście głównego stycznika w postaci układu z opornikiem mające naładować kondensatory kontrolera przed załączeniem samego stycznika. Czy jest to konieczne?
do tego zabraniają zakładania styczników na ujemnym biegunie baterii - co jak zauważyłem jednak ludzie robią..?


Rezystor naładuje kondensatory łagodnie przed załączeniem stycznika i nie ma wtedy uderzenia prądu. Tak jest na pewno lepiej,ale ja nie zrobiłem z rezystorem i nic się nie dzieje przez parę miesięcy.
Dlaczego zabraniają na ujemnym stycznika?
 
 
smoczy
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Lis, 2008   

Adam Wysokiński napisał/a:


Dlaczego zabraniają na ujemnym stycznika?


no wlasnie pytam dlaczego :???:
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 07 Lis, 2008   

Na plusie musi być z wielu względów i powinien być na minusie dodatkowo, nie może być odwrotnie. Głównie dlatego, że minus jest podstawą zawsze w instalacjach elektrycznych, wszystkie inne rzeczy minus mają jako punkt odniesienia.

Pierwsze auta SYRENA miały plus na masie, ale to było dawno.
Jeszcze trochę i będziemy wspominać, że "były auta spalinowe, ale to było dawno", a opowiadaniem o spalinach z rury wydechowej ludzie będą straszyć dzieci.

Gdyby auta elektryczne były powszechne przed drugą wojną światową, to Niemcy nie mieli by takich możliwości wytrucia ludzi w obozach koncentracyjnych, bo do tego im służyły.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group