Torba EV w trójkąt ramy |
Autor |
Wiadomość |
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 30 Paź, 2013 Torba EV w trójkąt ramy
|
|
|
Cześć:). Pochwalę się nową torbą w ramę na akumulator.
Do tej pory używałem największej dostępnej torby w główny trójkąt ramy Authora.
Jednak do zastosowań EV torba ta ma szereg niedogodności. Nic dziwnego, nie była projektowana z myślą o przewożeniu akumulatorów.
Stąd wynikła potrzeba stworzenia czegoś bardziej adekwatnego do zadań EV.
Torba_EV powyższa jest znacznie większa od poprzedniej. Tam, głównie przez nikły otwór załadowczy oraz małą szerokość, dało się od biedy wsadzić pakiet 8 sztuk 4s lipo hardcase skostkowany tak aby łatwo go przenosić np celem ładowania. Ekstremalnie udało mi się upchać 10 sztuk ale w formie luźnej co niestety nie sprawdza się w użytkowaniu.
Nowa torba jest znacznie obszerniejsza.
Bez problemu wchodzi do środka pakiet 12 sztuk hardcase 4s co przekłada się np na około 100V i 10Ah albo 65V i 15ah... czyli około 1kwh energii. Na zdjęciu widać ułożenie w szeregu po dolnej rurze ramy. Pozostaje jeszcze sporo miejsca. Myślę że umiejscowienie 16 pakietów nie byłoby problemem. Zdjęcia przedstawiają torbę umieszczoną w typowej ramie aluminiowej o rozmiarze około 20 cali. Torba ma spore rzepy oraz wkładkę wzmacniającą po obwodzie. Wykonana jest z gumowanego materiału. Również zamek. Łatwość wkładania i wyjmowania pakietu na pewno jest zaletą dla osób które ładują np w pracy czy w domu ale nie mogą tego robić bezpośrednio przy rowerze. Torbę obecnie testuję w warunkach bojowych:). Jak to prototyp. Wymaga objeżdżenia:).
Pozostałe zdjęcia zamieszczę na stronce www (o ile usunę wreszcie problem z ftp) lub w temacie kiedy je obrobię (zmniejszanie itp).
A tak to wygląda w całej okazałości:).
Pozdrawiam:) |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 30 Paź, 2013
|
|
|
Łaa... ale fajna.
Weź je wprowadź na rynek. Toż to produkt niszowy i poszukiwany
Taki nasz rodzimy FalconEV. Można by dodać 3 paski na dolnej rurze, nie zaszkodzi, a na pewno polepszy stabilność. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
sosnal [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 30 Paź, 2013
|
|
|
Testowałem podobne rozwiązanie. Zobacz w tym watku mniej więcej połowa Iszej strony.
Uszyte z cordury. Niestety pomimo mocnego naciągu na rame, cały czas mikrodrgania i wyciera ramę z lakieru, przeciera torbe/mocowania. Moim zdaniem tam tylko rozwiązania: sztywne mocowanie i żywice.
Ja zrezygnowałem z torby - sakwa duzo lepszym rozwiązaniem.TUTAJ |
Ostatnio zmieniony przez Czw 31 Paź, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
sannis
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 299 Skąd: z Parku
|
Wysłany: Śro 30 Paź, 2013
|
|
|
Dodać jakieś usztywnienia i będzie gitara. |
|
|
|
|
delaa
młodzik Lama-Rama
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 83 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 30 Paź, 2013
|
|
|
Czemu Goldy nie porozcinane ? )))
Fajna - cały czas sie zastanawiam czy nie będę obcierał odnużami o pakiety będą 3 obok siebie - bo moja koncepcja upadła 16 szt nie mieści mi się w ramie....
Pozdro ! |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 31 Paź, 2013
|
|
|
Tas, jeśli będą chętni czemu nie:). CO do pasków. Jest to wersja robocza. Oczywiści nic nie stoi na przeszkodzie dodać czy przenieść w nieco inne miejsca.
Kolego sosnal jeżdżę z różnymi torbami kilka lat i nie zanotowałem "mikrodrgań"? czy przecierania ramy.
Kolego sannis torba jest usztywniona. Ma wszyty twardy pas w warstwy materiału po obwodzie:).
Kolego delaa o co chodzi z rozcinaniem goldów:))? Sory nie zajażyłęm:).
A jakiej masz wielkości ramę? Patrząc na to jak układa się w torbie 12 pakietów te 4 powinny się dać jakoś upchać (zakładając w dwu rzędach). Oczywiście wtedy nie będzie to już taka zwarta bryła jak prostopadłościan który może stworzyć 12 pakietów no ale może by i weszło.
