ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Rower elektryczny do miasta
Autor Wiadomość
digiboy 
początkujący


Dołączył: 19 Sie 2016
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016   Rower elektryczny do miasta

Witam
Chciałbym sobie kupić lub zbudować rower elektryczny.
Głównym miejscem użytkowania będzie miasto.
Cel jaki chce uzyskać to dojechanie do pracy bez spocenia i zmęczenia.
Zasięg dzienny jaki będę robił to max 40-50km. Jeśli udałoby się mieć lepszy to super.
Budżet jaki mam to ok 2500zł.

Pierwsza opcja jaką rozważam to kupno używanego roweru z wyposażonego w system Boscha lub Yamaha
Czy opłaca się kupić jakiś używany rower wyposażony w któryś z tych systemów i np wymienić baterie?
Dałby rade podłączyć swój tańszy akumulator, czy jestem skazany na ich oryginalne części?

Druga opcją jaką rozważam to budowa własnego roweru.
Przy tej opcji nie wiem na jaki silnik się decydować.
Czy taki Bionx by się nadawał. Widziałem też używane rowery z tym systemem, może w takie coś pójść?
Czy silnik 250W dałby radę? Wtedy byłbym "legalny"

Co by się lepiej sprawdziło.
Co jest tańsze w eksploatacji?

Trochę pytań zadałem.
Z góry dziękuję za pomoc.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016   

Nie jestem ekspertem ale jak masz jakiś rower to w 2500 zl się zmieścisz z elektryfikacja, a rower będzie miał parametry i zasięg o niebo lepsze niż fabryczny. Bionx sa polecane jako bez przekładniowe 250W ale wymagają modyfikacji. Aktualnie składam rower z silnikiem 250W ale budżet mniejszy niz 2500 ;-( Będzie gotowy może za miesiąc ;( Za to jak złoże służę do testów. 250W to taki wspomagacz. Jak masz silnik 500 W to jedziesz jak na małym skuterze.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 19 Sie, 2016   

Niekoniecznie. Jeżdżę też na 250W i całkiem zgrabnie się zbierają. Oczywiście przekładniowe.
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016   

W 2500 zł jeśli będziesz składał sam, zmieścisz się bez problemu. Nawet kupując wszystko w PL. CHoćby w maxevie masz w "przyzwoitej" cenie zestawy - tylko kupić i założyć.
Bionxy podobno są fajne - niestety nie dane mi było jeździć. Wymagają przeróbki - trzeba wywalić wewnętrzny kontroler i wyprowadzić przewody fazowe i od halli na zewnątrz. Albo kup przerobiony, albo się w to nie pchaj, bo otworzyć ten silnik łatwo nie jest. Chyba, że masz używkę w idealnym stanie - oś nie może mieć śladów rdzy. Inaczej to masakra. Mój skończył z pogiętą ośką, a i tak otworzyć się nie dał.

Do takiej jazdy po mieście, rekraacyjnie, jak zwykłym rowerem, tylko żeby się nie spocić - przekładniowy silnik 250W starczy aż nadto (bo pozwoli Ci jechać z prędkością większą niż byś pewnie był w stanie utrzymać stale pedałując: >30 km/h).
 
 
digiboy 
początkujący


Dołączył: 19 Sie 2016
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016   

Tyle czytałem, ale tak w zasadzie to nie wiem, który własnie silnik wybrać.
Może ktoś polecić coś konkretnego?

Te silniki przekładniowe to tylko są na przednie koło?
Jeśli ten Bionx taki problematyczny to nie będę w to iść.

W rozwiązania Boscha czy Yamahy nie warto iść?
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016   

1. Każdy sprawny silnik 250wat + powinien spełnić Twoje założenia.

2. silniki przekładniowe są i na tylne koła.

3. Problem z "firmowymi" silnikami (Bosch, Yamaha czy Bionx) polega na tym że mają też "firmowe" sterowniki które wymagają obsługi w serwisie. Dlatego jeżeli kupisz taki rower albo będziesz musiał korzystać z serwisu, albo "wywalić" całą elektronikę i na nowo uruchomić na "Chińskich" sterownikach.

Jak na podjeździe pod górę, jeździ składak 250wat z 62 letnim dziadkiem :mrgreen: (po 2 zawałach z kamerką w ręce, tryb "Medium" ~75% mocy) możesz zobaczyć tutaj
http://forum.arbiter.pl/v...p?p=84639#84639

A tutaj masz opis wyprawy po Bielsku tymże rowerem :lol:
http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15

Dla mnie większym problemem jest pojemność akumulatora, niż moc silnika
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016   

Tu oferta z Warszawy na e-bika na osprzęcie bionxa.

http://allegro.pl/rower-e...56.html#thumb/4
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 22 Sie, 2016   

Silnik 250W to świetne rozwiązanie ze względu na małą wagę, a sprawnie pomaga.
Na podane zasięgi do 50 km potrzeba niestety dużą baterię, fabrycznej chyba nie ma tak dużej.
Można kupić części na aliexpres lub silnik ze sklepu maxev.pl, a baterię zamówić na forum.

http://maxev.pl/p43,zesta...-bestmotor.html
810 zł + bateria z forum 29,4V 20Ah 1000 zł.

Tych manetek, PAS i hamulców nie montujesz bo niepotrzebne.


Dlaczego 24V? - bo podłączysz masę gadźetów samochodowych bezpośrednio.
 
 
digiboy 
początkujący


Dołączył: 19 Sie 2016
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016   

Cytat:
Tych manetek, PAS i hamulców nie montujesz bo niepotrzebne.

Ani czujnika PAS i manetki? To jak będzie silnik wiedział, że ma wspomagać.

Polecasz zestaw z Best Motor. Dobry ten silnik jest?

A jakie są dobre z aliexpres?

Mam też pytanie, czy na 250W to zawsze trzeba montować silnik przekładniowy?
Nie dałoby radę bezprzekładniowy jakieś większej mocy i mieć jakiś przełącznik na 2 tryby
1) 250W na drogi publiczne
2) "no limit" na inne
Czy jednak silnik bezprzekładniowy nie będzie miał doobrego momentu obrotowego w trybie do 250W?
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016   

Bezprzekładniowy 250W na np 36V będzie miał mniejszy moment obrotowy niż jego odpowiednik przekładniowy. Za to bezprzekładniowy 250W można puścić na 48 lub 60V. Wtedy zyskać powinien na momencie obrotowym i prędkości maksymalnej. Bez czujnika PAS musisz sterować manetką. Koledze chyba chodziło o manetki hamulców z odcięciem zasilania silnika przy hamowaniu. W przypadku gdy jest wyczerpana bateria przekładniowym można z powodzeniem jechać bez silnika, gdyż praktycznie nie stawia oporu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group