Ja osobiście obecnie na codzień jeżdzę na 10. Czyli 20s 10ah.
Pozdrawiam wszystkich:) |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
sosnal [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 31 Paź, 2013
|
|
|
toft napisał/a: |
Kolego sosnal jeżdżę z różnymi torbami kilka lat i nie zanotowałem "mikrodrgań"? czy przecierania ramy.
|
No niestety u mnie ewidentnie. W torbie woziłem LiFePo4 + sterownik - około 6kg.
Zobacz na zdjecia
Mocno wytarta rama pod paskami. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 31 Paź, 2013
|
|
|
Nie bardzo umiem znaleźć zdjęcia tych przetarć? Nie widzę u siebie jakiś przetarć lakieru. Myślę, że sprawę można bardzo prosto rozwiązać jeśli dla kogoś wysoka jakość lakieru ma znaczenie po zdjęciu torby, a obawia się że mimo wszystko pozostaną jakieś ślady. Ma np bardzo drogą ramę którą planuje odsprzedawać. Ramę w miejscach kontaktowych można okleić zwykła taśmą izolacyjną, np czarną. Są zresztą różne kolory. Ja sposób takiego zabezpieczenia stosowałem w krytycznych miejscach wielu swoich rowerów. Np tylna dolna rura od strony łańcucha (obijanie łańcuchem). Miejsce mocowania nóżki. Dół dolnej rury głównego trójkąta (jazda bez błotników po szutrze - lecą kamienie). Boki rury sterowej (otarcia od pancerzy linek) itd itp. |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
sosnal [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 31 Paź, 2013
|
|
|
Zdjecia tylko torby.
Rama (lakier) wytarta pod mocowaniami (paskami). Oprócz tego torba przecierała się dotykając elementu ramy w której jest sztyca siodełkowa.Powinna byc oddalona odrobine...
Kwestia dopracowania konstrukcji.
U Ciebie torba dotyka na dole obu elementów ramy. Będzie jeszcze gorzej. Ale to za 3000km |
Ostatnio zmieniony przez Czw 31 Paź, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 04 Lis, 2013
|
|
|
Witam:). W związku z pytaniami o wymiary zamieszczam poglądowe zdjęcia.
Torba spokojnie pasuje do ramy 20 cali.
Ponieważ nie jest to sztywna pucha łatwo dopasować ją do geometrii ramy.
Obecnie posiadam 3 takie "rękodzieła":). Cena obecnie to 129 zł. Obiecane promo dla forumowiczów: pierwsze trzy zgłoszenia = 99 zł . Decyduje kolejność na priv. Pytania proszę również na priv.
Pozdrawiam:) |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon 04 Lis, 2013
|
|
|
Znowu zaczynam żałować, że do przeróbki wybrałem ramę amortyzowaną |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 04 Lis, 2013
|
|
|
Nie żałuj:). Full jest bardzo dobrym pomysłem do EV. Miałem już sporo doświadczenia z fullami. Obecnie jest hardtail ale i full stoi w stajni.Wynika to z tego że oprócz codziennych dojazdów gdzie robię przeciętnie te 20-30km (Taa jeżdżę rożnymi drogami dla funnu) jeżdżę też wycieczki (często z córą) i off roady... Tu myślę jest wiele do zrobienia w przyszłości:) Bo na fulu sporo śmigałem, i w sumie nadal mam jednego jeżdżącego równolegle no ale tak się porobiło:)). Fula w terenie nie da się porównać do sztywniaka:).CO innego na prostej czy w mieście:) I jest parę koncepcji na zgrabne umieszczenie tak do 1.5 - 2.0 kwh energii:) Wszyscy fullowcy którzy nie chcą/nie mogą w ramie (np ze względu na mniejsza objętość) niech się spodziewają fajnego prostego konceptu nie ingerującego w strukturę bika:). Natomiast jeśli potrzebujesz nieco innej geometrii w ramę (np ze względu na dumper i oś wahacza) wal na priv:). Nie takie rozwiązania były majstrowane pod kolor:) A my to lubimy robić:). Pozdro:) |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 05 Lis, 2013
|
|
|
Niby to rozwiązanie, które mam (a raczej miałem) zastosowane w swoim fullu było dobre, ale (tak zawsze jest jakieś ale ) niestety zyskując na miejscu celem upchania 1kwh w li-ion musiałem wykonać skrzynkę nieco większą przez co skok przedniego amortyzatora nie ogranicza się na amortyzatorze tylko niestety na skrzynce, a to baardzo nie dobrze i jak to zauważyłem to musiałem dopompować amorek znowu tracąc na płynności jego pracy - coś za coś. |
|
|
|
|
|